וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוי הודג'סון מונה למנג'ר נבחרת אנגליה

ההתאחדות האנגלית הודיע על מינויו הרשמי של מנג'ר ווסט ברומיץ' לארבע השנים הבאות והוא יוביל אותה ביורו 2012

יממה לאחר ההודעה על כך שווסט ברומיץ' הסכימה לתת לו לנהל מו"מ עם נבחרת אנגליה, רוי הודג'סון מונה היום (שלישי) למנג'ר נבחרת שלושת האריות לארבע השנים הקרובות, כלומר עד לאחר יורו 2016. הודג'סון יישאר בתפקידו בווסט ברום עד לסיום העונה וייכנס לתפקיד החדש באופן רשמי ב-14 במאי. משחקו הראשון יהיה משחק מבחן לקראת יורו 2012 מול נורבגיה ומשחקו הרשמי הראשון יהיה בטורניר עצמו, ב-11 ביוני מול צרפת. המנג'ר האנגלי בן ה-64 חתם כמנג'ר אנגליה לאחר פגישה עם נשיא ההתאחדות דייויד ברנסטיין והוא יוצג במסיבת עיתונאים.

הודג'סון יחליף בתפקיד את פאביו קאפלו שהתפטר מהתפקיד ב-8 בפברואר השנה לאחר אי הבנות עם ההתאחדות לגבי סוגית לקיחת סרט הקפטן מג'ון טרי בעקבות פרשת ההערות הגזעניות שהשמיע כלפי אנטון פרדיננד. מאז התפטרותו של קאפלו ועד היום החזיק בתפקיד מנג'ר הנבחרת הצעירה סטיוארט פירס. אנגליה הוגרלה ביורו 2012 לבית אחד עם שבדיה, צרפת ואוקראינה.

הודג'סון, ששיחק בין היתר בקריסטל פאלאס ובקבוצות קטנות, החל את קריירת האימון שלו בהלמשטאד השבדית ב-1976, משם עבר לבריסטול סיטי ולקבוצות שבדיות נוספות, מאלמו ואורברו השבדיות. בשנות ה-90 אימן את אינטר, גראסופרס וגם את נבחרת שוויץ בין 1992-1995. את העשור הקודם העביר בין היתר בקופנהאגן, אודינזה, נבחרת איחוד האמירויות ופינלנד.

ב-2007 חזר לאנגליה והתמנה למנג'ר פולהאם, בה רשם הצלחה גדולה כשהוביל את הקבוצה לגמר הליגה האירופית וזכה בתואר מנג'ר השנה של איגוד המאמנים, מה שזיכה אותו בעמדת מנג'ר ליברפול. אלא שבאנפילד המנג'ר הוותיק כשל ופוטר לאחר תקופה קצרה. ב-2011 מונה למנג'ר ווסט ברומיץ', שם החליף את רוברט די מתאו שכשל בתפקידו. הודג'סון שיקם את הבגיז למרות פתיחת עונה רעה מאוד והוביל אותם אל המקום ה-11, הדירוג הכי גבוה של המועדון בשלושת העשורים האחרונים. גם העונה ווסט ברומיץ' מצליחה מאוד ונמצאת במקום ה-10 בליגה עם 46 נקודות.

"השחקנים יתאכזבו אם נצפה מהם לפחות מזכייה ביורו"

הודג'סון הוצג במסיבת עיתונאים בה אמר: "זה יום מרגש עבורי, אני מאוד שמח שהציעו לי לאמן את המדינה שלי. אני מוכן למשימה שמחכה לנו, כולם יודעים שהיא לא קלה, אבל אני מקווה שכל האוהדים יתאחדו מאחורינו. השחקנים הם אלה שחשובים, הם יוצאים ומנצחים משחקים. אני אנסה להכין אותם בצורה הנכונה. אני מחכה לזה מאוד".

הודג'סון הודה שהסיטואציה לא קלאסית לכניסה לתפקיד כזה: "יהיה קשה כמובן, אבל יש לי קצת זמן. אני עובד באנגליה כבר חמש שנים, אז אני מכיר את השחקנים, למרות שלא עבדתי איתם. עשיתי מחקר ודיברתי עם כל מי שיכולתי". הודג'סון העדיף שלא לעסוק בסוגיית הקפטן, בגינה כאמור, התפטר קודמו בתפקיד קאפלו.

לגבי ווין רוני, המושעה לשני משחקי הפתיחה של הטורניר, הוסיף המאמן: "אני מצפה לבואו של רוני ליורו איתנו ואני מאמין שהוא יתרום שם, אפילו אם הוא לא יוכל לקחת חלק בשני המשחקים הראשונים".

ואיך אפשר בלי שאלה לגבי המטרות של הנבחרת, שתמיד מכוונת למעלה וחוזרת עם הזנב בין הרגליים: "אנגליה תמיד חייבת ללכת לטורנירים כאלה עם מחשבות על זכייה, כי אנחנו מדינת כדורגל בכירה. אני בהחלט חושב שהשחקנים יתאכזבו אם נצפה מהם למשהו פחות מזכייה".

יורו 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully