וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליטיקה שמאחורי ההצבעה לכדורגלן השנה

למה רונאלדו לא הצביע? למי הצביע קסיאס (רמז: לא רונאלדו)? מי בחר דווקא בבוסקטס, ובמי בחר נדב יעקובי? כל הפיקנטריה

כמו בכל שנה בטקס בחירת כדורגלן השנה, מעניין לעבור על בחירות השחקנים, ולזהות מי הצביע למי, ולנסות לברר מדוע. כידוע, ליאונל מסי זכה אמש (שני) בתואר כדורגלן השנה בעולם בפעם הרביעית ברציפות, אחרי שזכה ב-41.60 אחוז מהקולות שמורכבים ממאמני נבחרות, קפטנים נבחרות ועיתונאים מכל העולם. כריסטיאנו רונאלדו סיים רק שני עם 23.68 אחוז מהקולות, ואנדרס אינייסטה שלישי עם 10.91 אחוז מהקולות.

כריסטיאנו רונאלדו עם חברתו אירינה שייק בטקס כדור הזהב. GettyImages
רק במקרה הוא היה פצוע בזמן ההצבעה? רונאלדו/GettyImages

תקשורת הספורט העולמית השתתפה בעצמה בחגיגה. פיל מקנלטי מה-BBC כתב: "הבלון ד'אור הרביעי של מסי אישר שזהו העידן שלו. הגאונות שלו נתמכת על ידי הסטטיסטיקה המדהימה. האופן שבו מסי שלט במשחק בשנים האחרונים רק הודגש על ידי קבלת הפרס האישי".

הכתב סיד לאו, שמסקר כבר שנים ארוכות את הליגה הספרדית עבור "גרדיאן" הבריטי, הוסיף: "מעבר לכל הניתוחים יש שאלה אחת פשוטה שצריכה להישאל: מיהו הכדורגלן הטוב בעולם? למעט אנשים יהיה ספק שמדובר במסי. כמו שדני אלבס אמר: 'כל עוד מסי בסביבה, המאבק על הפרס הזה לא הגיוני'".

שחקן העבר ביצ'נטה ליזראזו כתב בטור ב"לאקיפ" הצרפתי: "מבחינתי הבחירה מוצדקת. מסי לא זכה בהרבה תארים עם ברצלונה, אבל זו הייתה שנה בה הוא שבר את כל השיאים. רק מישהו שזכה בהרבה תארים יכול היה להתחרות בו ורונאלדו לא זכה בליגת האלופות וביורו 2012. מסי רק בן 25 ואני חושב שהוא יכול לזכות בעוד שלושה תארים כאלו, אולי אפילו ביותר".

גם הספורטאים לא איחרו לברך. ריו פרדיננד צייץ בטוויטר: "מזל טוב למסי! וואו, ארבע שנים ברציפות. מסי הוסיף עוד משהו לרשימת ה"אדם היחיד שעשה...' שלו". הטניסאי רפאל נדאל הוסיף: "איחולי ללאו מסי על כדור הזהב החדש שלו. זה לא היה קל להיאבק בשני גדולים כמו רונאלדו ואינייסטה.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה זוכה בכדור הזהב 2012. רויטרס
שום מילה את הז'אקט. מסי/רויטרס

מעניין היה לגלות שמי שהצביע בתור קפטן נבחרת פורטוגל היה ברונו אלבש, ולא הקפטן הקבוע כריסטיאנו רונאלדו, שאולי העדיף לוותר על הזכות מאחר שלא יכול היה להצביע לעצמו. במקרה או שלא במקרה, רונאלדו היה פצוע בעינו באותה תקופה, ואלבש הצביע לחברו לנבחרת, ולאחר מכן לפלקאו ולרובין ואן פרסי. כאמור, אלבש לא סבור שליאונל מסי נכלל בין שלושת השחקנים הבולטים ב-2012.

אבל זה די ברור. גם ליאו מסי הצביע לשלושה שחקנים, שאף אחד מהם לא רונאלדו: אינייסטה ראשון, אחרי זה צ'אבי, ואגוארו שלישי. מאמן ארגנטינה אלחנדרו סאבלה הצביע למסי, פירלו ופלקאו. מאמן פורטוגל פאולו בנטו הצביע לרונאלדו, פלקאו, והיה מספיק הגון כדי לכלול את מסי במקום השלישי.

בחירה פיקנטית הייתה מצדו של איקר קסיאס. שוער ריאל מדריד לא בחר ברונאלדו, אלא דווקא בחברו לנבחרת סרחיו ראמוס. רונאלדו הגיע רק שני אצל קפטן ספרד, צ'אבי מברצלונה שלישי.

אנדראה פירלו שחקן יובנטוס. רויטרס
היו גם כאלה שבחרו בו. פירלו/רויטרס

קפטן נבחרת דנמרק דניאל אגר היה מהבודדים שבחרו את אנדראה פירלו ככדורגלן השנה. קפטן מונטנגרו מירקו ווצ'יניץ' הצביע לחברו לקבוצה, ג'יאנלואיג'י בופון. מאמן נבחרת גרמניה יוגי לב בחר בבני ארצו: מסוט אוזיל, מנואל נוייר, ובמקום השלישי צ'אבי. מאמן איטליה צ'זארה פראנדלי בחר בפירלו, בופון ומסי.

באפריקה חיים בפוליטיקה משלהם, וקפטן דרום אפריקה העדיף לתת את הקול שלו ליאיא טורה, כמו גם מאמן ניגריה, סטפן קשי. קפטן אלג'יריה מאג'יד בוגרה בחר בקרים בנזמה ככדורגלן השנה. ויני שייפר, מאמן תאילנד (שהיה מועמד לאימון נבחרת ישראל), בחר בסרחיו בוסקטס כשחקן השנה.

אגב, משום מה, ברשימות של פיפ"א לא נכללים מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן וקפטן הנבחרת יוסי בניון. נציגי התקשורת הישראליים, נדב יעקובי ונוח קליגר, בחרו במסי, רונאלדו וקסיאס, בסדר הזה.

איקר קסיאס, ריאל מדריד. GettyImages
גם ככה מתוח במדריד, לא? קסיאס וההצבעות/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully