וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ת"א הביסה את אליצור אשקלון 67:100

רגע לפני שהיא פוגשת את שאלון ביורוליג, דרסה מכבי ת"א את אשקלון 67:100. נתניה ניצחה את הרצליה 77:78 בסיום מותחן

ביום חמישי האחרון היו אוהדי מכבי תל אביב מודאגים מאוד. הקבוצה שלהם התקשתה מול סיינה הבינונית במסגרת היורוליג, ויצאה מנצחת רק בזכות סל ניצחון בשניה האחרונה של ריקי היקמן. הערב (שני) , עם החזרה של הצהובים לליגה, הדברים כבר היו פשוטים יותר, מוכרים. האלופה הישראלית התעללה בעירוני אשקלון לעיני אוהדיה, הביסה אותה 67:100 במשחק שבעיקר איפשר לדיוויד בלאט לשתף חלק נכבד מהספסל שלו. במשחק המקביל קיבלנו מותחן נהדר, כשנתניה גברה על בני הרצליה 77:78 בשניות הסיום, במשחק בו השופטים תפסו את מרכז תשומת הלב.

גיא פניני מכבי תל אביב מול עודד שעשוע אליצור אשקלון. מגד גוזני
פשוט לא כוחות. פניני חודר מול שעשוע/מגד גוזני

עירוני אשקלון – מכבי תל אביב 100:67

המטרה המוצהרת של מכבי תל אביב במשחק מול אשקלון- מלבד הניצחון כמובן- היתה להחזיר את הביטחון העצמי לשחקנים לאחר המשחק הלא פשוט מול סיינה. ובכן, אפשר להגיד די בבטחה שזה עבד. כבר מהרגע הראשון היה ברור שאשקלון היא לא יריבה כרגע לצהובים, שמיהרו לברוח ל-30 הפרש כבר ברבע השני, ומשם לא הביטו לאחור. בלאט יכול להיות מרוצה מניהול משחק נהדר של יוגב אוחיון, כמו גם מחלוקת הדקות של שחקניו, שכולם זכו לראות דקות פרקט, ולמנוחה שקיבלו אחרים לקראת המבחן האמיתי של הקבוצה, מול שאלון ביורוליג ביום חמישי. אשקלון לעומת זאת תמשיך לחפש את ניצחון הבכורה שלה בליגת העל במשחק אחר.

הצהובים הותירו אבק ליריבה שלהם כבר בשלוש הדקות הראשונות, כשאליהו, לוגאן וחבריהם הטיסו את מכבי ליתרון 0:10 מהיר. המארחים עלו סוף סוף על הלוח, אבל אוחיון הגיב בשלשה, ג'יימס רשם דאנק אימתני והיתרון תפח עד 4:17. מרכוס מור עם סל בסיומו של שעון 24 השניות הצליח להביא את קבוצתו לספרות כפולות, ובסיום הרבע הראשון זה 10:23 למכבי תל אביב. אשקלון המשיכה לאבד כל כדור שהגיע אליה, ומכבי המשיכה להעניש אותה. אוחיון הריץ מצויין את ההתקפה, ושלשה של היקמן יחד עם דאנק של שרמדיני הקפיצו את הצהובים ליתרון 18:47. שעשוע ניצל איבוד כדור של מכבי ורץ לליאפ אבל חטף גג גדול מהיקמן, וסל על הבאזר של גיא פניני הוריד את מכבי תל אביב ביתרון 25:54 אל המחצית.

המגמה נמשכה גם ברבע השלישי, כשהמארחים המשיכו לאבד כדורים פשוטים, והצהובים הפכו אותם לנקודות. אוחיון צלף שלשה, ולאחר מכן הפך איבוד לדאנק בצד השני כדי לקבוע יתרון 38. ליאור ליפשיץ ניסה לשפר מעט את הממוצע שלו ועם צמד חדירות טובות הפיח מעט חיים בהתקפה האשקלונית, אבל גם זה היה טיפה קטנה בים, כשלוגאן ופניני צלפו שלשות פנויות, ומכבי ירדה ביתרון 44:85 בסיום הרבע השלישי. ליפשיץ המשיך לצלוף מחוץ לקשת גם ברבע האחרון כשקלע את השלשה השלישית שלו ללא החטאה, אבל סל ועבירה של גיא פניני שמר את הצהובים מעל קו 40 ההפרש. הגארבג' טיים נמשך, בוקרא צימק מעט את הפער עם שלשה, כשעד לסיום זכה אפילו איתי שגב למעט דקות משחק, והגיב עם סל שזכה למחיאות כפיים נלהבות מהספסל. 67:100 בסיום.

קלעו למכבי תל אביב: דייויד לוגן 16 (4 מ-5 ל-3), שון ג'יימס 15 (6 מ-8 מהשדה, 6 ריבאונדים, 2 חסימות, 15 דקות), גיא פניני 14, יוגב אוחיון 12 (2 מ-2 ל-3, 10 אסיסטים, 22 דקות), דווין סמית' 10, ריקי היקמן 10 (5 אסיסטים, 3 חטיפות), מלקולם תומאס 9 (7 ריבאונדים, 2 חסימות), סילבן לנדסברג 5, גיורגי שרמדיני 4 (2 מ-5 מהשדה, 3 איבודים) איתי שגב 2, ליאור אליהו 2, מורן רוט 1.

קלעו לאליצור אשקלון: מרכוס דאב 19 (9 ריבאונדים), ליאור ליפשיץ 13 (3 מ-3 ל-3), אחיעד בוקרא 11, מרכוס מור 9 (6 איבודים), ג'וליאן מילס 6 (2 מ-5 ל-2, 0 מ-3 ל-3), טאג' גריי 5 (2 מ-7 מהשדה), רז ניסים כהן 2, דודו שמריז 2, רגב סימון שותף ולא קלע.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב בכדורסל. מגד גוזני
הניע נהדר את ההתקפה. אוחיון/מגד גוזני

בני הרצליה – ברק נתניה 78:77

קשה להסביר מה בדיוק התחולל באולם של בני הרצליה הערב. מצד אחד, הקבוצה נפלה לפיגור לאורך מרבית המשחק, וחזרה ליתרון בעיקר בזכות החלטת שיפוט מוגזמת ששלחה את ראמל בראדלי אל חדרי ההלבשה, ואת ניב ברקוביץ' לארבע קליעות עונשין, שהעלו את הרצליה ליתרון. אותו ברקוביץ' קלע מה שהיה נדמה כסל ניצחון נפלא, 1.6 שניות לסיום, אלא שאז אותם שופטים ראו עבירה שלא היתה על יהוא אורלנד שנשלח בעצמו לקו, קבר שלוש קליעות קריטיות, והעניק במו ידיו את הניצחון לאורחים מנתניה. האוהדים זכו לדרמה גדולה, אבל חבל שהשופטים היו אלה שתפסו את מרכז הבמה.

ג'ומיין ג'ונס פתח טוב את המשחק עם חמש נקודות אישיות, אבל מיטשל וקילינגסוורת' העירו את נתניה והעלו אותה ליתרון 15:17. נתניה המשיכה לצבור מומנטום, כשדאנק נהדר של דרון וושינגטון הוריד אותה ביתרון 17:25 בסיום הרבע הראשון. מיטשל וראמל בראדלי ניצלו נמנום של המארחים בפתיחת הרבע השני כדי לברוח ל-14 הפרש, אבל בני הרצליה ענתה עם פלאסיו ובק, שהצליחו לצמק ל-5 בלבד. קילינגסוורת' הטביע מעל הגנת המארחים, אבל הרצליה נותרה קרובה, ובמחצית זה רק 37:40 לנתניה.

ראמל בראדלי פתח את הרבע השלישי עם שלשה, דרון וושינגטון לא נתקל בהתנגדות מצד הגנת הרצליה, ונתניה רצה ל-2:8. המארחים רצו ל-0:8 משלהם, כשהרב פופ מוריד את ההפרש לנקודה בלבד, אבל אז שוב החלו להיתקע, והאורחים הולכיו 47:54 בסיום הרבע השלישי. הרצליה, פתחה בסערה את הרבע האחרון עם ריצת 2:16 בזכות שלשות של מילט פלאסיו וג'ומיין ג'ונס.

המשחק יצא מעט מכלל שליטה כשבראדלי חטף שתי עבירות בלתי ספורטיביות והורחק, אורלנד הוסיף עבירה טכנית, ברקוביץ' עשה את העבודה מהעונשין ופתאום זה 56:63 למארחים.נתניה חזרה עם שלשה גדולה של אורלנד שהורידה ל-73:72. קילינגסוורת' הלך לקו אבל קלע רק אחת, והרצליה הלכה אל ניב ברקוביץ' להתקפה האחרונה. הגארד הישראלי לא התרגש וקבר ג'אמפ ניצחון נהדר, עם שנייה על השעון. ניצחון אמרנו? השופטים חשבו אחרת. נתניה הכניסה כדור לאורלנד שזרק זריקת התאבדות אבל השופטים ראו עבירה. אורלנד עם קרח בורידים קלע את שלוש הזריקות, ונתניה פצחה בחגיגות ניצחון, 77:78 בסיום.

קלעו לברק נתניה: ג'ונתן מיטשל 22 (8 מ-12 ל-2, 2 מ-5 ל-3, 6 ריבאונדים), מרקו קילינגסוורת' 20 (8 ריבאונדים, 4 איבודים), ראמל בראדלי 10 (5 איבודים), דרון וושינגטון 10 (14 ריבאונדים, 4 חטיפות, 4 אסיסטים, 4 איבודים), איל שולמן 8, יהוא אורלנד 8, אלירן גואטה שותף ולא קלע.

קלעו לבני הרצליה: הרב פופ 21 (12 ריבאונדים, 4 איבודים, 3 חסימות), ניב ברקוביץ' 15 (4 אסיסטים, רומל בק 14 (1 מ-5 ל-3), מילט פלאסיו 12 (2 מ-6 ל-3), ג'ומיין ג'ונס 8 (2 מ-7 ל-3, 11 ריבאונדים, 4 חטיפות, 5 אסיסטים), אייזק רוזפלט 4, בן רייס 3, גיא לביא שותף ולא קלע.

שחקן מכבי ראשון לציון יהוא אורלנד. ברני ארדוב
דם בוורידים. אורלנד צולף שלוש מהקו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully