וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאנס ארמסטרונג: "לקחתי סמים. במשך שנים חייתי בשקר"

בראיון עוצמתי אצל אופרה ווינפרי, הרוכב סוף כל סוף התוודה: "אי אפשר היה לזכות בטור 7 פעמים ברצף בלי סמים"

זהו זה. אחרי שנים של הכחשות ניצב לאנס ארמסטרונג מול המצלמה ואמר את שכולם דרשו לשמוע: רימיתי, השתמשתי בסמים. אלוף הטור דה פראנס שבע פעמים הגיע לראיון אצל אופרה ווינפרי והתוודה כי העדויות על כך שנטל סמים אסורים היו נכונות.

הראיון נפתח בשאלות כן ולא שעל כולן ענה ארמסטרונג בחיוב: "האם השתמשת בסמים? האם עשית זאת בכל שבע השנים שבהן זכית בטור דה פראנס? האם לקחת הורמונים וטסטוסטרון? האם ביצעת עירויי דם?", ועוד שאלות מפלילות. הרוכב לא היסס לשנייה. "מוקדם בקריירה שלי השתמשתי בקורטיזון. אי אפשר היה לזכות בטור דה פראנס בלי סמים שבע שנים ברציפות", אמר. "אין לי תשובה מדוע בחרתי להתוודות עכשיו. עבור רוב האנשים זה מאוחר וזו אשמתי. חזרתי על זה הרבה פעמים".

ארמסטרונג המשיך לענות בגילוי לב לכל השאלות הקשות שהוצגו בפניו. "קראת להרבה אנשים 'שקרנים'", אמרה אופרה וארמסטרונג השיב: "אני מבין את זה. אני יודע את האמת, והאמת לא הייתה מה שאמרתי כל השנים. היה לי סיפור חיים מיתולוגי שכולו לא היה נכון, זהו שקר שחוויתי הרבה פעמים. היו הרבה אנשים שלא יכלו להתמודד עם זה, אני בטוח שלא יכולתי. עשיתי את זה לכל אורך הקריירה. הסיפור כל כך רעיל, אבל רובו נכון.

"בדור שלי היה בלתי אפשרי לנצח בלי לקחת סמים. הספורט הזה משלם היום את המחיר ואני מצטער על זה. אני לא רוצה להאשים אף אחד אחר. אלה היו הטעויות שלי ואני יושב פה היום כדי להודות בזה. אני לא יודע אם כולם עשו את זה, אבל יהיו אנשים שיגידו את זה. לא המצאתי את התופעה, אבל לא עצרתי אותה".

עם זאת, ארמסטרונג הכחיש כי כפה על חברים לקבוצה להשתמש בסמים: "לא אקרא לאף אחד שקרן, אבל זה לא נכון. כן, אני הייתי הרוכב הבכיר בקבוצה, אבל מעולם לא אמרתי לאף אחד לקחת סמים. לא הייתה הוראה ישירה כזו מעולם". עם זאת, ארמסטרונג אמר: "כן, התנהגתי בבריונות". הוא הסביר כיצד עבר את הבדיקות: "ב-1999 לא עשו בדיקות לנטילת הורמונים ככה שקל היה להעלים את זה. לקחתי סמים עד 2005".

ואיך עבר ארמסטרונג את הבדיקות האחרות? "לא נפלתי באף בדיקה כי לא היה שום דבר במערכת. הצלחתי להעלים את הכל". הוא תרם לארגון המפקח על הענף, אך בראיון טען כי אלה לא היו דמי שתיקה.

רוכב האופניים האמריקאי לאנס ארמסטרונג. רויטרס
עכשיו זה רשמי: הכל הולך לפח. ארמסטרונג בטור דה פראנס/רויטרס

אופרה הקרינה לארמסטרונג סרטונים שבהם הכחיש מכל וכל כי לקח סמים ובז למלעיזיו. "עשיתי טעויות בחיים וזו הייתה אחת מהן", אמר. "כשאני מסתכל על זה אני חש שאני נבוך. אני משלם מחיר כבד שמגיע לי לשלם. דיברתי הרבה שטויות".

ארמסטרונג נשאל האם היה מאושר כשניצח והשיב: "בתהליך עצמו הייתי מאושר, לא אחרי התחרות. בזמנו לא הרגשתי רע עם זה. מפחיד, אבל לא חשתי שאני עושה משהו אסור או שאני מרמה. עכשיו אני מזהה את הזעם ואת האכזבה. לאנשים שתמכו בי יש כל זכות להרגיש נבגדים. זו אשמתי. אבלה את שארית חיי בהתנצלויות ובניסיונות לזכות באמונם של אנשים".

המנחה הקשתה על ארמסטרונג: "תבעת אנשים. אנשים שטענת שהעלילו עליך וידעת שהם אומרים את האמת". הרוכב הגיב: "הייתי אדם שרצה לשלוט בכל מה שקורה. זה בלתי נסלח והאנשים האלה לעולם לא יסלחו לי. כל מה שעובר עלי כעת הוא תהליך של בקשת סליחה. אני טעיתי, אתם צדקתם".

אופרה ווינפרי מראיינת את לאנס ארמסטרונג. GettyImages
הוציאה חתיכת הודאה. אופרה עם ארמסטרונג/GettyImages

עוד על פרשת ארמסטרונג והסמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully