וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א: צעד משמעותי נוסף לקראת טכנולוגיה בקו השער

פיפ"א הודיעה שהיא העניקה לשתי חברות רישיון רשמי להתקין עזרים על קו השער. הבעיה: עדיין אין אישור למשחקים רשמיים

זה קורה לאט, אבל הכדורגל מתקדם בניסיונותיו להדביק את עולם הספורט. ייתכן שבקרוב פיפ"א תשים קץ לשערוריות השיפוט, ותחל גם היא לאשר שימוש בטכנולוגיה במגרשי הכדורגל, ותחילה על קו השער.

החברות "הוק איי" (עין הנץ) ו-GoalRef קיבלו אישור להתקין את המערכות שלהן על קו השער ברחבי העולם, לאחר שחתמו על הסכם רישיון עם התאחדות הכדורגל העולמית, כך הודיעה היום (שלישי) פיפ"א.

ההודעה הגיעה שנה אחרי שפיפ"א החלה בחיפוש אחר מערכת שתוכל לבדוק במהלך המשחק אם הכדור עבר במלואו את קו השער, סוגיה שגרמה לשורה ארוכה של טעויות ושערוריות, לעתים גם במשחקים מכריעים, לעתים גם כשעמד שופט קו ממש על קו השער, מטרים ספורים מהאירוע.

"בין אוקטובר 2011 ליוני 2012 שתי החברות הנ"ל עברו סדרה ארוכה של בדיקות מעבדה ובדיקות שטח, וגם מבחנים במשחקים אמיתיים", נמסר מפיפ"א, "המשמעות של ציון הדרך הזה הוא שלשתי החברות מעכשיו יש אישור רשמי להתקין את העזרים שלהן ברחבי העולם".

בשנים האחרונות זכורות מספר שערוריות מפורסמות, כשהגדולה ביניהן הייתה במונדיאל 2010, כששער של פרנק למפארד לא אושר במשחק של אנגליה נגד גרמניה, אבל אשתקד גם במשחק מכריע באיטליה לא אושר שער של מילאן מול יובנטוס. "רק אחרי בדיקות חיוביות באיצטדיונים נוכל לאשר את השימוש במשחקים רשמיים", נמסר מפיפ"א. אנחנו עדיין מחכים.

  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully