וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ברצלונה - סלטה 1:3, ריאל - סראגוסה 0:4

שתי הגדולות לא התקשו לצבור עוד שלוש נקודות, מסי ורונאלדו לא כבשו לשם שינוי. ולנסיה ניצחה את אתלטיקו מדריד 0:2

משחקי המחזור העשירי בליגה הספרדית יצאו הערב (שבת) לדרך. המוליכה ברצלונה ניצחה 1:3 את סלטה ויגו. סגנית האלופה לא הבריקה, אבל השיגה עוד שלוש נקודות במאבק מול אתלטיקו מדריד. ריאל מדריד לא התקשתה לענות עם 0:4 מול סראגוסה ולקינוח, אתלטיקו מדריד חוותה תקלה בולנסיה, שם הפסידה 2:0 והשאירה את הפער מברצלונה על שלוש נקודות. במשחק הראשון של המחזור, מלאגה הופתעה בביתה על ידי ראיו וייקאנו, שניצחה 1:2. אגב, זה היה מחזור הליגה הראשון מאז הקלאסיקו ב-10/12/11 (1:3 לברצלונה במדריד) בו גם מסי וגם רונאלדו לא כובשים.

ברצלונה - סלטה ויגו 1:3

אדריאנו פדרו שחקני ברצלונה חוגגים שער. AP
כבש ונפצע. אדריאנו חוגג עם פדרו את הראשון/AP

120 שניות של בהלה עברו על הקאמפ נואו, כשסלטה ויגו מצאה שער שוויון מרגלי ברמחו, שביטל יתרון של אדריאנו. אבל הקטאלנים ענו מהר מאוד, דויד וייה מצא את הרשת בתום מבצע נהדר וג'ורדי אלבה כבש אף הוא, למרות שהיה בנבדל ברור. הקבוצה של טיטו וילאנובה, ששיחק בעברו שלוש עונות בסלטה ויגו, ממשיכה לפרק את הליגה והשיגה ניצחון תשיעי בעשרה משחקים. לפני המשחק ליאונל מסי קיבל את נעל הזהב, המוענקת לכובש המצטיין בליגות האירופאיות ואל המשחק עצמו עלה הגאון הארגנטינאי עם נעליים עליהן הופיע שמו של בנו הטרי, שנולד אמש, תיאגו. אולי בגלל העייפות מהלידה המרגשת, מסי לא כבש בפעם השנייה בלבד בשבעת המשחקים האחרונים שלו, אבל ברצלונה הסתדרה בלעדיו.

בדקה העשירית הגיע הניסיון הראשון של ברצלונה, כשמסי השאיר לאינייסטה וזה בעט מ-20 מטרים מעל המסגרת. חלפה דקה ומסי קיבל כדור עומק והקפיץ מעל חאבי וראס, אבל הכדור הורחק מהקו. בדקה ה-19, שוב מסי, הפעם עם בעיטה מסוכנת מתוך הרחבה ומן העבר השני, מצב אדיר לסלטה, כשואלדס הציל באחד על אחד מול אספס. בדקה ה-21 המארחת סופסוף מצאה את הרשת, כשאדריאנו גלש לכדור רוחב של פדרו וכבש, 0:1 לברצלונה. חלפו שלוש דקות והתכולים היממו את הקאמפ נואו, עם שער של מריו ברמחו, שהגיע ראשון לריבאונד אחרי הדיפה גרועה של ואלדס, 1:1. בארסה לא נבהלה. דויד וייה מצא את אינייסטה בעקב נפלא, הקשר החזיר לוייה וזה שלח פנימה מול שער ריק, 1:2 לברצלונה, שלושה שערים בחמש דקות בקאמפ נואו. בדקה ה-39, רגע אחרי שמסי הספיק לרשום החמצה לא שגרתית מול השוער, כובש השער הראשון אדרדיאנו נפצע ונאלץ לנטוש, כשהוא מוחלף על ידי דני אלבס.

המחצית השנייה נפתחה בסערה מצד סלטה, שכמעט מצאה שוויון, אבל הכדור של אספס התגלגל סנטימטרים מחוץ למסגרת של ואלדס. בדקה ה-61 בארסה מצאה את השלישי, בדרך לא חוקית בעליל. אינייסטה מרס לוייה, שהכניס עקב לאלבה. המגן היה בנבדל ברור, אבל הקוון נרדם ואלבה עבר את וראס וגילגל פנימה, 1:3 לברצלונה. כשהמשחק כבר מונח בכיס של ברצלונה, הקאמפ נואו עצר את נשימתו, כשמסי ביצע תנועה לא טובה והחזיק את הברך, אבל הארגנטינאי קם אחרי כמה רגעי מתח וחזר למגרש.

הנעליים של ליאונל מסי עם שמו של בנו תיאגו. GettyImages
הנעליים של ליאונל מסי מוקדשות לבנו הטרי שנולד אמש, תיאגו/GettyImages

ריאל מדריד - סראגוסה 0:4

הבלאנקוס ראו את ברצלונה מנצחת וידעו היטב שכל איבוד נקודות ביתי משמעותו צרות צרורות. בניגוד לשני המשחקים הקודמים של ריאל, מול מאיורקה בליגה ואלקויאנו בגביע, הפעם המכונה ההתקפית בלבן לא עבדה, אבל קצת פחות משתי דקות הספיקו לקבוצה של ז'וזה מוריניו כדי לצבור עוד שלוש נקודות, ניצחון ליגה שלישי ברציפות וקצת שקט לפני המשחק החשוב מול דורטמונד ביום שלישי.

ההזדמנות הגדולה הראשונה של ריאל הגיעה בדקה ה-14, עם הגבהה של די מריה שמצאת את הראש של רונאלדו והפורטוגלי שלח את הכדור ליד הקורה. כעבור שלוש דקות, עוד נגיחה של רונאלדו, הפעם מעל המשקוף, אבל הוא מתקרב. פוסטיגה כמעט עקץ את המדרידאים עם בעיטה מתוך הרחבה בדקה ה-20, אבל קסיאס הציל. בסופו של דבר השער הגיע, בדקה ה-23, כש'פיפיטה' היגואין הגיע ראשון לריבאונד מנגיחה של אלביול והפציץ את הרשת ממטר, 0:1 ללבנים. חלפו שתי דקות בלבד, די מריה פרץ מימין. את הבעיטה הראשונה רוברטו גאגו הדף, השנייה הלכה לחיבורים הרחוקים, 0:2. רונאלדו כמעט כבש עוד אחד תוך 60 שניות, אבל הבעיטה שלו חלפה ליד הקורה.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד (ימין) עם גונסאלו היגואין, מסוט אוזיל. רויטרס
חגיגה קלה. היגואין, רונאלדו ואוזיל/רויטרס

ריאל לא ממש עלתה למחצית השנייה וויקטור רודריגס כמעט ניצל זאת כדי לצמק עם בעיטה מסובבת נפלאה בדקה ה-58, אבל איקר קסיאס עשה את מה שהוא יודע הכי טוב והוציא את הכדור מהחיבורים. סראגוסה המשיכה להתקרב וחוסה מארי הפציץ את המשקוף בדקה ה-65. רונאלדו התקרב לשער משלו עם טיל אדיר למשקוף בכדור חופשי מ-30 מטרים שבע דקות לסיום. דקה לסיום נכנס השלישי, עם מתפרצת קטלנית, בסיומה הקפיץ בנזמה לאסיין והגנאי גילגל לרשת. 0:3. מודריץ' הגיע ראשון לכדור שנהדף מההגנה בדקה ה-92 ושלח בשמאל, שטוח ומדויק לפינה, כדי לחתום את הניצחון הקליל, 0:4 בסיום. שערי בכורה לאסיין ומודריץ' בריאל.

מלאגה - ראיו וייקאנו 2:1

הפתעה גדולה באנדלוסיה, שם מלאגה העייפה, שתצא למשחק חוץ מול מילאן בסן סירו בהמשך השבוע, בניסיון להישאר מושלמת בליגת האלופות, שמטה נקודות יקרות במאבק בצמרת הליגה המקומית. היריבה ממדריד, שהשיגה ניצחון בודד בשמונה המשחקים האחרונים שלה עד היום ולא ניצחה את מלאגה בחוץ מאז המפגש בין השתיים בליגה השנייה בנובמבר 1998, עלתה לכר הדשא ללא רגשי נחיתות ומצאה את הרשת כבר בדקה ה-11 משער של פיטי. מרטין דמיקליס השווה בנגיחה ארבע דקות מפתיחת המחצית השנייה, אבל פיטי ניצח את המשחק עם השני שלו, בדקה ה-60. שלוש הנקודות של ראיו מקפיצות אותה למרכז הטבלה.

שחקני ולנסיה חוגגים שער. רויטרס
ולנסיה חוגגת את השער של סולדאדו/רויטרס

ולנסיה - אתלטיקו מדריד 0:2

החדשות הטובות לברצלונה הגיעו כמה שעות לאחר הניצחון על סלטה ויגו. זה היה כשולנסיה ניצחה את אתלטיקו מדריד 0:2, ודאגה שהפער בין טיטו וילאנובה לדייגו סימאונה יעמוד על שלוש נקודות. רוברטו סולדאדו כבש בוולה מרשים בדקה ה-20, ונלסון ואלדס גמר את הסיפור בתוספת הזמן. קפטן ולנסיה ריקרדו קוסטה הורחק בדקה ה-90 לאחר ששלח מרפק לפניו של גרסיה.

רדאמל פלקאו, אתלטיקו מדריד. רויטרס
נפצע, המשיך לשחק אך לא כבש. פלקאו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully