וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: 4:5 מדהים לברצלונה על לה קורוניה

לה קורוניה כבשה 4 שערים מול ברצלונה, אך שלושער של מסי ושלושה בישולים של פברגאס הובילו את הקאטלנים ל-4:5 ענק

התגעגענו לליגה הספרדית, אבל לדבר כזה לא ציפינו. "לה ליגה" חזרה הערב (שבת) לפעילות, עם המחזור השמיני, ואיזה קונצרט קיבלנו: ברצלונה יצאה למשחק חוץ קשה לריאזור, וניצחה 4:5, במשחק ענק שכלל תשעה שערים, שלושער לליאו מסי, כרטיס אדום, ולא מעט רגעים מסעירים. לפני כן ריאל מדריד חזרה למסלול הניצחונות אחרי התיקו בברצלונה, עם 0:2 ביתי על סלטה ויגו. הפער נותר שמונה נקודות.

בארסה הובילה כבר 0:3 ו-2:4, אבל הסתבכה וחטפה שערים מצמקים של פיצי (צמד), ברגנטיניוס ואלבה (עצמי). חאבייר מאסצ'ראנו הורחק בדקה ה-49, אבל מסי היה זה שדאג לניצחון המדהים עם שער חמישי בדקה ה-77. מי שעוד הצטיין במשחק הזה הוא ססק פברגאס, שכיכב עם שלושה בישולים. בסך הכל ברצלונה יכולה להיות מרוצה מהניצחון וממשחק ההתקפה המושלם שלה, אבל בהחלט לא ממשחק ההגנה הנרפה שחשף את חולשותיו שוב ושוב.

במשחק שפתח את המחזור, מלאגה ניצחה 1:2 דרמטי את ויאדוליד. במשחק נוסף ניצחה ולנסיה את בילבאו 2:3 במשחק דרמטי במיוחד בו כבש נלסון ואלדס שער ניצחון בדקה ה-90, אחרי שולנסיה נותרה בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-67.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי חוגג. רויטרס
השחקן שלא נגמר. ליאונל מסי/רויטרס

דפורטיבו לה קורוניה - ברצלונה 5:4

ברצלונה ידעה בשנים האחרונות הרבה משחקים גדולים, אבל גם בסטנדרטים של הקטאלנים, מה שקרה הערב בריאזור לא יישכח עוד זמן רב. מה לא היה לנו הערב באיצטדיונה של לה קורוניה? שלושער למסי, שלושה בישולים לפברגאס, שער ועוד שער עצמי של ג'ורדי אלבה ואדום של מסצ'ראנו.

אז נכון, סגנית האלופה הצליחה בסופו של דבר לחלץ ניצחון בלתי נשכח, 4:5 בריאזור ולהגדיל שוב את הפער על פני ריאל האלופה לשמונה נקודות, אבל לטיטו וילאנובה יש בהחלט גם סיבות לדאגה. חוליית ההגנה שלו נראתה רע מאוד ולא מתואמת, מה גם שבמשחק הליגה הבא שלו מול ראיו וייקאנו, הוא יצטרך להסתדר ללא מסצ'ראנו, הבלם הזמני שלו, כשגם פיקה ופויול פצועים. כל מה שנותר לברצלונה לעשות הוא לקוות לחזרה כמה שיותר מהירה של פויול ופיקה, ואולי גם לפתיחתו המחודשת של חלון ההעברות בינואר, אז תוכל הקבוצה להתחזק בבלם נוסף לסגל שלה. מנגד, כל עוד ליאו מסי עושה מה שהוא רוצה, אין צורך לפחד: היריבה תכבוש רביעייה? בארסה תכבוש חמישייה.

מהלך המשחק

זה התחיל בפתיחה מדהימה לברצלונה, שעלתה ליתרון מוקדם כבר בדקה השנייה מרגליו של ג'ורדי אלבה. המגן השמאלי הדינמי עשה תנועה לעומק וקיבל כדור נהדר מפברגאס. אלבה לא התבלבל והרשית מקרוב. 0:1 לקטאלנים.

הבליץ נמשך ואחרי שמונה דקות בארסה הכפילה את היתרון. ליאונל מסי בישל כדור לכריסטיאן טייו, שתיעתע במגן שלו בצד ימין ושלח מקרוב כדור בין רגליו של השוער. 0:2 לברצלונה.

ברצלונה פשוט התעללה ביריבתה ובדקה ה-18 גם ליאונל מסי התעורר וכבש את השלישי. הפנומן הארגנטיני קיבל כדור מפברגאס בעקב ומ-17 מטרים הפציץ לרשת הגבוהה. 0:3 מדהים לקטאלנים. בדקה ה-26 הצליחה לה קורוניה לצמק בפנדל שנוי במחלוקת אחרי צלילה של ריקי מחוץ לרחבה. פיצי החלוץ לא שאל שאלות ודייק מהנקודה הלבנה. 1:3 לברצלונה.

המשחק המטורף נמשך ובדקה ה-37 דפור כבשה שער מצמק נוסף. אלכס דרגנטינו הקשר, קיבל כדור מחוץ לרחבה, ובעט חלש לאמצע. ואלדס השמיט את הכדור לתוך שערו. 2:3 בלבד לברצלונה. בדקה ה-43 ברצלונה כבשה את הרביעי שלה. ססק פברגאס הכניס כדור עומק נפלא לארגנטיני שבעט ברגל ימין לפינה ופנימה. 2:4 מדהים במחצית.

המחצית השנייה נפתחה בסערה. כבר בדקה ה-47 ריקי כבש את השני שלו והשלישי של לה קורוניה בבעיטה חופשית אדירה. 4:3 מטורף בריאזור. המומנטום השלילי של בארסה נמשך כאשר מאסצ'ראנו הורחק בדקה ה-49. הארגנטיני נתפס על ידי השופט כשהוא ספק שולח מרפק לעבר ריקי וראה וראה צהוב שני ואדום. בארסה נאלצה להגן על היתרון המזערי שלה עד לסיום בעשרה שחקנים.

המשחק נרגע מעט ובדקה ה-77 הסערה החלה שוב. ליאו מסי כבש את החמישי של בארסה והשלישי שלי כשהצליח להתנער מהגנת לה קורוניה, פרץ בשמאל וברגל החזקה שלו שלח לפינה הרחוקה. 3:5 לברצלונה בריאזור. דקה בלבד עברה ולה קורוניה שוב חזרה ומי כבש? ג'ורדי אלבה עם שער עצמי אומלל. הספרדי ניסה להרחיק מקרוב, אבל בעט ברשלנות מעל ואלדס פנימה. 5:4 בריאזור.

ג'ורדי אלבה, ברצלונה, חוגג מול לה קורוניה. Lalo R. Villar, AP
הימם את לה קורוניה עם שער מוקדם. ג'ורדי אלבה/AP, Lalo R. Villar

ריאל מדריד - סלטה ויגו 0:2

ריאל הגיעה למשחק פצועה מאוד, כשארבעה שחקנים לא כשירים ושלושה נוספים בספק. אחד מהם היה גונסאלו היגואין, אבל הוא עלה לבסוף בהרכב וכבר בדקה העשירית מצא את הרשת עם שער מוזר. הארגנטינאי ניסה להגביה משמאל, הכדור הטעה את סרחיו אלברס שוער סלטה, עבר מעליו ומצא את החיבורים.

בעקבות החיסורים הרבים, מוריניו נאלץ לשלוח למגרש הרכב שכלל גם את קאקה, גם את מסוט אוזיל וגם את לוקה מודריץ', אבל ריאל לא הצליחה לתקוף כמו שצריך והאורחת מגליסיה, שניצחה את שני משחקיה האחרונים בברנבאו, עמדה היטב.

בדקה ה-68 כריסטיאנו רונאלדו הכריע את המשחק, לאחר שאוזיל הוכשל ברחבה והפורטוגלי מצא את הרשת. שער מספר 11 לפורטוגלי בששת המשחקים האחרונים של ריאל ושער ליגה תשיעי שלו העונה. עד לסיום, קסיאס הספיק להוסיף עוד הצלה אדירה לאוסף הבלתי נגמר שלו, ריאל החמיצה ובסיום, 0:2.

מסוט אוזיל שחקן ריאל מדריד. Alvaro Barrientos, AP
עוד משחק טוב בהרכב של ריאל.מסוט אוזיל/AP, Alvaro Barrientos

במשחקים נוספים:

מלאגה - ויאדוליד 1:2

למלאגה: איסקו (37), חואקין (87), לויאדוליד: מאנושו (9)

ולנסיה - בילבאו 2:3

לולנסיה: סולדאדו (28), קוסטה (88) נלסון ואלדס (90), לבילבאו: אדוריס (19,30)

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully