וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: מאיורקה ניצחה את אספניול 1:2

תומר חמד פתח את העונה עם צמד ענק ב-1:2 של מאיורקה על אספניול. 90 דק' לאוואט. אולינגה הפך לכובש הצעיר בהיסטוריה

הליגה הספרדית חזרה הערב (שבת) לפעילות, עם המחזור הראשון שנפתח בשלושה משחקים, ואיזו פתיחה זו היתה, בעיקר לשחקן ישראלי אחד: תומר חמד. החלוץ הישראלי פתח את העונה עם לא פחות מצמד שערים, והוביל במו ידיו את מאיורקה ל-1:2 ביתי על אספניול, בעוד דודו אוואט רושם 90 דקות טובות.

המשחק נפתח בצורה מדהימה עבור חמד, שרק ביום רביעי כבש את שער השוויון של נבחרת ישראל בהונגריה. החלוץ הגיע למצב טוב אחרי 20 שניות וכעבור שתי דקות נוספות הוא מצא את הרשת עם סיבוב חד וכדור טוב ברגל שמאל לפינה, כדי לקבוע 0:1 מהיר למארחת. לצערו, לאחר שהספיק להגיע למצב נוסף בדקות הראשונות, וואקסו מובארק התפנה ברחבה וכבש מול אוואט את השוויון, כדי לקבוע 1:1 כבר אחרי שש דקות.

הקצב המטורף נרגע מעט בהמשך, ואל המחצית ירדו השתיים צמודות זו לזו. מאיורקה היתה קרובה מאוד לכבוש את השני עם פתיחת המחצית, כשחמד ירה כדור טוב מעל לשער, ובדקה ה-55 נגח נונס אל המשקוף מחמישה מטרים. המומנטום נותר אצל המארחים, שהמשיכו להתקרב, ואז הגיעה הדקה ה-85: חמד סידר כדור טוב לפריירה שירה טיל נפלא אל המשקוף, אלבארס לא הספיק להתאושש ועל הריבאונד עט חמד שנעץ את הכדור ברשת בצורה נהדרת, 1:2 למאיורקה. האורחים עוד ניסו לחזור למשחק, אבל לא הצליחו להרוס לישראלי את הערב הענק, וחמד תפס את ראשות ממלכת השערים, לפחות ליממה הקרובה.

תומר חמד שחקן מאיורקה (ימין) מול סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד. רויטרס
איזו פתיחה לעונה. חמד/רויטרס

משחקים נוספים:

סלטה ויגו - מלאגה 1:0

הסיפור הלא נעים של מלאגה ונטישת משפחת המלוכה הקטארית שהשקיעה בה עשרות מיליוני יורו, הביא איתו גם סיפור גדול ואופטימי הערב. למאמן מנואל פלגריני יש עדיין כמה שחקני ענק, אבל הסגל התקצר בצורה משמעותית מאוד והערב הוא נאלץ להכניס בדקה ה-60 את שחקן קבוצת הנוער, פבריס אולינגה, כמחליף במקום סבה פרננדס. 24 דקות מאוחר יותר הנער בן ה-16 שנים ו-98 יום, ניצל בישול מצוין של דייגו בואננוטה כדי לכבוש את השער הראשון לעונת 2012/13 בליגה הספרדית ולהפוך לכובש הצעיר בתולדות הליגה הראשונה. לא סתם שער, אלא שער ניצחון. איזה סיפור. השיא הקודם היה שייך לאיקר מוניאין מאתלטיק בילבאו, שכבש בגיל 16 ו-289 ימים.

אגב, אולינגה הקמרוני התפתח באקדמיה במולדתו שממומנת על ידי סמואל אטו, הבריק ונשלח למאיורקה לה סיפור אהבה ארוך עם אטו. כשראשי מלאגה צפו בו במשחק אימון ועדיין היו יכולים להשתמש בכוח הכסף, הם פיתו אותו לחתום בשורות המועדון האנדלוסי ולא במאיורקה.

סביליה - חטאפה 1:2

אחת מהפתעות העונה שעברה הפסידה כבר במחזור הפתיחה, לאחת מאכזבות העונה, שמנסה לעלות על דרך המלך. האנדלוסים נהנו מצמד שערים של פדריקו פאזיו (34) ואלברו נגרדו (38, פנדל), כשאלכסיס רק מצמק (50).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully