וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיגוד פנו לפיב"א בנוגע לשיתוף אלכס טיוס בנבחרת

10.6.2012 / 15:12

סנטר אשדוד קיבל מעמד של תושב ובקרוב אמור לקבל גם אזרחות ישראלית, שתאפשר לו לשחק בנבחרת כבר הקיץ

שחקן מכבי אשדוד אלכס טיוס קיבל היום (ראשון) מעמד של תושב ישראל ובקרוב יקבל אזרחות ישראלית שתאפשר לו להיחשב כמקומי החל מהעונה הבאה בליגת העל. בתקופה הקרובה אמור התהליך להסתיים עם קבלת תעודת זהות. טיוס התגייר לפני כשנתיים ובעונה שעברה חתם במכבי אשדוד כזר והחל בתהליך של קבלת האזרחות.

כאשר הבינו בנבחרת ישראל כי דיוויד בלו לא אמור לשחק בנבחרת הקיץ, החלו מאמצים משותפים גם של איגוד הכדורסל לטפל בנושא האזרחות של טיוס מול משרד הפנים. השחקן נשאר בישראל לאחר סיום העונה, ובימים האחרונים ערך מספר פגישות במשרד הפנים, בסיועו של מנכ"ל איגוד הכדורסל, יענקל'ה בן שושן. כעת ממתינים באיגוד לאישורים מתאימים מפיב"א, על מנת שהשחקן יוכל להירשם בהקדם ולקחת חלק כבר במוקדמות אליפות אירופה שייערכו בקיץ הקרוב.

טיוס (24, 2.03) יליד טקסס הוא פורוורד אתלטי בעל יכולות מרשימות מתחת לסל בעיקר בתחום הריבאונד. טיוס החל את לימודיו בפלורידה בעונת 2007/8, ושיתף פעולה בעונת 2009/10 עם נמרוד טישמן, שחקנה של גלבוע/גליל בעונה הבאה. עונתו הטובה ביותר הייתה עונת 2008/9 ובשנתיים האחרונות הוא רשם ירידה מסוימת כשבעונתו האחרונה רשם השחקן 9.1 נקודות ו-6.2 ריבאונדים בממוצע למשחק. העונה היה לאחד השחקנים הבולטים באשדוד כשרשם 13.3 נקודות ו-8.3 ריבאונדים בממוצע למשחק.

לאחר שקיבל את האזרחות צפוי השחקן לחזור לארצות הברית לחופשה בת חודש ולהצטרף לפתיחת אימוני נבחרת ישראל בתחילת חודש יולי. מכבי אשדוד מחזיקה באופציה לעונה נוספת על טיוס, אך לא מן הנמנע כי עם קבלת האזרחות הישראלית יהפוך למועמד לגיטימי לחיזוק הקו הקדמי של מכבי תל אביב.

* יו"ר איגוד הכדורסל אבנר קופל, מנכ"ל האיגוד יעקב בן שושן והמאמן הלאומי אריק שיבק ייפגשו הערב עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, בניסיון למצוא פתרון למשחק הנבחרת בהיכל נוקיה ב-27.8. כידוע, במועד זה אמורה נבחרת ישראל לארח בהיכל נוקיה את נבחרת סרביה החזקה ובאיגוד משוכנעים שבעזרתו של ראש העירייה, יימצא הפתרון לפיו ההיכל יהיה פנוי במועד זה לטובת הנבחרת.

כבר בתחילת אפריל פרסמנו: באיגוד הכדורסל יפעלו לזירוז אזרוחו של אלכס טיוס

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully