וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול מכללות: פותחים עונה

תומר ספירשטיין

1.9.2011 / 11:31

אחרי קיץ גדוש בפרשיות שליליות, עונת פוטבול המכללות נפתחת בתרועה חגיגית. אוקלהומה ואלבמה מדורגות ראשונות

לנדרי ג'ונס שחקן אוקלהומה. Sue Ogrocki, AP
לנדרי ג'ונס ינסה לשמור על הסונרס ראשונים/AP, Sue Ogrocki

הלילה (חמישי) נפתחת לה עונת פוטבול המכללות. כרגיל, נתמקד ב-25 המדורגות, אך כמו כל דבר אחר בפוטבול - שום דבר אינו בטוח. המחזור הקרוב מציג לנו, לצד שתי המדורגות הבכירות (אוקלהומה ואלבמה), גם שני משחקים מאוד מעניינים, עם מפגשים בין לואיזיאנה סטייט ואורגון (4 ו-3 בהתאמה) ובין ג'ורג'יה ובויזי סטייט (19 ו-5). בנוסף, קיבלנו צ'ופר בדמות הרבה שידורים ישירים. מה עוד צפוי לנו בסוף השבוע הקרוב?

אוקלהומה (1) – טולסה (שידור ישיר, ראשון 3:00, FOX)

הסונרס, אלופי הביג-12 שקיבלו 36 הצבעות למקום הראשון, מתחילים את המסע הארוך שלהם, עם משחק ביתי לא פשוט מול טולסה. לנדרי ג'ונס, הג'וניור שעדיין לא הצליח להראות יציבות, מתחיל במסע שלו לעבר ההייזמן.

אלבמה (2) - קנט סטייט

האלופה מלפני שנתיים מתחילה אף היא במסע משלה, שמטרתו בעיקר לשמור על העליונות המוחלטת של ה-SEC על פני שאר הליגה (חמש האלופות האחרונות, להזכירכם). אל תתפלאו אם בסוף העונה תראו, שוב, את ניק סייבן מניף את הגביע.

לואיזיאנה סטייט (4) - אורגון (3) (שידור ישיר, ראשון 3:00, ESPN)

המשחק המרכזי של מחזור הפתיחה, שהיה אמור להיות גולת הכותרת של פתיחת העונה, נפגע קשות בעקבות הבעיות הרגילות של שחקני פוטבול (קרי, הסתבכויות עם החוק). ג'ורדן ג'פרסון, הק"ב של הטייגרס, הורחק בעקבות מעורבותו בתקיפת אדם מחוץ לפאב, כשגם קליף האריס, הקורנרבק של אורגון, וראסל שפרד, הרסיבר של הדאקס - מושעים גם הם (מה שאמור היה להיות מפגש מענייןם מאוד). עדיין יהיה שמח בקאובויס סטדיום, אבל פחות.

ג'ורג'יה (19) - בויזי סטייט (5)

עוד משחק סופר-מעניין כבר במחזור הפתיחה. הברונקוס של כריס פיטרסון חוזרים לעוד עונה עם תקוות לסיים אותה ללא ניצחון ואולי, לשם שינוי, להשיג הזמנה למשחק האליפות. לשם כך הם יצטרכו לו"ז קשה, ולכן הזמינו משחק מול הבולדוגס של מארק ריכט, שנמצא בעונת מבחן לאחר המאזן השלילי של העונה שעברה. שימו לב לקלן מור, הק"ב של הברונקוס, שנמצא בעונת הסיניור שלו ואמור לחרוך הגנות באוויר.

פלורידה סטייט (6) - לואיזיאנה-מונרו

סטנפורד (7) - סאן חוזה סטייט

פתיחת העונה של מי שאמור להיות הבחירה הראשונה בדראפט הבא, אנדרו לאק, מול קבוצה שאמורה להיות שטיח בשביל ניפוח מספרים, לאחר שסיימה את העונה שעברה עם ניצחון בודד במאזן.

טקסס איי.אנד.אם (8) - סאות'רן מת'ודיסט (שידור ישיר, שני 2:30, FOX)

הקבוצה שאמורה להיות זו שתקרא תיגר על ההגמוניה של טקסס ואוקלהומה בביג-12 מול הקבוצה שדווקא הוזכרה כאן אצלנו הכי הרבה בזמן הפגרה. בהמשך הלו"ז האגיס יפגשו את אריות החטיבה, אבל עוד חזון למועד.

אוקלהומה סטייט (9) - לואיזיאנה לפאייט

נברסקה (10) - צ'טנוגה

נברסקה עם טיילור מרטינז, מתחילה את העונה בחטיבה החדשה שלה - הביג-10. הצירוף של הקורנהאסקרס מאפשר לחטיבה ליצור, סופסוף, משחק גמר שיעזור לה בניקוד סוף העונה.

אנדרו לאק שחקן מכללת סטנפורד. Pat Carter, AP
הק"ב הטוב במדינה. אנדרו לאק/AP, Pat Carter

שובו של וייס, עזיבתו של טרסל

ויסקונסין (11) - לאס וגאס (שידור ישיר, שישי, 3:00, ESPN)

הגיריות, שזכו בשנה שעברה באליפות הביג-10, אמנם איבדו 11 פותחים, אבל הגעתו של ראסל ווילסון – לשעבר מצפון קרוליינה סטייט – לתפקיד הק"ב מעמידה את הקבוצה בעמדת זינוק מצויינת להיות הפייבוריטית לזכייה נוספת בחטיבה.

סאות' קרוליינה (12) - איסט קרוליינה

סטיב ספורייר מתחיל עונה בתור מאמן הקבוצה שאמורה להיות הטובה ביותר ב-SEC מזרח, בתקווה להמשיך את העונה הנהדרת שהייתה לגיימקוקס אשתקד.

וירג'יניה טק (13) - אפלצ'יאן סטייט

למי זלא זוכר, אפלצ'יאן סטייט הייתה הקבוצה הקטנה שפירקה את העונה של מישיגן ב-2007. כעת עומדים המאונטנירס של ג'רי מור בפני ההוקיס של פרנק בימר. האם פתיחת העונה של המאונטנירס תהיה כמו מול מישיגן או כמו מול לואיזיאנה סטייט (אז הפסידו)?

ביילור – טקסס כריסטיאן (14)

הצפרדעים המקורננות סיימו אשתקד עונה חלומית ללא הפסד, עם ניצחונות על אורגון סטייט, יוטה ו-ויסקונסין (ברוז-בול). אנדי דלטון עזב ל-NFL, ועכשיו זהו תפקידו של קייסי פאצ'ל למלא את החור הגדול שהשאיר בקבוצה של גארי פטרסון, לפני שהם עוברים לביג איסט.

ארקנסו (15) – מיזורי סטייט

נוטר דאם (16) – דרום פלורידה

בריאן קלי ממשיך לעונה נוספת, כשהפעם הציפיות הן לבול BCS גדול. דיין קריסט יצטרך להראות שאין לו ברך מזכוכית, לאחר שנפצע שנתיים ברציפות, בידיעה שמאחוריו עומד טומי ריס – שהצעיד את האייריש אשתקד לניצחונות בכל משחק בו פתח, כולל על היריבה הגדולה דרום קליפורניה – ולצידו מייקל פלויד, הרסיבר הבכיר במדינה.

מישיגן סטייט (17) – יאנגסטאון סטייט

אוהיו סטייט (18) – אקרון

הבאקאייז רוצים דבר אחד – שהעונה הארורה הזאת תסתיים. לאחר אוף-סיזן מלא בשערוריות, בסיומן ג'ים טרסל וטרל פריור נאלצו לעזוב, בקולומבוס מקווים שהליגה לא תעניש את הקבוצה בחומרה, והדרך הטובה ביותר להשכיח את צרות העבר היא דרך ניצחונות על המגרש.

ממפיס – מיסיסיפי סטייט (20) (שידור ישיר, שישי 3:00, FOX)

מיזורי (21) – מיאמי (אוהיו) (שידור ישיר, שבת 19:00, FOX)

פלורידה (22) – פלורידה אטלנטיק

לאחר עזיבתו של אורבן מאייר, הגיע וויל מאסצ'מפ מטקסס והביא איתו את צ'רלי וייס בתור מתאם התקפה, בתקווה להחזיר את הגייטורס לגדולה. בשביל זה יצטרך וייס לעבוד קשה עם ג'ון ברנטלי הלא יציב ולקוות לנס בלו"ז המאוד קשה שלהם.

אובורן (23) – יוטה סטייט

האלופה איבדה בדראפט האחרון את קאם ניוטון וניק פיירלי, שני המנהיגים שלה משני צידי הכדור, וג'ין צ'יזיק יצטרך לעבוד קשה בשביל לבנות את הקבוצה מחדש לעבר ריצה לאליפות. הדרך הזו מתחילה במשחק הכנה מול האגיס מיוטה, לפני משחק קשה מאוד מול מיסיסיפי סטייט בשבוע הבא. הלו"ז הולך להיות מאוד קשה, כשהמשחקים החטיבתיים של הטייגרס מול שאר מפלצות ה-SEC מביאים לאלופה הנוכחית משחקי בית רק מול פלורידה, אול' מיס ואלבמה. לא פשוט.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניק פרלי שחקן אובורן. Ronald Martinez, GettyImages
ניק פיירלי הניף את הגביע אשתקד, והשנה?/GettyImages, Ronald Martinez

ווסט וירג'יניה (24) – מרשל

המאונטנירס הם הקבוצה היחידה מהביג איסט שמופיעה בדירוג, והם גם צפויים לקחת את אליפות החטיבה. המאמן החדש דנה הולגורסן צריך לקוות לשיפור במאזן הקבוצה, לאחר שבשלוש השנים האחרונות סיימה הקבוצה במאזן 4-9 עם הפסד בבול.

דרום קליפורניה (25) – מינסוטה

הטרוג'אנס מתחילים את העונה כשהם יודעים שגם העונה הזו די אבודה. דרום קליפורניה עדיין מושעית ממשחקי בול בסוף העונה, וזה עוד לפני שליין קיפין עשה שטויות העונה. מאט בארקלי ממשיך להראות שיפור, בתקווה לעונה מנצחת בשנה הבאה.

משחקים נוספים:

טקסס – רייס

הלונגהורנס עברו עונה קשה מאוד בשנה שעברה, לאחר עזיבתו של קולט מקוי למקצוענים, וסיימה במאזן שלילי. כעת מאק בראון חייב לגרום לגארט גילברט להיראות כמו ק"ב אמיתי, אחרת מהר מאוד הלונגהורנס ימצאו שוב מקוי מאחורי הסנטר (קייסי, אחיו של קולט, הוא הק"ב המחליף). פריט טריוויה חביב – נבחרת הנשים של טקסס בכדורעף ניצחה בשני האחרון את נבחרת ישראל (נשים).

מרילנד - מיאמי (שידור ישיר, שלישי 3:00, ESPN)

כמו הבאקאייז, גם ההוריקנים לא הצליחו לרדת יותר מדי מהכותרות, עם פרשת שחיתות משלהם. לא פחות משמונה שחקנים כבר הושעו לפחות ממשחק אחד, ואל גולדן חייב להמשיך בניסיון לנקוות את האורווה בפלורידה. בינתיים, נראה את הקבוצה שלו מול מרילנד.

ספורט אמריקאי בוואלה! ספורט

קולט מק'קוי שחקן טקסס. Harry Cabluck, AP
חכו, חכו, אני קורא לאח שלי. קולט מקקוי/AP, Harry Cabluck

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully