וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: איטליה סיימה ב-2:2 בבולגריה

אוסבלדו כבש צמד שלא הספיק. 0:2 להולנד על טורקיה, 0:5 לאנגליה במולדובה, 0:1 לצרפת בפינלנד, 0:3 לגרמניה על איי פארו

חודשיים ושבוע אחרי שיורו 2012 הגיע לקיצו, חזרו נבחרות הכדורגל האירופיות לזירה הבינלאומית. הערב (שישי) נפתח רשמית וחגיגית קמפיין מוקדמות מונדיאל 2014, כשהפתעות גדולות לא נרשמו. המתוסכלת היחידה מבין הגדולות היא איטליה, שהסתפקה ב-2:2 אחרי משחק דרמטי וקצבי בבולגריה. הולנד פתחה עם 0:2 על טורקיה, צרפת עבדה קשה בדרך ל-0:1 בפינלנד, גרמניה עשתה זאת עם 0:3 על איי פארו ואילו אנגליה חגגה עם 0:5 במולדובה.

הגביע העולמי מוצג בריו דה ז'ניירו, ברזיל. רויטרס
יוצאים לדרך/רויטרס

בית א'

ווילס - בלגיה 2:0

סגל החלומות של מארק וילמוטס, עם כל כוכבי הפרמיירליג, הניב פירות עם התחלה מצוינת לקמפיין. בלגיה יצאה לקרדיף עמוסת ציפיות, וידעה לנצח בזכות שערים של שחקני ההגנה. אולי הפעם הכישרון הגדול שקיים בנבחרת הזו יאפשר לשדים האדומים לחזור לטורניר גדול. הרחקה של ג'יימס קולינס המקומי בדקה ה-26 סייעה לבלגים, שעלו ליתרון משער של הקפטן וינסנט קומפני בדקה ה-41 לאחר כדור קרן של דריס מרטנס. יאן ורטונגן הכפיל שבע דקות לסיום.

קרואטיה - מקדוניה 0:1

אחרי שש שנים תחת שרביטו של סלאבן ביליץ', קרואטיה יצאה לדרך חדשה עם כוכב עבר אחר של הנבחרת, איגור שטימאץ, שייקח מהמשחק הראשון בעיקר את שלוש הנקודות. קרואטיה לא הרשימה מול הנבחרת לה הפסידה במוקדמות יורו 2008, אבל מהלך קבוצתי יפה בדקה ה-69 הכריע את המשחק. לוקה מודריץ' הגביה לצד ימין, מריו מנדז'וקיץ' נגח פעם אחת והמחליף ניקיצה ילאביץ' המשיך עם הראש פנימה, אחרי שש דקות בלבד על המגרש. דרקו טאסבסקי, שחקנה של עירוני קרית שמונה, שיחק שמונה דקות אצל המקדונים.

קשר נבחרת קרואטיה לוקה מודריץ' לפני שחקן נבחרת מקדוניה דניאל גאורגייבסקי. AP
בלט לעיני ז'וזה מוריניו. לוקה מודריץ'/AP

בית ב'

בולגריה - איטליה 2:2

אחרי שעלו בסערה ליורו 2012 תוך שהם שוברים את שיא הנקודות שלהם בקמפיין מוקדמות, האיטלקים רוצים לרשום עוד העפלה קלה ומוצלחת. לצערם, הדרך בסופיה התחילה עם נקודה בלבד, למרות משחק מצוין של פאבלו אוסבלדו. במוקדמות מונדיאל 2010 הבולגרים כפו על הסקוואדרה אזורי 0:0 בסופיה, אבל הפעם רצו יותר וגם כמעט השיגו. ג'אנלואיג'י בופון החזיק את איטליה בעניינים בחצי השעה הראשונה, עד שבדקה ה-30 סטניסלב מנולב בעט מ-35 מטרים כדור שקיפץ לפני השוער הוותיק וחדר פנימה. השער עורר את האיטלקים, שבדקה ה-37 הגיבו עם שער בכורה בנבחרת של אוסבלדו, שהבקיע מקרוב אחרי מסירת נגיחה של קלאודיו מרקיזיו. שלוש דקות לאחר מכן אוסבלדו נהנה גם ממעט מזל, כשנגיחה שלו פגעה בשחקן בולגרי, הטעתה את ניקולאי מיכאילוב והתגלגלה פנימה. המארחים הצליחו להשוות עם שער של גאורגי מילאנוב בדקה ה-66, ועד לשריקה האחרונה נרשמו מספר החמצות בשני הצדדים.

מלטה - ארמניה 1:0
לארמניה: ארתור סרקיסוב (70)

אנדראה ברצאלי, נבחרת איטליה, מול איבלין פופוב, נבחרת בולגריה. AP
איטליה התחילה רק עם נקודה. אנדראה ברצאלי/AP

בית ג'

גרמניה - איי פארו 0:3

החבורה של יוגי לב אמנם לא הפגיזה שביעייה או שמינייה כפי שהרגילה אותנו במפגשים מול הננסיות של היבשת בשנים האחרונות, אבל ניצחון חלק זה בדיוק מה שגרמניה הייתה צריכה. מריו גצה קיבל קרדיט בהרכב והשיב עם שער בדקה ה-28, שפרץ את הסכר אחרי החמצות רבות של המנשאפט. מסוט אוזיל היה איש המשחק, כשכבש צמד מצוין בדקות 54 ו-71. מירוסלב קלוזה, שרצה להתקרב לגרד מולר לו 68 שערים, סיים משחק מתסכל ונותר עם ה-64 שלו.

קזחסטן - אירלנד 2:1

איזו דרמה אדירה באסטנה. הנבחרת הקזחית כבר הריחה ניצחון סנסציוני דוגמת זה שעשתה מול סרביה ב-2007, אבל הנבחרת העיקשת של ג'ובאני טרפאטוני ביצעה מהפך גדול בסיום ויצאה עם שלוש הנקודות. הקפטן קייראט נורדאולטוב נגח את שער היתרון אחרי כדור חופשי בדקה ה-37 וקזחסטן נראתה בדרך לניצחון, אבל רובי קין הוותיק והטוב איזן מהנקודה הלבנה בדקה ה-89 וקווין דויל המחליף חרץ את גורל המשחק בתוספת הזמן.

קשר נבחרת גרמניה מריו גצה חוגג שער עם מסוט אוזיל. Alexander Hassenstein, GettyImages
פרץ את הסכר. מריו גצה עם מסוט אוזיל/GettyImages, Alexander Hassenstein

בית ד'

הולנד - טורקיה 0:2

המשחק המרכזי של מחזור הפתיחה במוקדמות המונדיאל הסתיים בשחרור אנחת רווחה מצידו של לואיס ואן חאל. המאמן שכשל בניסיונו להצעיד את נבחרת האורנג' למונדיאל 2002, התחיל ברגל ימין וזאת למרות שהשאיר מחוץ לסגל סוללת כוכבים כמו רפאל ואן דר וארט, נייג'ל דה יונג, גרגורי ואן דר ויל ואיברהים אפלאי מכיוון שהם היו עסוקים בהעברות של הרגע האחרון. ההפסד במשחק הידידות לשכנה בלגיה הדאיג את ההולנדים וכך גם העובדה שרובין ואן פרסי לא תורגל בהרכב, אך כוכבה של מנצ'סטר יונייטד פתח לבסוף וגם נגח את הראשוןבדקה ה-15, אחרי בישול של הקפטן החדש ווסלי סניידר. לוסיאנו נרסינג הצעיר חתם את התוצאה עם הקפצה נהדרת בתוספת הזמן. טורקיה, שמציגה דור פחות מוצלח של שחקנים ולא עלתה לטורניר גדול מאז 2008, תחפש את הנקודות במגרשים קצת פחות מפחידים.

אסטוניה - רומניה 2:0
לרומניה: גבריאל טורז'ה (55), ציפריאן מאריקה (75)

אנדורה - הונגריה 5:0
להונגריה: רולנד יוהאס (12), זולטן גרה (32 בפנדל), אדם סלאי (54), תמאש פריסקין (68), ולדימיר קומאן (82)

שחקני נבחרת הולנד ווסלי סניידר, אריאן רובן חוגגים שער עם רובין ואן פרסי. רויטרס
מוביל את החבורה בכתום. רובין ואן פרסי/רויטרס

בית ה'

סלובניה - שוויץ 2:0

שימו לב לנבחרת של אוטמר היצפלד. אחרי התצוגה במשחק הידידות מול גרמניה לפני יורו 2012, שוויץ קיבלה כותרות רבות. שחקניה המוכשרים ממשיכים להוכיח כי הם ראויים לכל התשבוחות, אחרי ניצחון חוץ מרשים 0:2 בסלובניה. המארחים בנו על הבית החם, אבל כבר בדקה ה-20 נכנעו לשער של גרניט שאקה הצעיר. שוויץ המשיכה להלהיב, ארן דרדיוק הדביק כדור לעמוד, ובדקה ה-51 גוקאן אינלר הקפטן סגר עניין עם טיל מונחה ברגל שמאל מ-25 מטרים. לשוויץ יש בהחלט במה להשוויץ.

איסלנד - נורבגיה 0:2

במוקדמות מונדיאל 2012 נפגשו שתי הסקנדינביות ונורבגיה הייתה זו שניצחה פעמיים. עכשיו הגיעה הנקמה של איסלנד, שדהרה לניצחון ביתי משכנע. קרל ארנסון דחק מקרוב את השער הראשון בדקה ה-21, אחרי הוצאת חוץ ארוכה של הקפטן ארון גונארסון שהפכה לבישול. נורבגיה ניסתה להשיג את השוויון, אך בדקה ה-81 איסלנד יצאה למתפרצת והמחליף אלפרד פינבוגאסון סגר עניין.

אלבניה - קפריסין 1:3
לאלבניה: ארמנדו סדיקו (36), אדגר צאני (84), אריון בוגדני (87). לקפריסין: ונסן לבאן (45)

שחקני נבחרת שוויץ חוגגים שער. רויטרס
בנו נבחרת מצוינת. שחקני שוויץ חוגגים/רויטרס

בית ז'

לטביה - יוון 2:1

שתי היריבות הוותיקות, שנפגשו לא פחות מארבע פעמים במסגרות רשמיות בארבע השנים האחרונות, ערכו עימות נוסף בריגה, בו יוון גילתה הרבה אופי ואספה את שלוש הנקודות. פרננדו סנטוס המשיך להתבסס על השחקנים המובילים שלו, גם ללא הקפטן גיורגוס קראגוניס שלא מצא קבוצה, וראה את נבחרתו מתגברת על פנדל של אלכסנדר צאונה בדקה ה-42. ניקולאוס ספירופולוס ירה מרחוק את השוויון בדקה ה-57, ותאופניס גקאס השלים את המהפך בדקה ה-69, אחרי כדור עומק של הקפטן החדש קוסטס קצוראניס.

ליטא - סלובקיה 1:1
לליטא: מריוס ז'ליוקאס (18). לסלובקיה: מארק ספארה (41)

ליכטנשטיין - בוסניה 8:1
לבוסניה: זבייזדאן מיסימוביץ' (26, 31), ודאד איבישביץ' (34, 40, 83), אדין דז'קו (46, 64, 80). לליכטנשטיין: מתיאס כריסטן (61)

מגן נבחרת יוון ניקוס ספירופולוס עולה לכדור עם חלוץ נבחרת לטביה ארטיום רודנבס. רויטרס
עוד מפגש לאוסף. ניקוס ספירופולוס מול ארטיום רודנבס/רויטרס

בית ח'

מולדובה - אנגליה 5:0

נבחרת שלושת האריות נסעה מזרחה ולא התקשתה לחזור עם ניצחון מוחץ. רוי הודג'סון יצא ללא ווין רוני ואשלי יאנג הפצועים, אבל שחקניו לא הסתבכו מול מולדובה, שהגיעה אחרי שלא מצאה את הרשת כבר כמעט שנה. כבר בדקה הרביעית פרנק למפארד כבש לזכות האנגלים מהנקודה הלבנה, אחרי שטום קלברלי הוכשל ברחבה. למפארד השיג את השני שלו בנגיחה בדקה ה-29 הודות לבישול מצוין של גלן ג'ונסון, ושלוש דקות לאחר מכן דפו חגג עם שער בסיבוב ועזרה קטנה מהשוער, לאחר אסיסט של אלכס אוקסלייד צ'מברליין. קלי קלות. בדקה ה-74 גם ג'יימס מילנר הצטרף למסיבה, אחרי רצף מסירות של אנגליה בתוך רחבת מולדובה וסיום אלגנטי של קשר מנצ'סטר סיטי, שרשם את שער הבכורה שלו בנבחרת. המגן לייטון ביינס השלים שמונה דקות לסיום.

מונטנגרו - פולין 2:2

המארחת של יורו 2012 ידעה לחלץ נקודה באווירה הלוהטת בפודגוריצה. יאקוב בלאשצ'יקובסקי העלה את פולין ליתרון מהנקודה הלבנה בדקה השישית, אבל ניקולה דרינצ'יץ' (27) ומירקו ווצ'יניץ (45) ביצעו מהפך עוד במחצית הראשונה. לאדריאן מייז'ייבסקי המחליף הספיקו תשע דקות על המגרש כדי לאזן בדקה ה-55, ושתי הנבחרות סיימו ב-10 שחקנים בעקבות הרחקותיהם של אקס מכבי תל אביב סאבו פאביצ'ביץ' (69) והמתאזרח הצרפתי של פולין, לודוביק אוברניאק (73).

קשר נבחרת אנגליה פרנק למפארד חוגג שער. AP
לא צריך חלוצים. פרנק למפארד/AP

בית ט'

פינלנד - צרפת 1:0

אחרי שלושה משחקים ברציפות ללא שער זכות, שניים מהם רשמיים, צרפת יצא לדרך רשמית תחת דידייה דשאן, שלפחות יכול לציין פתיחה מוצלחת יותר מזו של קודמו בתפקיד. לורן בלאן הפסיד בבכורה במוקדמות המונדיאל, אבל דשאן ידע לצאת ממוקש בהלסינקי, בעיקר בזכות אבו דיאבי. קשרה של ארסנל חזר לסגל וכבש בדקה ה-20 אחרי בישול מצוין של ז'רמי מנז. שתי הנבחרות נפגשו שש פעמים בעבר והלה בלה ניצחו בכולן. זה קרה גם בפעם השביעית, כשהוגו לוריס הצליח לשמור על שער נקי עד לשריקת הסיום.

גאורגיה - בלארוס 0:1
לגאורגיה: טומיקה אוקריאשווילי (52)

שחקן נבחרת צרפת אבו דיאבי כובש שער לרשת נבחרת פינלנד. AP
מקרה בלארוס לא חזר על עצמו. אבו דיאבי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully