וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטור דה פראנס דורשים מארמסטרונג: תחזיר את הכסף

מנהל הטור: "שיחזיר, זה הגיוני". הרוכב הסיר מהפרופיל בעמוד הטוויטר שלו את המשפט "זוכה שבע פעמים בטור דה פראנס"

פרשת לאנס ארמסטרונג ממשיכה להכות גלים ולעורר תגובות בכל רחבי העולם. כעת, כיממה אחרי שהתאחדות האופניים הבינלאומית החליטה לשלול ממנו את שבעת תארי הטור דה פראנס בהם הוא זכה, הרוכב החליט להסיר את ההישג הזה גם מהטוויטר הרשמי שלו.

ביום שני בערב עוד נשא הפרופיל הרשמי שלו ברשת את התיאור הבא: "אב לחמישה ילדים, אלוף הטור דה פראנס שבע פעמים, נלחם בסרטן במשרה מלאה וטריאתלט במשרה חלקית", אלא שכעת התיאור שונה במקצת, כשהחלק העיקרי הוא בשינוי הוא הורדת ציון שבע הזכיות. זוהי בעצם התגובה היחידה של ארמסטרונג עד כה להחלטת התאחדות האופניים הבינלאומית, ועבור רבים, תחילתו של תהליך, שמי יודע היכן יסתיים.

ארמסטרונג ידוע כמשתמש פעיל בטוויטר ויש לו 3,800,000 עוקבים. הציוץ האחרון שלו נרשם ב-17 באוקטובר, אז הוא הודיע שהוא מתכוון לפרוש מתפקידו כיו"ר ארגון הצדקה שהוא עצמו הקים. רוכב האופניים הכחיש בעבר שהשתמש בחומרים אסורים, אבל אחרי שהוועד האמריקאי למלחמה בסמים בספורט מצא אותו אשם בשימוש בהם - מה שהוביל לסערה הגדולה - הוא החליט לא להילחם בדברים.

בינתיים גם רוכב האופניים הנורבגי, סטפן קיארגארד, שרכב ביחד עם ארמסטרונג בקבוצת יו.אס פוסטל בטור דה פראנס ב-2000 וב-2001, הודה היום: "כשהייתי חלק מהקבוצה הכל אורגן על ידיה. אני לא הייתי צריך לעשות כלום. אני בא וחושף זאת היום כי זה הפריע למצפון שלי".

כמו כן, מנהל הטור דה פראנס, כריסטיאן פרודום, טוען שארמסטרונג צריך להחזיר את כספי הזכייה שלו במירוץ. "חוקי איגוד האופניים הם ברורים", הוא טוען, "כשרוכב נפסל, הוא חייב להחזיר את כספי הזכייה שלו. זה מאוד הגיוני". ההערכה היא שארמסטרונג זכה ביותר מ-3 מיליון דולר רק מכספי זכייה, כשחלק מהכסף הוא חלק עם חבריו לקבוצה שלו יו-אס פוסטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully