וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נתניה מערערת על ההפסד הדרמטי למ.כ. הבקעה

20.4.2012 / 8:36

בקבוצה זעמו על העבירה הטכנית המפוקפקת שנשרקה בסיום. שופט בכיר: "בשבועות האחרונים יש עליהום נוראי עלינו"

אחת הדרמות הכי גדולות של הכדורסל הישראלי העונה התרחשה אמש (חמישי), אך למרבית הצער, מדובר גם באחת המחלוקות הגדולות ביותר של הענף בשנים האחרונות. זה קרה בקופסה, שם ברק נתניה סגרה פיגור בן 20 נקודות מול מ.ב. הבקעה, תוך שהיא משלימה קאמבק בלתי אפשרי עם שלשה מדהימה של יהוא אורלנד, 0.8 שניות לסיום, ומשווה ל-78:78 בקרב ישיר על הכרטיס האחרון לפלייאוף. ברגע הזה מספר מאוהדי נתניה היו בטוחים שהמשחק הולך להארכה, ופרצו לפרקט בשמחה. אלא ששופטי המשחק ראו בכך עבירה על התקנון, ובהחלטה מפוקפקת למדי של שיקול דעת החליטו על עבירה טכנית לחובת הנתנייתים. דיון דאוול נשלח אל הקו, קלע פעם אחת, ושלח את הבקעה לסדרת פלייאוף מול מכבי תל אביב. מדהים.

במהלך הלילה פנתה הנהלת נתניה לאיגוד הכדורסל בבקשה לערער על תוצאת המשחק. מהקבוצה נטען כי מספר אנשי מקצוע ועורכי דין פנו לאנשי המועדון לאחר הדרמה הגדולה, והדגישו כי לשופטי המשחק מותר אך ורק בשני מצבים להיעזר במוניטור הטלוויזיה: במקרים של זריקה וקליעה לסל במועד השעון החוקי ובמקרה של דריכה על קו השלוש. בשאר המקרים אין החוקה מתירה לשופט להביט במסך ולקבל החלטה.

"על השופטים היה להפעיל שיקול דעת ולתת לקבוצות להכריע את המשחק ביניהן לאחר הארכה", אמר גורם בקבוצה. "הכרעה של משחק בגלל טעות שיפוט גורמת מלבד עוול גדול לקבוצה גם עוגמת נפש לשחקנים, לקהל ולכדורסל בכלל. חוקת הכדורסל קובעת מפורשות שאין להשתמש במוניטור כדי לבדוק כניסת אוהדים למגרש. אף אוהד מהיציע לא נכנס למגרש ואנו מקווים כי באיגוד הכדורסל יבינו שנעשתה שגיאה חמורה, יתקנו ויתנו לקבוצות להכריע את המשחק בצורה ספורטיבית על הפרקט".

באיגוד השופטים יקיימו בסוף השבוע שיחות עם שופטי המשחק יערי רייניש, ליאור בייניש וכפיר מועלם. בכירים באיגוד אמרו הבוקר כי רק בתחילת העונה התרחש מקרה דומה במשחק בין עירוני אשקלון למכבי ראשון לציון, בו לאחר שלשה של מרקו קילינגסוורת', שניה וחצי לסיום, פרץ ספסל אשקלון לפרקט, והשופטים החליטו לא לשרוק לעבירה טכנית. אותו מקרה זכה לביקורת חריפה על השופטים, והשופטים הונחו לשרוק במצבים הללו לעבירה טכנית.

"מצד אחד באים אלינו בטענות שלא שרקנו במקרה של ראשון לציון עם אפי, ומצד שני באים בטענות שיערי שרק אתמול את העבירה הטכנית, מה רוצים שנעשה?", אמר הבוקר אחד השופטים הבכירים בישראל בשיחה עם וואלה! ספורט, "יש פה עליהום נוראי בשבועות האחרונים על השופטים. אולי יש משחקים בהן מתקבלות לא נכונות, אבל השופטים הם לא אלה שמכריעים את המשחקים. במקרה הרע, יערי עשה החלטה לא טובה של שיקול דעת, אבל הוא הלך עם החוקה. לגבי המבט למוניטור? לדעתי הוא ראה את זה כבר לפני".

במ.כ הבקעה לא מתכוונים להיכנס לכל המהומה מסביב למשחק, והחל מתחילת השבוע יחלו בהכנות לקראת המשחק הראשון בסדרה מול מכבי תל אביב, שייערך רק בעוד כשבועיים, בשל פיינל פור הליגה האדריאטית, "עם כל הכבוד למה שקרה בסיום, היינו צריכים לנצח ב-20 הפרש", אמר אחד משחקני הבקעה הבוקר, "שיחקנו במשך 35 דקות את הכדורסל הטוב ביותר שלנו בשלושה חודשים האחרונים, ובסוף קצת מעדנו. אני חושב שהשופטים גם טעו לרעתנו כשלא שרקו לכמה עבירות שעשו עלינו בסיום, אבל לא נבכה על זה".

מלבד הדרמה הגדולה היו עוד משחקים אמש

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully