וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה 2:3 את הפועל ת"א

מערכת וואלה! ספורט

29.10.2012 / 22:47

הירושלמים הציגו מחצית שנייה משובחת, נהנו מהרחקתו של תמוז והשיגו ניצחון יוקרתי הודות לצמד של עזריאל (71 ו-76)

one

שלטי "האימפריה עוד תחזור" עיטרו כל פינה ביציעי אצטדיון טדי. לפחות לערב אחד, האימפריה חזרה. בית"ר ירושלים השיגה הערב (שני) ניצחון ליגה שני ברציפות, כשגברה בתום משחק יוצא מן הכלל 2:3 על יריבתה המושבעת הפועל תל אביב לעיני אצטדיון מלא ורועש, כולל אלי טביב אחד שישב ביציע הכבוד לקראת המעבר האפשרי לבית"ר. האדומים, שהפסידו רק פעם אחת עד כה וספגו שער בודד, נכנעו שלוש פעמים לבית"רים הנלהבים, שהציגו מחצית שנייה משובחת וידעו לחזור מפיגור ב-20 הדקות האחרונות.

עמית בן שושן נגח את בית"ר ליתרון כבר בדקה השנייה, אבל טל בן חיים (39) וטוטו תמוז (66) ביצעו מהפך. אלא שתמוז הורחק מיד לאחר השער בעקבות התגרות באוהדים המקומיים, וחן עזריאל המחליף הפך לגיבור הערב כשהשווה בעזרת ג'ון פיינטסיל (71) והבקיע בצורה פנטסטית את שער הניצחון (76). בית"ר סוף כל סוף קיבלה את עזריאל שהכירה. אנחנו קיבלנו כדורגל ישראלי במיטבו.

חן עזריאל שחקן בית"ר ירושלים חוגג, מאחוריו אבי ריקן. ברני ארדוב
לפחות לערב אחד - האימפריה חזרה. חן עזריאל עם אבי ריקן/ברני ארדוב

יותר מ-18 אלף אוהדים יצרו באצטדיון טדי אווירה פנטסטית שהזכירה ימים יפים יותר של האימפריה הבית"רית. על גלי הנוסטלגיה, גם השחקנים נדבקו בהתלהבות והקפיצו את 16 אלף הצהובים-שחורים ביציעים כבר אחרי שתי דקות. ערן לוי הגביה כדור חופשי לרחבה והקפטן בן שושן החליק עם הראש. אפולה אדל, שלא רגיל ליציעים מלאים מאז הגיע לישראל, כנראה נבהל וחשב שהוא בצרפת, כך שהכדור קיפץ מבין ידיו וחדר פנימה.

השער דווקא עשה טוב בעיקר להפועל תל אביב, שנטלה את היוזמה בשדה והחלה להפעיל לחץ על הגנת המארחים. אחרי החמצה של עומר דמארי והצלה מהקו של דינו שקבורץ לניסיון של תמוז, הגיע השוויון מרגלי השחקן השלישי בחוד המחץ האדום. חנן ממן, הטוב בשורות הפועל תל אביב, מצא בכדור עומק את בן חיים, שכמו נגד מכבי חיפה נכנס נהדר לרחבה וסיים עם כדור ברשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
השופט אוראל גרינפלד שולף כרטיס אדום לשחקן הפועל תל אביב טוטו תמוז. ברני ארדוב
הרגע ששינה את המשחק. אוראל גרינפלד מרחיק את טוטו תמוז/ברני ארדוב

אל המחצית השנייה הופיעה בית"ר ירושלים אחרת לגמרי. דינמית, טכנית והתקפית מתמיד. בן שושן נראה נמרץ מאי פעם ויחד עם ערן לוי סיכן את השער ללא הפסקה. אלא שבעוד הירושלמים החמיצו מול אדל, הפועל תל אביב יצאה להבלחה אחת ועקצה עם השער שלמעשה שינה את המשחק. אלרואי כהן המחליף בישל לתמוז שער מצוין בדקה ה-66, אבל החלוץ רץ לסגור חשבון עם אוהדי בית"ר ירושלים וההתגרות הזו עלתה לו בהרחקה. החלטה בעייתית של השופט גרינפלד (לא שלט במשחק, יותר מדי צהובים), אבל גם מעשה מטופש מצד החלוץ.

בית"ר ניצלה את יתרונה המספרי עם כניסתו של עזריאל, שהשווה בעזרת פיינטסיל בדקה ה-71 והבקיע בביצוע מלוטש בדקה ה-76. המהפך הזה עשה צדק מבחינת הבית"רים, במחצית הטובה ביותר שלהם העונה. השוויון במשחקי הבית מול הפועל תל אביב נשבר (17:18 בניצחונות לטובת בית"ר), וגם טביב חייך מאוזן לאוזן ביציע הכבוד. קהל יש, גם קבוצה טובה ואצטדיון נהדר. הם רק מחכים לבעלים.

איש העסקים אלי טביב מגיע לאצטדיון טדי. קובי אליהו
יכול לחייך מאוזן לאוזן. אלי טביב/קובי אליהו

מחצית ראשונה

דקה 1: אווירה נפלאה בטדי עם יותר מ-18 אלף צופים. אחרי שטביב קיבל תשואות מאוהדי בית"ר, המשחק המסקרן יצא לדרך.

דקה 2: גול! איזו פתיחה מדהימה. ערן לוי הגביה כדור חופשי מצד ימין, בן שושן הקדים את השומר שלו ונגח למרכז השער, כשאדל הגיב באיחור והכדור קפץ מבין ידיו פנימה. הר הגעש בטדי התפרץ, 0:1 מהמם לבית"ר ירושלים.

דקה 3: דמארי נכנס לרחבה, נתקל בבראשי ונפל. השופט גרינפלד לא שרק לפנדל ונראה כי קיבל את ההחלטה הנכונה. דמארי התחזה.

דקה 12: בן חיים פגע בקריאף והיה למוצהב הראשון במשחק. מויאל הוציא את הכדור החופשי לפני השריקה של גרינפלד וספג גם הוא כרטיס צהוב.

דקה 13: אחרי שני הצהובים, ערן לוי בעט את הכדור החופשי, מעמדה דומה לזו ממנה בישל. הפעם הכדור יצא החוצה.

דקה 16: הפועל תל אביב הניעה היטב את הכדור שהגיע לממן. הקשר בעט מ-22 מטרים כדור חזק שחמק מטר מעל המשקוף.

דקה 21: איזו הזדמנות להפועל תל אביב. דמארי קיבל מסירת עומק נפלאה מממן ברחבה וכבר עבר את הרוש, אבל השוער שם יד ומנע ממנו לכבוש. הכדור התגלגל לעבר תמוז שבעט שטוח, אבל שקבורץ הציל מקו השער.

דקה 29: הפועל תל אביב מגבירה את הקצב ובית"ר מתרכזת בעבודות הגנה, ולריקן זה עלה בצהוב. ממן חיקה אותו ונכנס גם הוא לפנקס של גרינפלד.

דקה 34: האדומים ביצעו תרגיל מקורי בבעיטה חופשית, כשדמארי ברח מתוך החומה וקיבל מסירה כשהוא פנוי מול הרוש. החלוץ בעט החוצה, הקוון הניף דגל לנבדל.

דקה 37: ערן לוי הפציץ בבעיטה חופשית, היישר לפניו של חיימוביץ' שנזקק לטיפול.

דקה 38: בית"ר יצאה להתקפה מהירה, ערן לוי מסר לבן שושן וקיבל בחזרה, רק כדי לבעוט החוצה מזווית אלכסונית מ-18 מטרים.

דקה 39: גול! הנה השוויון של הפועל תל אביב. ממן הכניס כדור עומק נהדר שפגע במויאל והגיע לבן חיים, שהתגנב מאחורי ההגנה החולמנית של הירושלמים, עקף את הרוש וכבש בקלות. 1:1.

דקה 42: שוב מהלך יפה של ממן, שהטעה שחקן אחד ובעט גבוה מעל השער.

דקה 45: אנטבי הגביה מצוין מצד שמאל לעבר ממן, שהניף את רגל ימין ומהאוויר ירה נהדר, אך לצערו רק לרשת החיצונית.

טוטו תמוז עם טל בן חיים שחקני הפועל תל אביב. ברני ארדוב
המהפך שלהם לא החזיק מעמד. טוטו תמוז עם טל בן חיים/ברני ארדוב

מחצית שנייה

דקה 46: חדד השאיר לריקן, שמ-18 מטרים סובב כדור שלא עשה יותר מדי רושם על אדל. לפחות בעיטה נוספת למסגרת מצידה של בית"ר.

דקה 52: פעולה יפה של בן שושן הסתיימה עם מסירה לעבר ריקן, שמזווית קשה בתוך הרחבה בעט לרשת החיצונית.

דקה 53: עוד התקפה טובה של בית"ר בסיומה העז מויאל עם בעיטה חזקה מ-25 מטרים שחמקה בסמוך לקורה הימנית של אדל. בית"ר התעוררה במחצית השנייה.

דקה 54: החמצה אדירה של קריאף. הקשר הצעיר קיבל כדור מריקן, אבל בעט חלש ואדל כיפר על הטעות בפתיחה והדף עם הרגל.

דקה 56: שוב בן שושן עם מהלך נהדר, הפעם עם הטעייה על פיינטסיל באגף השמאלי, אבל מה עם הסיומת? החלוץ בעט חלש לידיו של אדל.

דקה 58: בית"ר ירושלים מגבירה את הלחץ. טעות בהגנת הפועל סידרה מצב לבן שושן, שבעט שטוח לידי השוער.

דקה 63: וואו, איזו טכניקת בעיטה של ערן לוי. מויאל שלח כדור חופשי משמאל הרחק לקצה הימני של הרחבה, שם החלוץ ניצב לבדו, הניף את רגל שמאל ומהאוויר בעט כדור אדיר שאדל הדף היטב.

דקה 66: גול! כנגד מהלך המשחק במחצית השנייה, דווקא האדומים כובשים. המחליף אלרואי כהן שלח את תמוז, שהשאיר אבק לבראשי, דהר לרחבה ובעט כדור חד לפינה הקרובה שהכניע את הרוש. תמוז כובש נגד קבוצתו לשעבר ומסדר להפועל תל אביב 1:2.

דקה 67: כרטיס אדום! כובש השער רץ להשתיק את אוהדי בית"ר ואולי הוסיף עוד התגרות. השופט גרינפלד החליט שזה מצדיק צהוב שני והרחיק את תמוז. החלטה תמוהה למדי שמשאירה את הפועל תל אביב ב-10 שחקנים.

דקה 71: גול! חדד העביר כדור מדוד מצד ימין לעבר עזריאל שליטף אותו בנגיחה, אבל הכדור פגע בפיינטסיל וחדר פנימה. יופי של משחק, בית"ר משווה ל-2:2. השער נרשם לזכות עזריאל.

דקה 76: גול! אלי כהן פגע בינגו בחילוף. עזריאל, שהיה מעורב בשער השוויון, קיבל כדור נפלא מקריאף, עשה הטעייה קטנה לפיינטסיל וסובב בימין מ-14 מטרים באומנות לפינה השמאלית של אדל. 2:3 גדול לבית"ר ירושלים.

דקה 78: מטווח של בית"ר ירושלים. הכדור של מויאל נבלם בהגנה האדומה, קריאף בעט החוצה.

דקה 89: כל טדי השתתק. טועמה ניגש לכדור חופשי מ-20 מטרים וסובב בשמאל מעל השער.

דקה 90+2: אלרואי כהן ניסה את מזלו ממרחק ובעט החוצה.

הרכב בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, שי חדד, דינו שקבורץ, מתן בראשי, חיים מגרלשווילי, קובי מויאל (שמואל קוזוקין, 88), דריו פרננדס, אופיר קריאף (דומיניק גלאבינה, 88), עמית בן שושן, אבי ריקן, ערן לוי (חן עזריאל, 69).

הרכב הפועל תל אביב: אפולה אדל, ג'ון פיינטסיל (סלים טועמה, 77), וואליד באדיר, זאב חיימוביץ', יגאל אנטבי, אריק דג'מבה דג'מבה, רועי גורדנה (ויקטור מרעי, 83), חנן ממן (אלרואי כהן, 61), עומר דמארי, טל בן חיים, טוטו תמוז (הורחק, 67).

עמית בן שושן, חן עזריאל שחקני בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
חגיגות אל תוך הלילה. בן שושן ועזריאל בטירוף/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully