וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א: "יהיה מעניין לראות איך בלאט יסתדר עכשיו עם פפאלוקאס"

29.11.2011 / 8:00

תיאו פפאלוקאס רוצה לשחק יותר, דייויד בלאט מתקשה לקבל טיפוסים דומיננטיים לצדו, וההנהלה נקרעת בין שניהם. מה יהיה?

המתיחות בין דייויד בלאט לתיאו פפאלוקאס ממשיכה להטריד את מכבי תל אביב והנהלתה. לא מעט שיחות ערך בחודשים באחרונים פפאלוקאס עם הסובבים איתו על הפיחות במעמדו, ורק ביום ראשון בלילה נפגש היווני במסעדה בצפון תל אביב עם ג'ורדן פארמר, חברו הטוב. פפאלוקאס מסביר בסביבתו הקרובה כי הוא "רוצה לשחק ומרגיש שהוא יכול לתרום יותר לקבוצה", וכי הוא מאוכזב מאוד ש"הוא אפילו לא נרשם בטופס במשחקים רבים". השחקן אף ערך שיחה עם המאמן דייויד בלאט בכדי להבין את הסיבות להחלטות של המאמן, ואט אט הן מתבררות.

גורם בסביבת השחקן מסביר כי "פפאלוקאס הוא טיפוס שמעיר באימונים ואומר את דעתו, אבל בניגוד למה שמנסים להציג, הוא ממש לא עושה את זה מהתנשאות או מרוע. הוא בן אדם אכפתי מאוד, שפשוט רוצה לתרום מהניסיון שלו. הוא מאוד רוצה להיות מעורה כאן ובא לישראל ולמכבי עם הכוונות הכי טובות. הוא פשוט לא מבין למה הוא לא מקבל הזדמנות הוגנת".

גורם במועדון, המעורה בפרטים, מעריך כי המתיחות הסמויה בין בלאט לפפאלוקאס נובעת מסיבה פשוטה מאוד: שניהם טיפוסים אשר נחשבים דומיננטיים באופיים, ומתקשים להסתדר לצד עוד דמות כזאת לצדם. אותו גורם בקבוצה מזכיר כי בדיוק מהסיבה הזאת בלאט סירב להביא בשנתיים האחרונות את שרונאס יאסיקביצ'יוס – הנחשב גם הוא לשחקן דעתן ודומיננטי.

חוסר הסכמה מקצועית

המתיחות על הרקע הזה כבר נותנת את אותותיה. במהלך ההארכה אתמול (שני) במשחק של מכבי תל אביב מול מכבי חיפה, למשל, בלאט תידרך את השחקנים לתרגיל מסוים בפסק זמן, אולם מיד אחר כך, כשהשחקנים עלו על הפרקט, הקפיד גם פפאלוקאס לעבור בין השחקנים כשהוא מתדרך אותם בעצמו.

גם לפני מספר שבועות העיר פפאלוקאס, מול כל שחקני הקבוצה, על תרגיל מסוים שביקש בלאט, ואמר בביטחון: "לא! בואו נעשה זאת אחרת". הגורם בקבוצה סבור כי "בלאט לא מתלהב מזה, בלאט אוהב לשלוט בעניינים. מעניין יהיה לראות את ההתנהלות של בלאט עם פפאלוקאס, עכשיו כשפארמר עוזב".

גם בהנהלה אינם שבעי רצון מהמצב: עם עזיבתו הקרובה של פארמר, בהנהלה רוצים לראות את פפאלוקאס מקבל תפקיד משמעותי יותר. בהנהלה סבורים שניסיונו של פפאלוקאס יכול לתרום לקבוצה, כשבשבועות האחרונים אף ביקשו בהנהלה מהמאמן מספר פעמים לתת לגארד לשחק יותר ויותר הזדמנויות. "הבאנו אותו בגלל הניסיון שלו. הוא טיפוס חכם שהראה הרבה נכונות להגיע לכאן בקיץ. הוא לא שחקן שהגיע לשחק 30 דקות למשחק, אבל אנו בטוחים שהוא יכול לתרום הרבה יותר אם הוא ישחק", אומר גורם בכיר בקבוצה.

פפאלוקאס עצמו העדיף לענות על מיעוט דקות המשחק שקיבל לאחרונה באופן דיפלומטי: "זה נורמלי שעם כל כך הרבה שחקנים טובים, לפעמים אתה משחק ולפעמים אתה לא משחק. בחיפה שיחקתי, והייתי צריך להסתגל ולעזור לקבוצה. הדבר הכי חשוב הוא לנצח, זו המטרה שלנו", כך אמר לאחר הניצחון על מכבי חיפה.

"פארמר? אבידה קשה, אבל החיים ממשיכים"

היווני, שהיה אחד הגורמים העיקריים לניצחון לאחר ההארכה אתמול, התייחס למשחק החלש שהציגה מכבי והושג רק לאחר הארכה: "בעוד חודשיים אף אחד לא יזכור איך ניצחנו את מכבי חיפה, אלא את זה שניצחנו. כשקבוצה כמו מכבי משחקת טוב - היא תמיד תנצח. החוכמה היא לדעת לנצח כשלא משחקים טוב, זה הדבר הכי חשוב.

"זה היה משחק קשה, שיחקנו מול קבוצה עם שחקנים אתלטיים ומצוינים והיה לנו מאוד קשה. חסרנו שני שחקנים חשובים, את פארמר ואת ליאור אליהו, שהוא שחקן משמעותי וחשוב בלי קשר למשחק בחיפה, אבל לליגה הוא יותר חשוב כי הוא ישראלי, שזה חשוב כפליים. עכשיו אנחנו יוצאים לשני משחקים קשים בבלגרד, ביורוליג ובליגה האדריאטית, וצריכים להישאר ביחד ולהישאר בפוקוס, כי זה יהיה לא הולך להיות פשוט".

פפאלוקאס החמיא לג'ורדן פארמר: "פארמר הוא שחקן גדול, לא רק ברמת היורוליג, אלא גם ברמת ה-NBA. הוא עזר לנו ברמה האתלטית מאוד, עם האישיות שלו במגרש ומחוץ למגרש. ידענו שהוא יעזוב מתישהו, חשבנו שייקח קצת יותר זמן בגלל השביתה, אבל פתאום הוא עוזב. זה אבידה גדולה, אבל החיים ממשיכים והוא צריך לחזור לאן שהוא היה אמור ללכת. מכבי היא מועדון גדול והיא יודעת איך להתמודד עם זה, כולם צריכים להגדיל את התרומה שלהם. מכבי תמצא את הפתרונות בדרך כזאת או אחרת". בתוך כך במכבי תל אביב הודיעו רשמית שפארמר יצטרף לקבוצה לבלגרד, והוא עשוי להשתתף במשחק היורוליג הקרוב עם הקבוצה.

פניני: "חזר לי הביטחון"

גיא פניני התייחס אף הוא למשחק אמש מול מכבי חיפה. "היינו מוכנים למשחק קשה, כי חיפה היא קבוצה טובה וגם אנחנו הגענו בהרכב חסר, אבל הוכחנו המון אופי וגם ממצבים קשים במשחק הצלחנו לצאת. עשינו מהלכים טובים ולבסוף סימנו וי על עוד משחק".

על מצבו המקצועי בקבוצה הוסיף הפורוורד: "אני מרגיש שחזר לי קצת הביטחון. ברגע שהזריקה הראשונה נכנסה משהו השתחרר והכל התחיל לזרום. זה רק משהו מנטאלי כי תמיד המשכתי לעבוד קשה וגם באימונים הייתי טוב".

ומה לגבי עזיבתו של ג'ורדן פארמר? "לא כיף לאבד שחקן בקבוצה שהוא גם חבר, הוא עוזב בפתאומיות. אני לא מתעסק באלטרנטיבות אבל אני בטוח שימצאו את השחקן המתאים. מעבר לזה יש פה שחקנים טובים שיכולים למלא את החלל הזה בעצמם".

עוד במכבי תל אביב:

אחרי הארכה: הצהובים ניצחו בקושי את מכבי חיפה, 79:84

בלאט אחרי הניצחון: "לא קל עכשיו להיות מאמן מכבי ת"א"

הבלוג של גרינוולד: מי ייכנס לנעליים של פארמר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully