וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו 2012: הבתים, התאריכים, השעות והמספרים

רשימת העולות נסגרה, ב-2 בדצמבר תתקיים הגרלת הבתים, עכשיו מתפללים לבית מוות. כל מה שרציתם לדעת לקראת היורו

זהו, תם שלב המוקדמות, 16 הנבחרות כבר הבטיחו את מקומן באליפות וכעת כל שנותר לנו הוא להמתין בסבלנות ל-8 ביוני לשריקת הפתיחה של יורו 2012. עוד לפני כן - ב-2 בדצמבר בשעה 19:00 - תתקיים בקייב הגרלת שלב הבתים. 16 הנבחרות חולקו לארבעה דרגים. לפי חוקי אופ"א, שתי המארחות אוקראינה ופולין ישמשו כראשי בתים וכך גם אלופת אירופה ספרד. שאר הנבחרות דורגו על פי ניקוד אופ"א, כאשר הולנד היא זו שתשמש כראש הבית הרביעי.

בדרג השני יוגרלו: גרמניה, איטליה, אנגליה ורוסיה. בדרג השלישי: קרואטיה, יוון, שבדיה ופורטוגל וברביעי: דנמרק, צרפת, צ'כיה ואירלנד. המשמעות היא שככל הנראה נקבל לפחות בית מוות אמיתי אחד ואפשר רק לפנטז על ציוותים כמו ספרד וגרמניה, אנגליה ואירלנד או איטליה, הולנד וצרפת באותו בית.

מבין 16 העולות, גרמניה היא שיאנית ההופעות באליפות אירופה עם ההופעה ה-11 בטורניר. לאחר מכן נמצאות ספרד והולנד עם הופעה תשיעית, איטליה, אנגליה, צרפת ודנמרק ירשמו הופעה שמינית, פורטוגל שישית, שבדיה, צ'כיה (כמדינה עצמאית) ורוסיה (כמדינה עצמאית) יופיעו בפעם החמישית, יוון וקרואטיה בפעם הרביעית, אירלנד ופולין בפעם השנייה ואוקראינה בפעם הראשונה.

יורו 2012 יהיה טורניר אליפות אירופה ה-14 (מאז 1960) ובפעם החמישית והאחרונה ישוחק במתכונת של 16 נבחרות. ביורו 2016, שיתקיים בצרפת, ישתתפו 24 נבחרות. מנצחת הטורניר הנוכחי תעפיל אוטומטית לגביע הקונפדרציות שיתקיים בברזיל ב-2013. במידה וספרד תזכה שוב באליפות אירופה, סגניתה תשחק בגביע הקונפדרציות.

האצטדיון הלאומי בעיר וארשה, פולין. AP
כאן הכל יתחיל. האצטדיון בוורשה/AP

המשחקים ב-19:00 ו-21:45

המארגנים קבעו כי המשחקים בבתים א' ו-ג' ישוחקו בפולין ואילו משחקי בתי ב' ו-ד' ישוחקו באוקראינה. כזכור, הערים המארחות את האליפות הן: ורשה, ורוצלאב, גדנסק ופוזנן הפולניות, חרקוב, לבוב, דונייצק וקייב באוקראינה. בשני המחזורים הראשונים בשלב הבתים יתקיימו בכל יום שני משחקים בשעות 19:00 ו-21:45 שעון ישראל. במחזור השלישי יתקיימו שני משחקים במקביל בשעה המאוחרת.

כאמור, משחק הפתיחה יתקיים ב-8 ביוני (יום שישי, 19:00 שעון ישראל) בוורשה בהשתתפות נבחרת פולין, שתשחק בבית א'. המארחת השנייה, אוקראינה, תשחק בבית ד' ומשחק הפתיחה שלה יתקיים ב-11 ביוני באצטדיון האולימפי בקייב.

משחקי שלב הבתים ישוחקו מדי יום עד ה-19 ביוני. לאחר יום מנוחה, ישוחקו במשך ארבעה ימים משחקי רבע הגמר. חצאי הגמר יתקיימו בדונייצק ו-ורשה ב-27 ו-28 ביוני והגמר ישוחק בקייב בראשון ביולי. כל משחקי שלב הנוקאאוט יתקיימו ב-21:45.

מבחינת שידורי הטורניר, צ'רלטון רכשה את זכויות השידור של המשחקים של 31 המשחקים. החברה התחייבה לשדר 19 מהמשחקים בחינם, אך טרם נקבע באיזה ערוץ פתוח ישודרו המשחקים.

יורו 2012 בוואלה! ספורט

האצטדיון האולימפי החדש בעיר קייב. רויטרס
יארח את הגמר. האצטדיון בקייב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully