וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: חוטבא ובן הרוש בפנים, קינן ובן דיין בחוץ

25.8.2011 / 12:00

לואיס פרננדז עשה מהפכה בהגנת הנבחרת לפני יוון וקרואטיה, והזהיר משאננות: "רק אל תגידו שזו נבחרת בינונית, אה?"

קובי אליהו

מאמן נבחרת ישראל לואיס פרננדז פרסם היום (חמישי) את סגל הנבחרת לקראת המשחקים החשובים מול יוון וקרואטיה במסגרת מוקדמות יורו 2012. הנבחרת תארח בבלומפילד את יוון ביום שישי הבא, ה-2 בספטמבר ב-16:00 אחר הצהריים, וארבעה ימים לאחר מכן, ב-6 בספטמבר, היא תיסע למשחק חוץ בקרואטיה.

בוזגלו ממשיך לקבל קרדיט

בין השאר החליט פרננדז להשאיר את דקל קינן, בלמה של קרדיף, מחוץ לסגל למרות שהיה שותף עד כה במרבית משחקי הקמפיין. בהיעדרו, נאעל חוטבא, מגנה הימני של הפועל תל אביב, זכה לזימון בכורה יחד עם עמרי בן הרוש. בקישור בולט היעדרו של גילי ורמוט, ששוב לא זומן אחרי שהוא מנסה להיכנס לכושר.

מאור בוזגלו, שחתם בסטנדרד ליאז', ממשיך לקבל את הקרדיט אצל המאמן. בחלק ההתקפי, טוטו תמוז שכבש שני שערים השבוע נגד מכבי פתח תקוה, שוב לא בסגל כמו גם אלירן עטר. כמו לקראת משחק ההכנה נגד חוף השנהב, גם הפעם נכללים בסגל הנבחרת לא פחות מ-16 שגרירים, כמות נכבדת ביותר.

הסגל המלא:

שוערים: דודו אוואט, גיא חיימוב.

שחקני הגנה: יובל שפונגין, נאעל חוטבא, איציק כהן, טל בן חיים, רמי גרשון, עמרי בן הרוש, טאלב טואטחה.

שחקני קישור: תמיר כהן, ביברס נאתכו, בירם כיאל, אלמוג כהן, ערן זהבי, אייל גולסה, יוסי בניון, ליאור רפאלוב, מאור בוזגלו, מאור מליקסון.

שחקני התקפה: בן שהר, טל בן חיים, איתי שכטר, עומר דמארי, תומר חמד, אליניב ברדה.

"יש לנו נבחרת מאוזנת"

"טוב לדעת שבלומפילד יהיה מלא, זה דבר טוב", אמר פרננדז. "יוון נמצאת במקום טוב בבית, היא עדיין לא הפסידה, עשתה 0:0 מול בוסניה וקשה לשחק נגדה. לאחר מכן אנחנו נוסעים לקרואטיה, שמבחינתי היא הנבחרת הטובה ביותר בבית הזה. כשהתחלנו את המוקדמות פתחנו טוב, ולאחר מכן אני זוכר את המשחקים מול יוון וקרואטיה, שבהם הפסדנו. לכן אחרי שלושה ניצחונות ברצף אנחנו שוב במירוץ כדי להתכונן כמו שצריך לשני המשחקים הקרובים.

"התמיכה של הקהל היא כמובן חשובה מאוד, ואני יודע שהאוהדים יהיו בבלומפילד", הוסיף פרננדז." האוהדים ירצו מאוד שננצח את יוון. הנבחרת היא מאוזנת עם 25 שחקנים. אנחנו צריכים לחשוב על ההגנה, הקישור והחלוצים. יש שחקנים שלא נמצאים ברשימה הזו. אני יודע שחלק מהם היו מאוד רוצים להיות ברשימה, כמו דקל קינן, דדי בן דיין, גילי ורמוט. ורמוט לא נמצא כי הוא חזר לאט לאט לעניינים. יש שחקנים בליגה כמו טוטו תמוז ואלירן עטר, חלוצים מרכזיים, אבל יש לי את שכטר, דמארי וברדה". קינן הגיב לאי זימונו בטוויטר: "נורמלי ולגיטימי ששחקן שלא משחק באופן רציף בקבוצה לא יהיה בסגל הנבחרת. מאחל הצלחה לחברים שלי ואין לי ספק שנעשה את זה".

על הסגל שזימן, אמר פרננדז: "צריך לדעת להרכיב נבחרת מאוזנת. יש לי כמה בעיות קטנות ב-25 השחקנים ולכן צריך לדעת לחשוב על הדברים האלה. אני חושב על רמי גרשון, שיש לו בעיות קטנות, אבל אנחנו עוקבים אחרי זה. בירם כיאל חזר אחרי שוויץ עם בעיה בקרסול. הוא ישחק היום בערב וישחק גם ביום ראשון בליגה. במקרה של אלמוג, בקבוצה שלו אומרים שיש לו כאבי גב".

לגבי המהפכה בהגנה, השיב פרננדז: "עקבתי אחרי חוטבא כבר מהשנה שעברה, והוא עושה הרבה דברים יפים. אנחנו צריכים לקבל החלטות בצורה הוגנת. אני לא מאשים את קינן ובן דיין בשערים שספגנו במשחקים הקודמים, זה לא רק אשמת ההגנה. עכשיו צריך לעבוד על התיאום בהגנה". על החלק הקדמי, אמר: "מבחינה התקפית יש לי המון שחקנים והמון כלים, אבל בישראל רוב הבלמים הם זרים. אולי צריך להקים פה פרויקט כדי לפתח ולקדם שחקני הגנה. הילדים בישראל תמיד רוצים להיות חלוצים".

לגבי קיום המשחק ביום שישי בשעה 16:00 אחר הצהריים, אמר המאמן: "המשחק יהיה בשישי בערב, ואחריו נוכל להתכונן כמו שצריך לשבת. אנחנו מתאמנים בשעות האלה כדי להגיע מוכנים, אבל יותר חשוב החום שיגיע מהקהל". על התפקיד שהוא מייעד לתמיר כהן, אמר: "הוא יכול לשחק מאחורה, מקדימה ובהרבה עמדות. הוא חלק מהשלד הבכיר של הנבחרת, יש לו הרבה ניסיון שהוא תורם על המגרש ומחוצה לו. אני שמח שהוא חזר למועדון טוב בישראל כמו מכבי חיפה. הוא הראה רוח לחימה חיובית במשחקים הקודמים. אנחנו יודעים על מה שעבר עליו השנה, נתנו לו זמן, ועכשיו חשוב לנו שיתרום לנו".

על ההשוואה בין פנאתינייקוס, שהפסידה למכבי תל אביב, לבין נבחרת יוון, אמר: "ראיתי את המשחקים האחרונים, אבל זה יהיה סיפור אחר לגמרי. אי אפשר להשוות בין הקבוצות ביוון לנבחרת הלאומית, שהוכיחה כבר בעבר את החוזק שלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"יוון חזקה מאוד"

על תחושותיו האישיות: "יש לי ביטחון בנבחרת. פחדנו קצת אחרי שני הפסדים ליוון וקרואטיה, אבל אז ניצחנו שלושה משחקים רצופים שהיו לא פשוטים בכלל. הניצחון על גאורגיה היה מדהים, אחרי זה שוב ניצחנו משחקים לא קלים, ועכשיו צריך להמשיך. יש סגל טוב, נבחרת טובה, יש שחקנים שרוצים מאוד. אני אופטימי".

על יוון: "זו נבחרת שלא סופגת הרבה שערים, יש לה הגנה חזקה ומאוד מסודרת. היא במקום הראשון בבית, והיא במגמת שיפור. רק אל תגידו שיוון היא נבחרת בינונית, אה? היא נבחרת חזקה מאוד".

על התקרית עם יוסי בניון: "יוסי ודודו וטל אלו שחקנים שאני משתף עמם פעולה ומשוחח איתם הרבה. אבל יש שחקנים שיש להם בעיות. בשנה שעברה בן חיים לא שיחק הרבה, עכשיו בספרד יש שביתה וחמד ואוואט לא משחקים, וגם בניון לא יודעים אם הוא נשאר בצ'לסי או עוזב. אבל אני בטוח שיוסי יגיע עם רצון גדול להגיע ולתרום".

על הסוגיה של הימים האחרונים: "אסור לחשוב לרגע שהליגה הישראלית יותר טובה מהליגה הבלגית. יש שם הרבה שחקנים מצוינים, ועובדה שגנק עברה את מכבי חיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully