וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ראשון לציון: אפי בירנבוים פוטר

31.12.2012 / 12:00

המאמן עוזב מיידית בעקבות הפיצוץ עם היו"ר פרי (טען שקרא לו 'אידיוט, חתיכת אפס'). בוסאני ייפגש עם ראשי הקבוצה

יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי הודיע הבוקר (שני) על פיטוריו של אפי בירנבוים בעקבות אירועי סיום המשחק מול מכבי חיפה אמש. כזכור, לטענת היו"ר בירנבוים צעק לעברו לאחר השלשה של גל מקל שסיים את המשחק: "אידיוט, אתה חתיכת אפס, פאול אתה רוצה", וזה לאחר שהיו"ר צעק על השחקנים לבצע עבירה במהלך האחרון. בירנבוים עצמו מכחיש את טענות פרי וטוען שהוא משקר.

בשיחות עם מקורביו אתמול בלילה והבוקר לפני הפגישה אמר בירנבוים כי: "גם אם לא הייתי אומר את מה שאמרתי זה נגמר, אי אפשר לעבוד ככה". המאמן סרב לדבר עם התקשורת ואמר: "אין לי מה לומר בשלב הזה, מבקש שיכבדו אותי". אגב מקורביו ציינו כי גם כשעזב את מכבי תל אביב סירב לדבר על הדברים שקרו לו שם: "אפי הוא ג'נטלמן ויישאר כזה".

אפי בירנבוים מאמן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
"מה שקרה בסוף המשחק הוא רק סימפטום". בירנבוים/ברני ארדוב

"התקריות האלה הפכו את העבודה כאן לדבר בלתי אפשרי", אמר הלילה אחד משחקני הקבוצה, "יש מתח רב בין אפי ליושב ראש וחלק מחברי ההנהלה. באף קבוצה בסדר גודל של ראשון לא מתנהלים ככה, לא תראה חברי הנהלה מסתובבים בחדרי הלבשה, והכל קורה רק בתקופה האחרונה. מה שקרה בסוף המשחק הוא רק סימפטום וזו היה שאלה של זמן עד שהפצצה הזאת תתפוצץ. ממתי יושב ראש מחלק הוראות לשחקנים, זה בכלל לא מובן".

המתח בין היו"ר למאמן החל עוד בעונה שעברה שבירנבוים תמך ביו"ר היוצא משה קליסקי, שבדיוק היום לפני שנה הודיע על סיום תפקידו לאחר ישיבה בה ביצעו חלק מחברי ההנהלה הפיכה על מנת למנות את פרי מחדש. במהלך העונה שעברה היו מספר תקריות בין פרי לבירנבוים לאחר שהיו"ר ניסה להכנס לחדר ההלבשה במהלך אחד המשחקים, ובמסיבת סוף העונה, כשהודה לכל הגורמים שהובילו את הקבוצה להצלחה והזמין אותם לנאום, שכח את המאמן.

העונה חלה החרפה, על פי גורמים בקבוצה, כשפרי נוטה להתערב בלא מעט החלטות, "זאת הקבוצה הראשונה שהייתי בה שיו"ר נכנס לתדריך וידאו", מוסיף אחד השחקנים, "כמעט בכל משחק הוא משוחח עם מישהו ויש אי הבנות והבעות פנים של חוסר שביעות רצון שלו. השיא היה כשניצחנו את מכבי תל אביב ובמחצית הוא הסתובב עם פרצוף כאילו שאנחנו עושים משהו לא בסדר כי מכבי חוזרת למשחק. איך אפשר להצליח כשיש בן אדם שחופר סביב המאמן כל הזמן? חבל מאוד שהדברים נראים ככה".

גורמים שונים בקבוצה טוענים שרוני בוסאני הוא המועמד היחידי לתפקיד, כששמות נוספים הוצעו לפרי בתקופה האחרונה, ביניהם אריק אלפסי. בוסאני נחשב מקורבו של פרי, והיה שחקן ומאמן במועדון בתקופה הקודמת שפרי היה יו"ר. מלבד תפקידו כמאמן הנבחרת האולימפית, לא אימן בוסאני קבוצה פעילת מאז סוף עונת 2007/8, הוא צפוי להיפגש הערב עם ראשי הקבוצה על מנת להמשיך במשא ומתן. אם הצדדים יסכמו, בוסאני צפוי לחתום עד תום העונה. גם אריק אלפסי ואבי אשכנזי מועמדים.

אוהדי מכבי ראשון לציון בכדורסל. ברני ארדוב
יפתחו במחאה. אוהדי מכבי ראשון לציון/ברני ארדוב

בתוך כך הודיע ארגון אוהדי מכבי ראשון לציון - גוש ד', כי לאור פיטוריו של המאמן אפי בירנבוים הוא מתכוון להחרים את משחקי הבית של הקבוצה, כל עוד יצחק פרי יישאר בתפקיד יו"ר הקבוצה או בכל תפקיד אחר. ארגון האוהדים הוסיף כי "כבר בעונה שעברה לאחר פגישה שנערכה בין ארגון האוהדים לפרי, הובטח לאוהדים שאפי יישאר המאמן. נציין גם שהועלה תרחיש שבו תהיה תקרית בין יצחק פרי לאפי, אך יצחק פרי הבטיח כי הוא לא יתערב בנושאים הקשורים לאימון הקבוצה".

"היום, ברור לנו שהפיטורים אינם נובעים מתקרית כלשהי שהתרחשה במשחק כלשהו, אלא מתוך אינטרסים ישנים של יצחק פרי לפטר את אפי, אחרת לא ברורה הסיבה לפיטורי מאמן שהצעיד את הקבוצה לשני פיינל פור וגמר גביע ב3 עונות, הישגים שהקבוצה לא הגיעה אליהם מעולם במהלך שנותיה בליגת העל, כולל בתקופתו של פרי", נכתב בהודעת הארגון, "לארגון האוהדים ושאר אוהדי הקבוצה, אין שום כוונה לקחת חלק, או להיות חלק מארגון שבו אינטרסים פוליטיים ואינטרסים אישיים קודמים לטובת הקבוצה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully