וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם הדו"ח על לאנס ארמסטרונג: "פרק אפל בספורט"

דו"ח מפורט של ה-USADA חושף: אלוף הטור דה פראנס האגדי שיקר, איים וכפה את "מערכת הסמים הגדולה אי פעם"

לאנס ארמסטרונג כבר איבד את תאריו, הושעה לכל החיים והואשם בשלל האשמות, אבל אתמול (רביעי) הוא כבר ספג פגיעה אנושה בתדמיתו הציבורית. ה-USADA, הסוכנות האמריקאית למניעת סמים בספורט, פרסמה דו"ח שבו היא מכנה את ארמסטרונג כ"רמאי סדרתי", והגדירה את הרוכב האגדי (לשעבר) בתור "הספורטאי שהפעיל את מערכת הסמים הכי מתוחכמת, מקצוענית ומוצלחת אי פעם בתולדות הספורט".

כזכור, ה-USADA כבר שללה את שבעת תארי הטור דה פראנס של הרוכב האמריקאי והשעתה אותו, אבל עתה היא מפרסמת מדוע היא בחרה להעניש אותו, כשהסוכנות משתמשת בעדויות של 11 רוכבים מקצוענים, כולם שותפים לשעבר של ארסמטרונג.

הדו"ח של הסוכנות נשלח להתאחדות האופניים הבינלאומית ולארגון הטריאתלון העולמי. מנכ"ל USADA הודיע בהצהרה ש"בידינו הוכחות מוחלטות ובלתי ניתנות לערעור" על כך שארמסטרונג לא רק לקח חלק בקנוניה, אלא אף עמד בראשה.

"הוכחנו הרבה מעבר לכל ספק שלאנס ארמסטרונג היה שותף פעיל בשימוש והעברה של חומרים אסורים משפרי ביצועים, והיה חלק משמעותי מהקנוניה", מסר מנכ"ל הסוכנות, "לא רק שחבריו לקבוצה נדרשו לתת מאמץ מקסימלי על האופניים, הם גם נדרשו להשתמש בחומרים האסורים, ואם לא - היו מוחלפים.

"הוא לא היה רק חלק בתרבות הסמים, הוא כפה אותה. ארמסטרונג ביקש להגשים את השאיפות שלו תוך שימוש בתוכנית הונאה מאסיבית, וכעת היא נחשפה. בזה מסתיים אחד הפרקים האפלים ביותר בהיסטוריה של הספורט".

ארמסטרונג, 41, שהתגבר על מחלת הסרטן וחזר לרכיבה מקצוענית, זכה בטור דה פראנס בין השנים 1999 ל-2005. הוא פרש ב-2005, חזר ב-2009, והתחרה עוד שנתיים נוספות. ההאשמות על שימוש בחומרים אסורים היו סביבו כל הקריירה, אך הוא מעולם לא נתפס, על אף שנבדק אלפי פעמים.

עתה ב-USADA טוענים שההוכחות הן חד משמעיות, בדו"ח שכולל למעלה מאלף עמודים, כולל עדות בשבועה של רוכבים לשעבר בקבוצה שבה רכב ארמסטרונג, דואר ארה"ב. בין השאר העידו ג'ורג' הינקאפי, טיילר המילטון, פלויד לאנדיס, פרנקי אנדרו, מייקל בארי, טום דניאלסון, לוי ליפהיימר, סטיבן סווארט, כריסטיאן ואנדה ולדה, ג'ונתן ווטרס ודייויד זבירסקי.

ב-USADA שיבחו את האומץ של הרוכבים שהעידו ושברו את "קוד השתיקה". טראביס טיגארט, מנכ"ל הסוכנות למניעת סמים, ציין ש"ארמסטרונג ושותפיו טשטשו את עקבותיהם במיומנות גדולה, תול שהם מאיימים על עדים, פוגעים במוניטין של קולגות ומשקרים במצח נחושה בוועדות חקירה, ועושים כל מה שנדרש כדי להסתיר את האמת.

"שוחחתי באופן אישי עם חלק מהרוכבים שהעידו, שמעתי את סיפוריהם, ואני מאמין שאם יסלחו להם, תהיה להם ההזדמנות לשנות את המורשת של הענף הזה ולשנות את העתיד שלו. גם ללאנס ארמסטרונג ניתנה האפשרות להודות במעשיו ולהתנצל, אבל הוא סירב".

נציגו של ארמסטרונג, עו"ד שון ברין, כינה את הדו"ח כ"בזבוז משווע של כספי ציבור, האשמות חסרות ביסוס בסגנון של צהובונים, עדויות לא אמינות של שקרנים סדרתיים, שנכפו עליהם תוך כדי עסקאות טיעון מפוקפקות". ארמסטרונג עצמו פשוט צייץ בטוויטר: "מה אני עושה הערב? פשוט מבלה עם המשפחה שלי, לא מושפע, וחושב רק על זה".

פרשנות: לאנס ארמסטרונג הוא רק עוד חלק מהיסטוריה של מסוממים באופניים

ארמסטרונג הוא הרמאי הגדול בהיסטוריה או תוצר של ענף רקוב?

נתפס: שבע הזכיות של ארמסטרונג בטור דה פראנס נשללו

ארמסטרונג בהופעה פומבית ראשונה אחרי ההשעייה: "רגוע"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully