וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויאם עמאשה קיבל אישור, יוכל לשחק בנבחרת ישראל

30.11.2011 / 16:55

חלוץ מכבי חיפה, שלא מחזיק בתעודת זהות ישראלית, קיבל את האישור המיוחד מפיפ"א. "חיכיתי לאישור הזה הרבה זמן", אמר

חלוץ מכבי חיפה ויאם עמאשה יוכל לשחק בנבחרת ישראל החל מהקמפיין הקרוב, מוקדמות מונדיאל 2014, כך נודע היום (רביעי) לוואלה! ספורט. כפי שפורסם לאחרונה, יו"ר ההתאחדות אבי לוזון עשה מאמצים להשיג את האישור המיוחד באמצעות קשריו בפיפ"א. גורם בהתאחדות לכדורגל אישר את הידיעה לוואלה! ספורט ואמר: "עמאשה יוכל לשחק בנבחרת בקרוב כיוון שקיבלנו את האישור המיוחד".

כזכור, חלוץ מכבי חיפה נתקל בקשיים לייצג את נבחרת ישראל בשל העובדה שהוא לא מחזיק בדרכון ישראלי. לעמאשה אין אזרחות ישראלית כיוון שהוא תושב היישוב הדרוזי בוקעתא, שנכבש מסוריה על ידי ישראל במלחמת ששת הימים. תושבי הכפר זכאים לאזרחות ישראלית מתוקף חוק הגולן, אך רוב אזרחיה מסרבים להחזיק בתעודת זהות ישראלית וכך גם עמאשה, שחושש מחרם שיוטל על משפחתו.

ויאם עמאשה עצמו התייחס להחלטה ואמר לאתר הרשמי של מכבי חיפה: "אני שמח שנמצא הפיתרון לכך שאוכל לשחק בנבחרת ישראל. חיכיתי לאישור הזה הרבה זמן וכמו כל שחקן כדורגל אני רוצה להצליח, להתקדם ולשחק ברמות הגבוהות ביותר. תודה לכל מי שעזר לי ממכבי חיפה ומההתאחדות לכדורגל. במיוחד ליעקב שחר ולאבי לוזון שתמכו ודחפו את הנושא ללא הרף. כעת נותר לי רק לקוות שהמאמן הלאומי יזמן אותי".

מאוחר יותר אישרו בהתאחדות לכדורגל את הידיעה ובהודעה רשמית נמסר: "בעקבות פניית ההתאחדות לכדורגל, החליטה פיפ"א להתחשב במקרה המיוחד של חלוץ מכבי חיפה ולאפשר לו לשחק בנבחרת ללא דרכון".

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון מסר בתגובה: "ההתאחדות פעלה ופועלת על מנת שכל שחקן שיכול לעזור לנבחרת ישראל יוכל לעשות זאת. אנחנו שמחים שהצלחנו להשיג את האישור הרלוונטי מפיפ"א עבור וויאם עמאשה, שמוביל את טבלת מלך השערים בליגת העל בימים אלו. המהלך נעשה כמובן על מנת לאפשר למאמן הלאומי, במידה וירצה זאת, לזמן את עמאשה לסגל הנבחרת".

מקורב לשחקן אמר הערב: "אנחנו שמחים ומאושרים שההתאחדות ומר לוזון מצאו פתרון לנושא באמצעות פנייה לפיפ"א. ויאם חלק לשחק בנבחרת והוא מקווה להיות חלק ממנה בקמפיין הבא החל מספטמבר. ההחלטה מהווה תקדים שישרת את הנבחרת בעתיד".

עמאשה בן ה-26 נרכש בקיץ על ידי מכבי חיפה מעירוני קרית שמונה ומהר מאוד הפך לחלוץ המוביל של הירוקים, כשבמשחק הליגה הראשון שלו באלופה כבש רביעייה והוביל ל-1:4 על מכבי נתניה. עמאשה מוביל את טבלת הכובשים עם 12 שערי ליגה עד כה.

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully