וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקלהומה סיטי בגמר ה-NBA אחרי 2:4 על סן אנטוניו

הת'אנדר כבר פיגרו ב-18 הפרש, אבל קווין דוראנט התעורר עם 34 נקודות והוליך את קבוצתו לאליפות המערב. מי יעצור אותם?

אוקלהומה סיטי עלתה הבוקר (חמישי) לגמר ה-NBA, לאחר שגברה 99:107 על סן אנטוניו במשחק השישי בגמר המערב והשלימה ניצחון 2:4 בסדרה. הת'אנדר פתחו רע את המשחק וכבר פיגרו ב-18 נקודות ברבע השני, אבל קאמבק נהדר של קווין דוראנט וחבריו העניק להם את הניצחון הרביעי ברציפות על הספרס. הת'אנדר חוזרים לגמר ה-NBA לראשונה מאז 1996, כשהמועדון עוד היה בסיאטל ונקרא סופרסוניקס.

דוראנט סיים עוד ערב מרשים של 34 נקודות (4 מ-8 מהשלוש, 12 מ-15 מהעונשין), 14 כדורים חוזרים ו-5 אסיסטים, כשלראשונה העונה הוא משחק את כל 48 הדקות. גם ראסל ווסטברוק היה מצוין עם 25 נקודות, 8 ריבאונדים ו- 5 אסיסטים. ג'יימס הארדן סיים עם 16 נקודות (3 מ-4 מהשלוש) ו-4 אסיסטים, כולל עוד כמה סלים חשובים ברגעי ההכרעה. הת'אנדר הוכיחו שעל אף חוסר הניסיון שלהם, דווקא הם היו אלה שהתעלו במחצית השנייה וברבע האחרון, והראו שלאלופת המזרח מצפה קרב קשה מאוד בגמר.

מנגד, סן אנטוניו מסיימת עונה נהדרת באכזבה. טוני פרקר נתן מחצית גדולה ענקית של 21 נקוודת, אבל בשנייה הוסיף 8 בלבד בדרך ל-29 נקודות, שלא הספיקו. טים דאנקן היה ענק עם 25 נקודות (11 מ-23 מהשדה) ו-14 ריבאונדים, סטיבן ג'קסון נהנה מערב קליעה גדול שכלל 6 מ-7 מהשלוש בדרך ל-23 נקודות, אבל מאנו ג'ינובילי הסתפק ב-10 נקודות בלבד (4 מ-12 מהשדה), וגרג פופוביץ' ראה את חניכיו קולעים רק 36 נקודות במחצית השנייה ונכנעים להתלהבות של יריבתם.

מהלך המשחק

סן אנטוניו פתחה נהדר את המשחק, ומהר מאוד השתיקה את הקהל. טוני פרקר סיים את הרבע הראשון עם 17 נקודות, כשהוא מוליך את קבוצתו לריצת 4:19 עם סדרה רצופה של חדירות, קליעות מחצי מרחק ואסיסטים. קוואי לאונרד וסטיבן ג'קסון קלעו שתי שלשות והעלו להפרש שיא 16:34, אבל הארדן ופישר קלעו שני סלים רצופים ובסיום הרבע הספרס הוליכו 20:34.

ברבע השני ההפגזות של סן אנטוניו מעבר לקשת נמשכו. סטיבן ג'קסון צלף בדרך למחצית מושלמת של 4 מ-4 מעבר לקשת, גארי ניל הוסיף 6 נקודות משלו, והספרס הצליחו לשמור על יתרון בטוח בזכות מחצית של 9 מ-15 מהשלוש. ווסטברוק ודוראנט התעוררו במהלך הרבע, אבל פרקר הגיב שוב ושוב, כשגם טים דאנקן היה יעיל משני הצדדים של המגרש. דוראנט קלע שלשה קשה בשנייה האחרונה, רק כדי להוריד את קבוצתו בפיגור 15 להפסקה, 63:48.

בפתיחת המחצית השנייה קרה לסן אנטוניו הדבר ממנו חששה: הקהל התעורר. דוראנט חדר, ווסטברוק קלע, והפער צומק. דאנקן עוד הגיב בכמה מהלכים התקפיים יפים, סטיבן ג'קסון קלע גם הוא עוד שתי שלשות ענקיות, אבל דוראנט הפעיל היטב את חבריו האנרגטיים והנלהבים, בעוד כוכב הת'אנדר מסיים את הרבע עם 14 נקודות. 1:39 לסיום הרבע המהפך הושלם עם שלשה של דוראנט שקבעה 77:79 לת'אנדר, אבל פרקר וג'קסון העניקו לסן אנטוניו יתרון 80:81 בסיום הרבע (שבו ניצחו הת'אנדר 18:32).

בפתיחת הרבע האחרון נעצר מעט קצב הקליעה, כששתי הקבוצות משיגות נקודות בעיקר מקו העונשין, והשלישייה הכי מורגשת על הפרקט הייתה אנשי המשרוקית. ווסטברוק קלע שתיים מהקו והעניק לקבוצתו יתרון שיא, 84:90, אבל דאנקן שמר על קבוצתו בתמונה עם שני סלים רצופים.

בדקות ההכרעה הת'אנדר שוב הוכיחו עד כמה הם חזקים מנטאלית ולא נבהלים מהמעמד. דרק פישר קבר שלשה גדולה, הארדן צלף עוד אחת מעבר לקשת, והפער חזר ל-93:99. טוני פרקר עם שתי חדירות מצוינות צימק ל-103:99 כשנותרו 1:15 דקות לסיום, אבל שורה של החטאות רצופות של שחקני סן אנטוניו בדקה האחרונה גזרו את גורלה. אוקלהומה סיטי בגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully