וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים אוחיון על מכבי ת"א: "מי שמתכחש לבית שלו, סופו להיכחד"

1.5.2012 / 13:21

חיים אוחיון לא אהב את האיומים של מכבי תל אביב על עזיבת הליגה הישראלית: "אני מזועזע מהדברים של בלאט. התחרות לא מקפחת את מכבי, שלא ישכחו שהפיינל פור בבית שלהם"

ליגת העל נמצאת בנקודת רתיחה. הדברים שאמר אמש (שני) מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט, כשרמז בצורה כמעט ברורה שהקבוצה שלו שוקלת לעזוב את ליגת העל מאחר שהיא פוגעת בהשתתפות של מכבי ביורוליג - גרמו ללא מעט אנשים להתפלא. בלאט אמור לנאום במהלך כנס מקצועי שייערך ביום שישי הקרוב, ובו תינתן לו את האפשרות להביע את דעתו על כלל הנושאים הבוערים, כגון מספר הזרים, החוק הרוסי ושיטת הליגה. ובכל זאת, המאמן בחר לתקוף את מנהלת הליגה עוד לפני כן.

יו"ר מנהלת הליגה אבנר קופל בחר לשתוק בשלב זה, ונראה כי האדם החזק ביותר כיום בכדורסל הישראלי, במיוחד לנוכח ירידת כוחו של דני קליין בהפועל ירושלים, הוא חיים אוחיון מגלבוע/גליל, שלא מתכוון לעבור על דברי מאמן מכבי תל אביב בשקט. "אני פשוט מזועזע מהדברים שיוצאים ממאמן של קבוצה שהיו"ר שלה קיבל שנה שעברה את פרס ישראל", אמר אוחיון, "אנחנו בכל מקרה מאז ומתמיד נהיה קבוצות ישראליות. מי שמתכחש לבית שלו, סופו להיכחד. אני מקווה מאוד שמה שנאמר אתמול, נאמר בצורה לא אחראית ובאופן כזה שאפשר לתקן את זה. מי שאמר את הדברים צריך לחזור בו, כי בסוף הם לא יחפשו רק ליגה אחרת, הם יחפשו גם קהל אחר".

"מכבי לא יכולה להחזיק בחבל בשני קצותיו"

לקראת הפאנל המקצועי פורש אוחיון את משנתו על נושא הזרים והפיינל פור: "אני איש של פשרות, אני מצדד בשלושה זרים לליגה, זה טוב לליגה ישראלית. אני בעד ומתוך רצון של פשרה, ומתוך רצון לא לפגוע במכבי שיוכלו להתמודד כשווים בליגות האירופיות אני בעד ללכת לחוק הרוסי. מכבי צריכים להבין שזה פשרה, אי אפשר להחזיק את החבל משתי הקצוות, זאת ליגה ישראלית ואנחנו צריכים כלים להתמודד. אני מקווה שזאת הדעה של שאר חבריי גם כן. יותר מהחוק הרוסי זה כבר יהיה יותר מדי.

"אין בעיה עם הפיינל פור, האלטרנטיבה של הפיינל פור זאת מגבלת שכר, מגבלת תקציב וכדומה. תהיה או שיטת ה-NBA או שיטת הפיינל פור. אנחנו לא יכולים להתמודד בתקציב של 2 מיליון דולר מול 20 מיליון דולר, אז כל עוד אנחנו לא יוצרים מגבלות לצד השני, אז הפיינל פור יוצר איזון קצר. עדיין אנחנו לא פוגעים במכבי בסופו של דבר, עדיין בפיינל פור אנחנו מתמודדים בהתמודדות חסרה מבחינת התקציב, בבית של מכבי, מול כ-8,000 אוהדים של מכבי. זה יוצר עניין ויוצר אפשרות רעיון של הגשמת חלום לקבוצות גם אם זה חלום שמתגשם פעם ב-20 שנה".

גלבוע/גליל של אוחיון שמטה אמש את יתרון הביתיות ברבע גמר הפלייאוף מול מכבי אשדוד, והבעלים לא כועס על השיטה: "אנחנו עשינו מקום שני כמעט כל העונה, עכשיו יש פלייאוף, מאוד יכול להיות שלא נהיה בפיינל פור. אז נתלונן על זה שיש פלייאוף? לא. יש כללי משחק, אני מקבל אותם, כמו שיש פיינל פור אז יש תחרות. התחרות לא מקפחת את מכבי, כשמדברים על פיינל פור, במקרה הטוב אנחנו באים כשווים. גם מכבי מסכימה שהליגה לא מגיעה לסיומה בעונה הסדירה, העונה הסדירה קובעת את הדירוג למהלך הבא. יש מהלך הבא שיכול להיות פלייאוף או פיינל פור, השאלה היא מה עדיף במציאות הישראלית. באדריאטית וביורוליג זה מתאים, ואנחנו חושבים שגם אצלנו זה ככה".

"ההיסטריה הזאת לא מכובדת"

חבר דירקטוריון המנהלת גם מודיע מתי יהיה אפשר לחשוב על ביטול הפיינל פור: "בבוא הזמן אם יהיה שלוש-ארבע קבוצות עם פער של 1 ל-3 לעומת מכבי, זאת אומרת אם למכבי תקציב של 20 מיליון דולר אז הקבוצות יהיו עם תקציב של קטן בשליש, רק אז אולי יהיה אפשר לדבר. כל הליגה נמצאת הרבה מאחור ברמת התקציב ולא במקרה, כי מכבי עם קבוצה גדולה עם אולם גדול ושוק גדול. כל הקבוצות האחרות מתמודדות עם המציאות הזאת ולא בקלות. צריך לעשות עם זה משהו, אני מקווה שהקבוצות ילכו לליגות האירופאיות, לחתור להישגים ולהתקדם. עד שזה יקרה, מן הראוי שיהיה איזונים, וחלק מהאיזונים זה הפיינל פור".

למי שחשב אחרת, טוען אוחיון, גלבוע/גליל וכך גם מנהלת הליגה לא רואה מול עיניה כמטרה לקלקל למכבי תל אביב: "אנחנו עושים את כל הדברים האלה מבלי לפגוע בכלים הכי חשובים של מכבי באירופה. זה תקציב, וכמות זרים, אנחנו לא נוגעים בזה. אני יכול לעשות את זה, אבל אני אומר להם תרשמו 20 זרים או כמה שאתם רוצים, בטופס רק 5 זרים. זאת העמדה שלי, ולא של כולם. צריכים להיות קשובים לכולם, כולל למכבי, אבל ההיסטריה שקורית שם היא לא מכובדת, פוגעת במכבי, ופוגעת בליגה הישראלית".

"אני מזועזע מההתבטאויות ששמעתי מדיוויד בלאט, אני מקווה שזה בעקבות הניצחון הגדול שהוא עשה אתמול אז הוא קצת התבלבל", מסכם אוחיון, "בוא לא נשכח, אנחנו ישראלים בליגה ישראלית, אמנם עם מטרות אירופיות, אבל בסופו של דבר מדובר בליגה ישראלית. מי שרוצה ללכת לאדריאטית או לליגה האמריקאית זאת זכותם, זאת מדינה דמוקרטית, כל אחד יכול להשתגע ולעשות מה שהוא רוצה. אנחנו לא מחזיקים אף אחד בכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully