וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ריאל מדריד ניצחה 1:2 את ברצלונה

סמי חדירה וכריסטיאנו רונאלדו סידרו לבלאנקוס ניצחון חוץ ענק והגדלת הפער בפסגה ל-7 נק'. סאנצ'ס כבש לאלופה היוצאת

אמרו שאליפות בלי ניצחון על ברצלונה זו לא אליפות ראויה? שזו אליפות עם כוכבית? אז ריאל מדריד הוכיחה לכולם בגדול, אפילו בענק, שהיא תהיה אלופה ותעשה את זה בצורה הכי ראויה שיש. הבלאנקוס ניצחו הערב (שבת) את ברצלונה 1:2 בקאמפ נואו במסגרת המחזור ה-34 בליגה הספרדית, ופתחו פער 7 נקודות בפסגה כשנותרו ארבעה מחזורים לסיום העונה. סמי חדירה כבש ראשון בדקה ה-17 לזכות ריאל, אלכסיס סאנצ'ס המחליף איזן בדקה ה-70, אך כריסטיאנו רונאלדו, מי אם לא הוא, כבש את שער הניצחון בדקה ה-73.

שחקני ריאל מדריד חוגגים ניצחון עם כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
האליפות קרובה מתמיד. שחקני ריאל חוגגים/רויטרס

כל משחק בין שתי הקבוצות הגדולות בספרד הוא תמיד קרב מרתק ומסקרן, אבל כשמדובר בשתי הקבוצות העשירות בעולם, עם יריבות מפורסמת שנאבקות במאבק ישיר על האליפות - מדובר במשחק יוקרתי שבעתיים. הניצחון של ריאל מדריד הערב הוא לא סתם ניצחון ששווה אליפות, אלא ניצחון מתוק וחשוב בקרב על היוקרה, ואולי גם מקדמה חשובה לקראת מפגש אפשרי בין הקבוצות בגמר ליגת האלופות.

בעקבות הניצחון הענק של ריאל, הפער של ז'וזה מוריניו (ניצחון ראשון בקלאסיקו בליגה) מפפ גווארדיולה צמח לשבע נקודות, כשנותרו 12 בלבד בקופה. קשה להאמין שאפילו ברצלונה הגדולה תצליח לחזור מפיגור כזה, בטח לאחר שספגה סטירת לחי מצלצלת בדמות הפסד בית ליריבה המושבעת. אגב, השנה האחרונה בה שתי קבוצות החוץ ניצחו בקלאסיקו הייתה 2003/4, אז ולנסיה הייתה זו שזכתה באליפות ספרד.

לברצלונה זהו הפסד בית ראשון בליגה לאחר לא פחות מ-34 משחקים ברציפות בליגה (31 ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ו-0 הפסדים כמובן) ו-54 ברציפות בכל המסגרות, מאז אותו הפסד להרקולס הקטנטונת במשחק הפתיחה של העונה שעברה. ברצלונה יכולה וצריכה להיות מאוכזבת מאוד, אבל היא חייבת להתאושש מהר לקראת גומלין חצי גמר ליגת האלופות מול צ'לסי ביום שלישי בקאמפ נואו. לבארסה נותר גם גמר הגביע מול אתלטיק בילבאו, שחשוב מאוד למועדון, כך שהעונה של האלופה היוצאת ממש לא גמורה.

מנגד, ז'וזה מוריניו וריאל מדריד יכולים להיות גאים ומאושרים במיוחד. הבלאנקוס השיגו ניצחון ראשון בקאמפ נואו אחרי חמש שנים ויזכו באליפות מוצדקת במיוחד, ללא כוכבית וללא שום סימן שאלה, כמו שרבים אמרו בימים האחרונים. ריאל מדריד תזכה באליפות מפני שהיא ראויה לכך והיום לפחות היא הייתה פשוט עדיפה על ברצלונה. מוריניו יכול להשלים העונה אליפות במדינה רביעית, אחרי שעשה את זה עם פורטו בפורטוגל, עם צ'לסי באנגליה ועם אינטר באיטליה. אין ספק שזו תהיה הקשה והמתישה מכולן מבחינתו. מה עוד שהפורטוגלי יכול עוד לסיים את העונה הזו גם עם זכייה נוספת בליגת האלופות. מה נאמר? עונה חלומית של ריאל מדריד. פשוט עונה חלומית.

מוריניו בחר לעלות בדיוק עם אותו הרכב שפתח באליאנץ ארינה מול באיירן מינכן וקיבל ממנו תרומה מלאה. ריאל מדריד סגרה את בארסה בצורה כמעט מושלמת, גרמה לה להגיע למעט מאוד הזדמנויות, אם בכלל, תסכלה אותה והוציאה אותה מאיזון, ובסופו של דבר גם ניצחה בצדק מוחלט, כשמסוט אוזיל מנפק את אחד המשחקים הכי טובים שלו במדי ריאל אי פעם. מנגד, ברצלונה נראתה די אנמית, התקשתה להגיע למצבים, כששני המנועים שלה - צ'אבי ואנדרס אינייסטה - נראו לא מספיק דינמיים, בעוד כריסטיאן טייו וטיאגו היו מבולבלים מאוד ולא הצליחו להיות מספיק חדים. מנגד, רונאלדו שוב ידע לספק את מגע הקסם שלו בדיוק בזמן, וסוף סוף הפורטוגלי יכול להיות גאה מול אוהדי הבלאוגראנה עם ניצחון נפלא.

סמי חדירה שחקן ריאל מדריד חוגג. רויטרס
דחיקה מקרוב, אבל איזו חשיבות יש לשער שלו. חדירה/רויטרס

מחצית ראשונה

דקה 1: הקלאסיקו יצא לדרך. אחרי כל כך הרבה הבטחות, הגיע הזמן לקיים עם משחק גדול, רב שערים ומהנה.

דקה 4: אוזיל העלה כדור קרן משמאל, רונאלדו עלה מעל כולם ונגח, אבל ואלדס התעופף והדף לקרן. הזדמנות ראשונה במשחק.

דקה 7: דני אלבס חטף את הכדור בחלק המגרש של ריאל ודהר לכיוון הרחבה של קסיאס, אבל השוער יצא בתזמון מצוין ועצר את הברזילאי.

דקה 11: בנזמה הצליח להתגבר על אדריאנו ולשלוח בעיטה שטוחה וחזקה מחוץ לרחבה, אבל ואלדס ירד וקלט בקלות.

דקה 15: רונאלדו פרץ במרכז המגרש והוכשל מאחור על ידי בוסקטס, שראה כרטיס. צהוב ראשון במשחק.

דקה 17: גול! די מריה העלה כדור קרן, ואלדס יצא גרוע ואחר כך הדף רע מאוד את הנגיחה של פפה, פויול לא הצליח להרחיק וחדירה דחק מתוך רחבת החמש פנימה. 0:1 לריאל מדריד. זהו שער הליגה ה-108 של ריאל בליגה העונה וזה שיא השערים לעונה בליגה הספרדית.

דקה 27: מסי משך אליו חמישה שחקנים בלבן, מצא את צ'אבי לבדו בתוך הרחבה, אבל הקשר בעט שטוח והחוצה. החמצה ענקית של צ'אבי.

דקה 37: כדור שחזר מהגנת ריאל מדריד הגיע לטיאגו, שבעט חזק מ-25 מטר החוצה.

דקה 44: אוזיל פרץ בצורה אדירה מאגף ימין, עבר שני שחקנים וניסה ליישר למרכז, אך נבלם על ידי מסצ'ראנו.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
איזה ערב מתסכל מבחינת הגאון הארגנטינאי. מסי/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך תחת גשם שוטף בקאמפ נואו.

דקה 52: מסי הכניס כדור עומק מצוין לטייו, שבעט מזווית בלתי אפשרית מעל השער.

דקה 53: איבוד כדור רשלני של ברצלונה הגיע לבנזמה, שהכניס כדור עומק לרונאלדו, שהיה בנבדל קטן.

דקה 54: טיאגו הכניס כדור עומק מצוין לטייו, שנותר חופשי בתוך הרחבה, אך בעט ברשלנות החוצה.

דקה 68: טיאגו מסר לצ'אבי, שחיפש שחקן פנוי, לא ראה אחד כזה, אז ניסה בעיטה מ-25 מטר החוצה.

דקה 70: גול! מסי פרץ והכניס מסירת עומק לאינייסטה, שספק הוכשל, אך הצליח למסור לטייו, שבעט חזק, קסיאס הדף עד לאדריאנו שבעט שוב ונבלם. הכדור הגיע לסאנצ'ס, שבעט ונבלם על ידי קסיאס, אך הצליח לדחוק פנימה מקרוב את ה-1:1.

דקה 73: גול! די מריה מסר ימינה לאוזיל, שהעביר מסירת עומק גאונית לרונאלדו, שחלף על פני ואלדס ובעט פנימה. 1:2 לריאל מדריד.

דקה 83: בנזמה פרץ, חיפש שחקן פנוי, אך בסופו של דבר העדיף לבעוט חזק מ-22 מטר, ואלדס הדף.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
איזה שער ענק. רונאלדו/רויטרס

הרכבים

ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, חאבייר מסצ'ראנו, קרלס פויול, אדריאנו (פדרו, 74), סרג'יו בוסקטס, צ'אבי (אלכסיס סאנצ'ס, 69), טיאגו, אנדרס אינייסטה, כריסטיאן טייו (ססק פברגאס, 81), ליאונל מסי.

ריאל מדריד: איקר קסיאס, אלברו ארבלואה, פפה, סרחיו ראמוס, פאביו קואנטראו, צ'אבי אלונסו, סמי חדירה, אנחל די מריה (אסטבן גראנרו, 73), מסוט אוזיל (חוסה קייחון, 89), כריסטיאנו רונאלדו, קארים בנזמה (גונסאלו היגואין, 90).

כל המספרים והסטטיסטיקה של הקלאסיקו

פפ גווארדיולה: "מברך את ריאל על האליפות"

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully