וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמינית גמר הגביע: מכבי ראשל"צ נגד הפועל ירושלים

הגרלה קשה לקבוצה של קטש. מכבי ת"א תפגוש את בני השרון, הפועל ת"א תיאבק בגלבוע/גליל, הבקעה תארח את חיפה

הגרלת שמינית גמר גביע המדינה בכדורסל נערכה הערב(רביעי) כשקיבלנו לא מעט מפגשים מסקרנים. במוקד יעמוד המפגש בין מכבי ראשון לציון להפועל ירושלים, הפועל תל אביב, שהגיעה כל הדרך עד חצי הגמר בעונה שעברה תארח את ליאור ליובין והפועל גלבוע/גליל החזקה מצמרת ליגת העל, ובמשחק מסקרן נוסף תארח מ.כ הבקעה החזקה את מכבי חיפה. בני השרון/הרצליה קיבלה את ההגרלה הקשה ביותר, כשהיא תארח את מחזיקת הגביע, מכבי תל אביב.

משחק נוסף על טהרת ליגת העל שצפוי להיות מרתק הוא זה שבין הפועל חולון לברק נתניה. בעירוני אשקלון שמחו לקבל את אליצור רמלה מהליגה הלאומית, בעוד שתי קבוצות אחרות מליגת המשנה, הפועל עפולה ומכבי הוד השרון ייאבקו ביניהן על מקום ברבע הגמר. במשחק נוסף תארח הפועל קרית טבעון המסוכנת מהלאומית את מכבי אשדוד המתאוששת. משחקי שמינית גמר הגביע ייערכו ביום ראשון ה-8 לינואר, כשארבעה ימים לאחר מכן ייערכו משחקי רבע גמר הגביע. הגרלת רבע הגמר תיערך רק לאחר סיום משחקי שמינית הגמר, כשמועד ההגרלה עצמו טרם נקבע.

סדר המשחקים:

מכבי ראשון לציון - הפועל ירושלים

מ.כ הבקעה - מכבי חיפה

הפועל עפולה - מכבי הוד השרון

הפועל קרית טבעון - מכבי אשדוד


הפועל תל אביב - הפועל גלבוע/גליל עליון

בני השרון/הרצליה - מכבי תל אביב

הפועל חולון - ברק נתניה

אליצור רמלה - אליצור אשקלון

אורי שלף: "יודעים ששנה שעברה היתה חד פעמית"

כאמור, המשחק המעניין ביותר יהיה זה שבין הפועל ירושלים למכבי ראשון לציון של בירנבוים, שבמחזור האחרון בליגת העל כמעט וניצחה את האדומים של קטש במלחה. אפי בירנבוים, מאמן מכבי ראשון לציון, התייחס להגרלה הקשה ואמר: "בגביע כמו בגביע, אתה צריך להיות מוכן לכל דבר. כדי להגיע למשהו, צריך לעבור את הגדולות. נלמד, נעבוד ונגיע להישגים".

משחק מסקרן נוסף הוא זה של הפועל תל אביב מהלאומית, שתנסה לשחזר את המסע שלה מהעונה שעברה בגביע. אלא שהפעם היא תפגוש את גלבוע/גליל כבר בשמינית, משוכה גבוהה במיוחד עבורה. אורי שלף, המנהל המקצועי של הפועל תל אביב, הגיב על ההגרלה: "גליל מספיק טובים כדי שנהיה אנדרדוג, אבל נבוא בשביל לנצח. אנחנו יודעים שהשנה שעברה הייתה חד פעמית, אבל ננסה לעשות זאת שוב. אני לא רוצה לעשות השוואות לעונה שעברה. יש לנו קבוצה חדשה וצעירה, שצריכה להתחבר. המטרה היחידה היא לעלות ליגה ונמשיך לעשות את העבודה".

במכבי תל אביב יכולים להיות מרוצים בסך הכל, לאחר שקיבלו את בני השרון/הרצליה, שמסתמנת כקבוצה החלשה ביותר בליגת העל העונה. מנכ"ל מכבי תל אביב בכדורסל אלי דריקס אמר על ההגרלה: "נצטרך להתמודד גם עם זה, במקביל לשלוש הליגות. נעשה את זה. קשה לשחק יום אחרי יום, מאז שאני במועדון הפסדנו שני גביעים, נקווה שזה לא יקרה שוב".

משחק נוסף שצפוי להיות צמוד מאוד ומותח יהיה זה שבין מכבי חיפה למ.כ הבקעה. בפעם שעברה שהשתיים נפגשו, היה זה במחזור הראשון בליגת העל, ואז זה נגמר רק לאחר הארכה עם ניצחון של הבקעה. דובר מכבי חיפה, טל אבריאל אמר על ההגרלה: "תמיד כיף לפגוש את אבי אשכנזי. הגביע חשוב לנו". על מצבה הלא ברור של הקבוצה בגזרת השחקנים, אמר הדובר: "שון ויליאמס עזב, נביא שחקן במקומו. זה לא פשוט כי ה-NBA מתחילה עכשיו, אני מניח שתוך שבועיים נמצא מישהו".

בפעם האחרונה שפגשה ברק נתניה את הפועל חולון, זה נגמר רע מאוד עבור שחקניו של דני פרנקו, שהובסו 98:75. הפעם, מבטיח יהוא אורלנד שהדברים ייראו אחרת. "נבוא מוכנים, בלי קשר למה שהיה בליגה. השגנו לאחרונה שלושה ניצחונות רצופים". מי שינסה לעצור אותו הוא שלומי הרוש, שחקנה של חולון, שנשמע בטוח בקבוצתו: "צריך לעלות, אבל זה משחק אחד והכל יכול להיות בו. בבית שלנו אנחנו צריכים לנצח".

מי שקיבלה הגרלה נוחה יחסית היא מכבי אשדוד, שתצא למשחק מול הפועל קרית טבעון. מאיר טפירו, אמר לאחר ההגרלה: "להם אין מה להפסיד ולנו יש, נצטרך לבוא בשיא הריכוז כדי לנצח אותם". קבוצה נוספת מליגת העל שהוגרלה מול יריבה מהלאומית היא עירוני אשקלון, שתפגוש את אליצור רמלה. המנהל המקצועי של אשקלון שמעון אמסלם, סירב לחגוג יותר מדי את ההגרלה הנוחה: "ראינו הפתעות בגביע לאורך השנים. התחלנו את העונה יוצא מן הכלל. פציעה של שחקן אחד גררה אותנו לשורת הפסדים. נקווה שבשבוע הבא יצטרף אלינו זר חדש והשמיים הם הגבול".

גביע המדינה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully