וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אירופית: דודו ביטון מפציץ גם באירופה

חלוץ ויסלה קרקוב כבש שער נפלא בהפסד 4:1 לטוונטה. רק 1:1 לסטיאווה בלרנקה, 90 דק' לכיאל בתיקו של סלטיק עם אודינזה

מלבד שלוש הקבוצות המקומיות שלנו, מכבי והפועל תל אביב ומכבי חיפה, התקיימו הערב (חמישי) עוד 21 משחקים במסגרת המחזור השני בשלב הבתים של הליגה האירופית.

שבעה שגרירים ישראלים נטלו חלק חלק במשחקים ברחבי אירופה. ביבראס נאתכו פתח את הערב עם בישול ב-2:2 של קאזאן עם פאוק סלוניקי, משה אוחיון יארח עם לגיה ורשה את הפועל תל אביב, רוני לוי יצא עם סטיאווה בוקרשט לקפריסין והשיג רק תיקו 1:1 מול א.א.ק. לרנקה, מה שבסופו של דבר הוביל גם לפיטוריו.

ליאור רפאלוב שיחק עם קלאב ברוז' בפורטוגל מול בראגה וסייע לקבוצתו להשיג ניצחון נאה, 1:2. מאור בוזגלו פתח בהרכב סטנדרד ליאז' והשלים 45 דקות, כשקבוצתו הביסה 0:3 את קופנהאגן. סלטיק ובירם כיאל אירחו את אודינזה ויצאו עם תיקו מאכזב מול אודינזה (1:1) דודו ביטון המשיך לכבוש עבור ויסלה קרקוב, אבל טוונטה החזירה בארבעה שערים וניצחה (1:4).

דודו ביטון שחקן ויסלה קרקוב. רויטרס
לא מפסיק לכבוש. ביטון/רויטרס

רובין קאזאן - פאוק סלוניקי 2:2

קבוצתו של ביברס נאתכו, שהשלים 90 דקות, רצתה להמשיך לשכוח מהצרות בליגה, אבל היוונים עלו ליתרון בדקה ה-22 כשקוסטין לאזר הפך בישול מצוין של גיורגוס גאורגיאדיס לשער חוץ. בדקה ה-52 הגיעה התשובה של המקומיים, כשנאתכו השתלט על כדור שנהדף מהגנת פאוק על סף הרחבה, בעט כדור שטוח שמצא את נלסון ואלדס שהקפיץ נהדר לרשת.

בדקה ה-66 הושלם המהפך לאחר עוד מהלך שהתחיל בנאתכו, שמצא את אולג קוזמין באגף שמאל, ואחרי שהבעיטה של המגן נהדפה על ידי דריו קרסיץ' השתלט ולדימיר דיאדיון על הריבאונד וכבש, אבל בדקה ה-81 הציל גיורגוס פוטאקיס את פאוק בנגיחה מקרוב אחרי הרמה מדויקת של אטו.

בראגה - קלאב ברוז' 2:1

רפאלוב וקבוצתו נסעו למשחק קשה מאוד מול הפיינליסטית של המפעל בעונה שעברה. בראגה בכושר טוב, היא צמודה לפורטו ובנפיקה בראש הטבלה בפורטוגל ולא הפסידה העונה באף מסגרת. הקשר הישראלי פתח בהרכב הקבוצה הבלגית, שהתגוננה ברוב שלבי המשחק, אך בעיקר נעזרה ביום גדול של שוערה, קולין קוסמנס, שעצר את חלוצי בראגה שוב ושוב. עד לדקה ה-53, אז הלדר ברבוסה קיבל כדור מוונדרסון באיאנו והכניע את שוער ברוז'. בדקה ה-71 ג'וזף אקפלה השווה, ושלוש דקות לאחר מכן רפאלוב הוחלף. בדקה ה-90 ריאן דונק הצליח להביא לבלגים את הניצחון.

סלטיק - אודינזה 1:1

הסקוטים, שחזרו למפעל אחרי שסיון השוויצרית נזרקה ממנו, ידעו שהם חייבים ניצחון לאחר ההפסד לאתלטיקו מדריד ב"בית המוות". אודינזה צמודה ליובנטוס בראש הטבלה האיטלקית והיא ניצחה את ראן במחזור הראשון בבית ט'. ההתקפה תצטרך להסתדר ללא מלך השערים אנטוניו די נטאלה, שקיבל מנוחה ונשאר באיטליה. בירם כיאל, שבישל שער השבוע בניצחון בליגה שוב פתח בתפקיד הקפטן, וראה איך כבר בדקה השלישית הכשיל דנילו את גארי הופר ברחבה, קי סונג-יואנג לא התבלבל וכבש מהנקודה הלבנה. בדקה ה-24 כיאל ראה את הכרטיס הצהוב. סלטיק המשיכה להחזיק מעט יותר בכדור, אבל האיטלקים לא הירפו, ובדקה ה-88 אלמן אבדי השווה וחתם ערב מאכזב לסקוטים.

א.א.ק. לרנקה - סטיאווה בוקרשט 1:1

הצרות של רוני לוי לא נגמרות, כששוב הקבוצה הרומנית של המאמן הישראלי לא הצליחה לנצח, אפילו את הקבוצה שנחשבה בהתחלה לחלשה בבית. למרות שהרומנים דווקא לחצו ותקפו, בדקה ה-59 היה זה דווקא מילאן מרדקוביץ' שקיבל את המסירה מנג'ונגו פריסו והכניע את שוערו של רוני לוי. בדקה ה-65 מיחאי קוסטאה הצליח לאזן, אלא שבדיעבד - גם זה לא סייע למאמן הישראלי, שסיים כשעתיים לאחר מכן את דרכו ברומניה.

טוונטה - ויסלה קרקוב 1:4

לאחר ההפסד לאודנסה במשחק הקודם, הגיעו דודו ביטון ו-ויסלה קרקוב להולנד בידיעה שהם חייבים לתקוף. כבר בדקה התשיעית קיבל ביטון כדור כ-40 מטרים מהשער, ומבלי להתבלבל עבר שחקן ובעט את הכדור מ-18 מטרים ישר לחיבורים. 0:1 לקרקוב, ביטון ממשיך לחורר רשתות.

בדקה ה-32 הגבהת כדור של אולה ג'ון מצאה את הראש של לוק דה יונג, שהשווה. אולה ג'ון לא עצר שם, ובדקה ה-45 שוב חדר מהצד השמאלי ומצא במסירת רוחב את מארק ינקו שהפך את התוצאה. 1:2 לטוונטה. בדקה ה-57 היה זה שוב ינקו שהכפיל את מאזנו במשחק והעלה את ההולנדים ליתרון 1:3. בדקה ה-80 ווילם ינסן חתם את תוצאת המשחק.

סטנדרד ליאז' - קופנהאגן 0:3

לאחר שהשלים עד כה 96 דקות בלבד במדי קבוצתו החדשה, פתח הערב מאור בוזגלו בהרכב סטנדרד ליאז'. הקשר הישראלי הוחלף לרוע מזלו במחצית, ובמחצית השניה ראה את קבוצתו מעבירה הילוך ומשיגה ניצחון גדול. לואיס שליאס (57), מרטינס פליפה (72) ואנטוניו קאנו (79) העניקו לבלגים את שלוש הנקודות הנהדרות, שקירבו אותם מאוד לשלב הבא.

ראפיד בוקרשט - פ.ס.וו אינדהובן 3:1

דן אלקסה העלה את הרומנים ליתרון מפתיע בדקה ה-28, אלא שווילפרד בומה דאג לאזן בדקה ה-42, וכשכבר נראה היה כי המשחק יסתיים בחלוקת נקודות שהיה מסייע להפועל תל אביב, הגיעו אולה טויבונן (87) וטים מטאבץ (92), והעניקו להולנדים את מלוא שלוש הנקודות. איינדהובן הופכת לקבוצה המושלמת היחידה בבית ג'.

סטוק סיטי - בשיקטאש 1:2

במשחק הנוסף בבית של מכבי תל אביב השיגה נציגת בריטניה שלוש נקודות שסייעו לה לטפס לראש טבלת בית ה'. רוברטו הילברט העלה את האורחים ליתרון בדקה ה-14, אלא שלאחר שניות ספורות הצליח פיטר קראוץ' הלוהט לאזן. המילה האחרונה היתה שייכת לג'ונתן וולטרס, שקבע את תוצאת המשחק מהנקודה הלבנה בדקה ה-77.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ראן - אתלטיקו מדריד 1:1

החמישייה שקיבלו הקולצ'ונרוס מברצלונה כנראה והשפיעה על הקבוצה הספרדית. לאחר שני משחקים בהם חוררה רשתות, נתקלו המדרידאים בחומה צרפתית, שהמשיכה את היכולת הטובה שלה מהליגה, אחרי שפירקה את סושו עם שישייה. בדקה ה-56 ויקטור מונטאנו קיבל כדור מסטפן דלמט והנחיל לאתלטיקו הפסד שני ברציפות. אתלטיקו הייתה חלשה יחסית, ולמרות כמה בעיטות של רדמאל פלקאו, הקולומביאני לא הצליח לחזור לכושרו הנפלא. גרגוריו מנסאנו, שחייב למצוא דרך להחזיר את הקבוצה שלו למסלול הניצחונות, נאלץ להודות לחואנפראן, שנכנס בדקה ה-80 ובדקה ה-87 השיג את השיוויון.

טוטנהאם - שמרוק רוברס 1:3

למשך לא מעט דקות, נראה היה כי דווקא מווייט הארט ליין תגיע הסנסציה הגדולה של הערב. לאחר מחצית ראשונה מאופסת הדהים סטפן רייס והעלה את האירים ליתרון בדקה ה-50. אלא שטוטנהאם חזרה, ועוד איך חזרה: התרנגולים חגגו מהפך בזק תוך חמש דקות, הודות לשערים של רומן פבליוצ'נקו (60), ג'רמיין דפו (61) וג'ובאני דוס סנטוס (65). הארי רדנאפ יכול לנשום לרווחה, האירים החביבים יקוו לנקודות ראשונות במקום אחר.

משחקים נוספים:

וורסקלה - האנובר 2:1
לוורסקלה: אולכסיי קורילוב (49), להאנובר: מוחמד אבדלאווי (31), כריסטיאן פנדר (43)

ואסלוי - ציריך 2:2
לואסלוי: ווסלי (פנדל, 62), מייק טמווניירה (76), לציריך: אלכסנדר אלפונסה (32), אדמיר מחמדי (78)

ספורטינג ליסבון - לאציו 1:2
לספורטינג: ריקי ואן וולפסווינקל (20), אמיליאנו אינסואה (45), ללאציו: מירוסלב קלוסה (40)

זלצבורג - סלובן ברטיסלבה 0:2
לזלצבורג: סנטיאגו ויטור לאונדרו (59), דושאן סבנטו (90)

אתלטיק בילבאו - פריס סן ז'רמן 0:2
לבילבאו: איגור גבילונדו (20), סוסייטה (45)

מטאליסט חרקוב - אלקמאר 1:1
כבשו לאלקמאר: ג'וזי אלטידור (26)
כבשו לחרקוב: ברסלוס פרדה (77)

מאלמו - אוסטריה וינה 2:1
כבשו לוינה: נאסר ברזיט (17), אלכסנדר גרונוולד (37)
כבשו למאלמו: אגון מהמטי (82)

מאריבור - בירמינגהאם 2:1
כבשו למאריבור: דליבור וולאס (29)
כבשו לבירמינגהאם: כריס בורק (64), ווייד אליוט (79)

אודנסה - פולהאם 2:0
כבשו לפולהאם: אנדרו ג'ונסון (36, 88)

לוקומוטיב מוסקבה - אנדרלכט 2:0
כבשו לאנדרלכט: מתיאס סוארס (10), דיודון מ'בוקאני (70)

א.א.ק אתונה - שטורם גראץ 2:1
כבשו לאתונה: יואכים סטנדפסט (51 ,עצמי)
כבשו לגראץ: תומאס בורגסטלר (87), מריו האס (90)

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully