וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת זליכה חושפת את המלצותיה לשיקום הכדורגל

9.10.2012 / 0:01

בין ההמלצות שקיבלה השרה לבנת: בעלי קבוצות יצטרכו להוכיח עבר נקי ויכולת כלכלית, הקמת מנהלת, ומלחמה בהימורים

שרת הספורט לימור לבנת ירון זליכה. מגד גוזני
זה מה שיציל את הכדורגל? לבנת וזליכה/מגד גוזני

שרת הספורט לימור לבנת קיבלה לידיה את טיוטת דו"ח הועדה הציבורית בראשות חשב האוצר לשעבר, פרופסור ירון זליכה, לבדיקת המבנה הניהולי של הכדורגל הישראלי. הוועדה הציבורית שכוללת אישי ציבור וכן שחקני ומאמני עבר כמו אלי דריקס, יצחק שום וזאב זלצר הוקמה, כזכור, על רקע מה שהוגדר כ"משבר אמון חריף בין ציבור האוהדים בישראל, גורמי הממשלה השונים ובראשם משרד התרבות והספורט, הפעילים בענף ומוסדות הכדורגל ובראשם ההתאחדות לכדורגל", וזאת בצל אירועי האלימות בכודרגל הישראלי בעונה שעברה.

ההמלצות יובאו לגיבוש סופי לאחר ישיבה נוספת שתתקיים בשבוע הבא ולאחר מכן יוצג הדוח במלואו, אולם בין ההמלצות שיאושרו בוודאות ניתן למצוא את הרעיון להקמת מינהלת ליגה לקבוצות שתי הליגות המקצועניות בישראל. "במסגרת ההמלצות המנהלת תעסוק בין השאר בארגון ורישוי התחרויות המקצועניות, ובשיווק וקידום האינטרסים המסחריים המשותפים", נכתב בהמלצה.

יגאל ממן, מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
המהומה שהובילה בין השאר ליצירת הדו"ח. איש מכבי פ"ת, יגאל ממן בועט בפניו של שחקן הפועל חיפה, עלי חטיב/קובי אליהו

בנוסף, הודעה המליצה על הקמת הקמת וועדת תיאום ותקציבים שתורכב מכל בעלי האינטרס השונים בענף הכדורגל שתהיה אחראית בין השאר לקביעת כללי העלייה והירידה בין שתי הליגות המקצועניות, לחלוקת התקציבים המתקבלים מזכויות שידור והסכמי שיווק ולטיפול בתופעת ההימורים הבלתי חוקיים.

כמו כן, המליצה הוועדה כי יוקם מנגנון לבדיקת כשירות של הבעלות על קבוצות כדורגל בישראל. המנגנון יחול על כל מי שמחזיק חמישה אחוזים ומעלה בבעלות על קבוצת כדורגל, כשהמבקש יעמוד במספר תנאים בניהם שלא עבר עבירה מסוג עוון או פשע, הוכיח את יכולתו הכלכלית בפני הבקרה התקציבית, אינו בעלים של קבוצה אחרת בשתי הליגות העליונות וכזה שכשירותו אושרה על ידי ועדה של שלושה בראשות אב בית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

"אישור זה מטרתו לבחון מעבר לעבר פלילי את פעילותו הנורמטיבית של הפונה, ותרומתו לחברה, את מקור הונו ואת שותפיו העסקיים, לפני שהוא מבקש להיות בעלים של גוף שיש לו צד ציבורי הכולל גם אחריות על ילדים, נערים ונוער. כמו כן מוצעת תקופת צינון קרי מי שחדל להיות בעלים של קבוצה לא יהיה רשאי להיות בעלים בקבוצה אחרת לפני שחלפו שנתיים", דיווחה הוועדה.

בין ההמלצות ניתן למצוא אפשרות לבצע רפורמה מקיפה במבנה קבוצות הילדים והנוער הכוללת בין השאר: הקמת 100 מועדוני כדורגל חדשים לילדים ונוער במימון הטוטו ומשרדי הממשלה, ביטול שיטת הדירוג של קבוצות הילדים מתחת לגיל 12, מתן דגש על תהליכים חינוכיים וחברתיים ותגמול מאמנים על בסיס מטרות ארוכות טווח ולא קצרות טווח כפי שנהוג היום. כזכור, לאחרונה פורסם כי הוועדה בראשות זילכה שוקלת להמליץ על הפרדת איגוד השופטים מההתאחדות לכדורגל.

גורמים בוועדה אישרו אז את הידיעה ואמרו כי: "כל הנושאים עולים לדיון, כולל הפרדת רשויות. יש הסבורים שהשופטים לא יהיו צריכים להיות תלויים בהתאחדות יותר, אלא לקום כגוף עצמאי שאינו כפוף לה". בישיבה הקרובה יתברר אילו המלצות נוספות יעלו במסגרת הוועדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סלימאן אזברגה מאמן בני לוד במהומה במשחק מול הפועל רמת גן. אלן שיבר, מערכת וואלה!
שרק תמונות כאלה לא יחזרו. המהומה במשחק בין בני לוד להפועל רמת גן/מערכת וואלה!, אלן שיבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully