וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתאגרף הראשון שיצא מהארון

המתאגרף הפורטוריקני אורלנדו קרוז יצר תקדים השבוע, כשהודיע: "אני הומו גאה". תגובות שליליות ממש לא יעצרו אותו

אורלנדו קרוז (31) הפורטוריקני, מתאגרף במשקל נוצה, עשה משהו שאף לוחם פעיל לא עשה בין החבלים: הוא יצא מהארון. "אני הומו גאה", הודיע הפורטוריקני, שניצח 18 קרבות (תשעה מהם בנוקאאוט), הפסיד בשניים וסיים אחד בתיקו, בקריירה מקצוענית של 12 שנים. "התפתחתי, פיזית ורוחנית, כדי לעשות את הצעד הענק הזה בחיים ובמקצוע שלי. אני יודע שיש לזה יתרונות וחסרונות. החבאתי את זה הרבה שנים".

ואז, כך סיפר, נמאס לו להחביא את זה. "אני רוצה שאנשים יסתכלו עליי ויראו את מי שאני באמת", אמר קרוז, המדורג 4 במשקלו בארגון ה-WBO. "אני ספורטאי מקצועני שתמיד מביא לזירה את הטוב ביותר. אני עדיין רוצה שאנשים יסתכלו עליי בגלל יכולות האיגרוף שלי, האופי שלי, הספורטיביות שלי. אבל אני גם להיות מודל לחיקוי, רוצה שילדים יידעו שהם יכולים להיות מה שהם רוצים. שהכל אפשרי".

אורלנדו קרוז מתאגרף קובני. AP
זכה לתגובות חיוביות. קרוז/AP

המהלך של קרוז זכה לתגובות חיוביות למדי ברשתות החברתיות, כשתמיכה גדולה הגיעה מכיוונו של הזמר ריקי מרטין, גם פורטוריקני, גם גאה. ההחלטה גם עוררה חשש בקרב אנשים רבים, שתהו האם מתאגרפים ירצו להיכנס לזירה עם קרוז, לנוכח הגילויים החדשים. "אורלנדו הוכיח שהוא מתאגרף מצוין", הגיבה מנכ"לית התאחדות האיגרוף של פורטו ריקו, דומיס דלגאדו. "יש לו סיכוי טוב מאוד להפוך לאלוף עולם. מי שלא רוצה להילחם בו, שלא יילחם בו".

כאמור, אין תקדים להודעתו של קרוז. אמיל גריפית' (74), אלוף העולם הראשון בתולדות איי הבתולה, סיפר ל"ניו יורק טיימס" ב-2005 שקיים יחסים עם גברים, אך עשה זאת כמעט 30 שנה לאחר שפרש. ב-1962 נלחם גריפית' - חבר היכל התהילה של האיגרוף - מול בני פארט הקובני, שלפני הקרב הקניט את יריבו בנוגע להעדפותיו המיניות. פארט חטף נוקאאוט, איבד את האליפות ומת כעבור עשרה ימים.

ג'ו פרייזר עם אמיל גריפית' מתאגרפים. AP
יצא מהארון 30 שנים אחרי הפרישה. גריפית' עם ג'ו פרייזר/AP

"מעטים הספורטאים הפעילים שיצאו מהארון", נכתב ב-ESPN. "עדיין לא היה כזה בפוטבול, בבייסבול או ב-NBA". פרשן האיגרוף של הרשת, נייג'ל קולינס, הוסיף: "אני חושב שהמתאגרפים האחרים יכבדו אותו. בזירה משיגים כבוד לפי יכולת ולא לפי העדפות מיניות. באשר לקהל, זה דבר אחר. יהיו קריאות מהיציעים, בטוח שיהיו, אבל קריאות כאלו היו בכל מקרה. יש הרבה ספורטאיות לסביות והרבה ספורטאים הומואים שמפחדים לצאת מהארון. אולי המקרה של קרוז יעודד אחרים".

"תמיד הייתי ותמיד אהיה הומו גאה", סיכם קרוז, שהקרב הבא שלו ייערך ב-19 באוקטובר, בפלורידה, מול חורחה פאזוס (4-20, 13 בנוק-אאוט). "אני בזירה מאז שאני בן 7, ואם אני רוצה שהקריירה שלי תמשיך בעלייה, אני חייב להיות אמיתי כלפי עצמי".

לטוויטר של אורן יוסיפוביץ

מייל: orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully