וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה: יוחאי הלוי וג'יליאן שוורץ עלו לגמר

הקופצת במוט קבעה את תוצאת השנה שלה באצטדיון פתוח, 4.40 מ'. הלוי קפץ במשולשת 16.67 מ', ועדיין רחוק מלונדון

שני ספורטאים ישראלים העפילו היום (חמישי) לגמר באליפות אירופה באתלטיקה שנערכת בהלסינקי. ראשונה הייתה זו הקופצת במוט ג'יליאן שוורץ, שהעפילה לגמר אחרי שקבעה את תוצאת השנה שלה באיצטדיון פתוח, 4.40 מטר. לאחר מכן היה זה יוחאי הלוי, שרשם הישג נאה כשהעפיל לגמר קפיצה משולשת באליפות. אנסטסיה מוצ'קייב סיימה במקום ה-16 מתוך 18 במוקדמות ליידוי ברזל. דונלד סנפורד ממכבי תל אביב ירוץ הערב בחצי גמר 400 מטר.

יוחאי הלוי עבר מרחק של 16.67 מטר, שהציב אותו בין 12 הפיינליסטים. הלוי כבר שבר העונה את שיאו האישי בקפיצה משולשת וקבע 16.81 מטרים, אך בכל מקרה, הקופץ המוכשר רחוק מהקריטריון הנוקשה ללונדון שהוא 17.20 מטרים. יש לציין שדונאטו פבריציו האיטלקי סיים ראשון במוקדמות כשקבע 17.17 מטר.

בסיום נשאל יוחאי אם הקפיצה הראשונה העניקה לו את הביטחון לעלייה לגמר? "אתה אף פעם לא יכול להיות בטוח", ענה והסביר, "בברצלונה 2010 הייתי בטוח ש-7.90 ברוחק יספיקו וטעיתי. לקראת סוף התחרות כבר נרגעתי וידעתי שאני בגמר. זו תחושת הקלה אדירה כשאתה מבין את זה". בקפיצה השלישית הלוי יצא בצליעה מהבור, אבל לטענתו "זה כלום". הלוי התעניין מיד מה עשו יתר הישראלים היום ושמח לשמוע שג'יליאן עלתה לגמר. "חשוב לי מאוד שכל הישראלים יצליחו כאן כמה שיותר, אבל כשאני בתוך תחרות קשה לי להסתכל על השאר ואני חייב להיות מרוכז רק בעצמי".

אנסטסיה מוצ'קייב, ממכבי בני הנגב באר שבע, התקשתה בגלל הפציעה הטורדנית. מוצ'קייב שקבעה השנה את השיא הישראלי לנשים והעמידה אותו על 17.22 מטר, אבל מאז סובלת מדלקת ביד ההודפת. במקביל לטיפולים המשיכה להתחרות, ובאליפות ישראל עברה את ה-16 מ'. בהלסינקי תוצאותיה היו פחות טובות בהרבה. בניסיון הראשון היא קבעה 14.37 מ', את השני פסלה בכוונה, ואילו בשלישי הגיעה רק ל-15.83 מ', שהספיקה למקום ה-16 מ-18 המשתתפות.

לאחר התחרות מוצ'קייב המאוכזבת ציינה: "אני לא מצליחה לחזור לטכניקה שהביאה אותי ל-17.22 בגלל הדלקת ממנה סבלתי. למרות שהייתי בטוחה שזה יעבור, זה רק הלך והחמיר עד שהגעתי למצב בו לא יכולתי כלל להדוף. ידעתי שכאן תהיה ההזדמנות האחרונה שלי, ובברזל יכולות להיות הדיפות גרועות, אבל יכולה לצאת הדיפה אחת עם שיא אישי חדש".

הערב יהיה זה דונלד סנפורד ממכבי ת"א, רץ ה-400 מטר שעלה לחצי הגמר מהמקום הרביעי, זאת אחרי שהבריטים ערערו על הפסילה של ריצ'ארד באק וערעורם התקבל. סנפורד ירוץ במסלול השלישי של המקצה הראשון משלושה בחצי הגמר, ממנו יעלו לגמר שני המנצחים מכל מקצה ושני המפסידים המהירים.

ג'יליאן שוורץ, מאגודת מכבי תל אביב, נכנסה לתחרות בגובה של 4.15 מטר, אותו עברה בניסיון השני. "הקפיצה הראשונה בתחרויות בוקר תמיד קשה לי", הסבירה שוורץ לאחר מכן. את הגובה 4.25 מטר היא כבר עברה זאת בניסיון הראשון. לאחר מכן, ב-4.35 מטר כבר התקשתה, אולם עברה בניסיון השלישי, בעוד 4.40 מטר היא עברה בניסיונה השני, גובה אותו עברו רק 11 קופצות.

שוורץ התייעצה המהלך התחרות עם טובי סטיוונסון, סגן האלוף האולימפי בקפיצה במוט ממשחקי אתונה 2004, אשר מאמן בסטנפורד את אקטריני סטפנידי היווניה שעלתה לגמר מהמקום החמישי. שוורץ סיפרה בסיום ש"הייתה לי תחרות טובה בתנאים לא קלים מבחינתי. כפי שפחדתי הרוחות הגיעו מכל כיוון ומאוד הקשו, אבל אני שמחה שקפצתי טוב. לא ציפיתי מעצמי לפחות מגמר. תכננתי לקפוץ כמה שפחות בכל גובה עד העלייה לגמר, וידעתי שאצטרך לעשות לפחות 4.45, אבל התנאים הקשים, ולעיתים גם חוסר מזל, גרמו למתחרות אחרות שלי לפסול בתוצאה נמוכה אפילו מהישגי השנה שלהן. הגמר יהיה בערב ושם אני מרגישה הרבה יותר נוח".

אגב, בסיום המוקדמות חלה תקרית מעניינת. אירינה פטאצ'ניקובה הצ'כית ויתרה על הגובה 4.40 מטר, הזה אחרי שעברה בניסיון הראשון 4.35 מ', הגובה היחיד בו קפצה. מאחר ש-11 קופצות עברו 4.40 מ', וכל היתר פסלו, הקופצות ביקשו לסיים את התחרות, מאחר ש-12 מהן כבר הבטיחו מקום בגמר, כשבין אם הצ'כית תפסול או לא, עדיין לא תהיה מי שתעקוף אותה.

למרות זאת, ועדת השיפוט החליטה שהתחרות חייבת להימשך. פטאצ'ניקובה הייתה היחידה שקפצה 4.45 מ', גובה אותו עברה בניסיון הראשון, ואילו יתר 11 הקופצות, בצעד מחאתי, הלכו עם המוט לעבר המזרן, עלו עליו ופסלו את עצמן בכוונה.

הפתעת התחרות הייתה אי העפלתה של מוניקה פירק הפולנייה (סגנית אלופת העולם מברלין 2009 ומהלסינקי 2005 וסגנית אלופת אירופה מגטבורג 2006) לגמר. פירק פסלה ב-4.40 אחרי שעברה חלק 4.25 ו-4.35.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully