וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מגן נבחרת טוב יותר ממשומר?

22.8.2011 / 16:35

בעקבות יכולתו הטובה מול גנק, השווינו בינו לבין המגנים הימניים של הנבחרת ובדקנו מי הכי מתאים ליוון. התוצאה תדהים רק את פרננדז

אייל משומר מגן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מדוע הוא כבר לא מופיע במדים האלה? אייל משומר/ברני ארדוב

הגנה

בכל פעם שנתקלים בעלייה או ירידה ביכולת של הגנת מכבי חיפה, תמיד שומעים על אייל משומר את המונח - "הביטחון של הקבוצה זה הביטחון שלו". המשמעות היא שרמת משחק ההגנה שלו תלויה בביטחון שמשרים עליו הבלמים ומשחק ההגנה הקבוצתי. בעונה שעברה, כשאריק בנאדו ואנדריי פילאבסקי ייצרו שקט תעשייתי, אפשר היה לחוש זאת מצד החיובי, בעוד שהעונה מכבי חיפה חשה זאת לא מעט דרך הצד השלילי – בעיקר מהאגף של טאלב טואטחה. בנבחרת זה אמור להיות פחות מורגש, למרות שמשחק ההגנה בעידן לואיס פרננדז הוא לא מהמשובחים.

"משומר אולי לא המגן האולטימטיבי והוא סובל מחוסר יציבות, אבל הנבחרת זה דווקא מקום שבו הוא יכול לקבל יציבות וביטחון מההגנה בגלל שמשחקים לידו בן חיים, קינן ודודו אוואט - שלוש פיגורות", אומר המאמן אלי כהן. "גם הקישור האחורי של הנבחרת הוא ברמה גבוהה מאוד וראו את זה במשחקים האחרונים. כשאני משווה אותו לאחרים, אז ברמה ההגנתית אולי רק לדני בונדר יש יותר הגנה ממנו, אבל הוא שחקן עם מגבלות שאין למשומר. הדברים גם תלויים באוריינטציה של המאמן למשחק ספציפי".

מסקנה: רק בונדר טוב ממשומר בצד ההגנתי

דני בונדר שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
למרות המגבלות בהתקפה, יתרון הגנתי על פני משומר. דני בונדר/ברני ארדוב

התקפה

משומר גדל כשחקן התקפה ואם יש איזושהי אכזבה ממנו, היא נובעת מההרגשה שהוא לא הביא את כל היכולות ההתקפיות שלו לרמות בלתי רגילות כפי שהפגין בגיל צעיר. ועדיין, בכל הקשור למספרים הוא שותף ל-1.3 מצבי כיבוש במשחק, כבועט או כמבשל, וזהו המספר הגבוה ביותר מבין המועמדים להרכב לקראת יוון (יואב זיו שני, עומד על 1.1). יש לו בעיות בניצול היכולות שלו בכל הנוגע לדיוק ושקט נפשי בפעולה האחרונה, אך עדיין הוא יוצר פער לא קטן מהשאר בכל הנוגע להתקפה. מה גם שהנבחרת חייבת שלוש נקודות נגד יוון.

אבי כהן הירושלמי: "הבעיה של משומר נובעת מכך שללואיס פרננדז יש עדיין סימני שאלה לגביו. בכל פעם שיש לו את העלייה הזאת להתקפה שאתה בטוח שאף אחד לא יוכל לעצור אותו, הוא הולך קצת אחורה. התקפית הוא יכול לעשות דברים שכמעט אף מגן לא עשה כאן. אני לא יודע אם מגבילים אותו או לא, אך הפוטנציאל ההתקפי שלו הרבה יותר גדול. במצב הנוכחי לקראת יוון אין משהו אחר יותר טוב. כל השמות האחרים סבירים, אך הוא טוב יותר התקפית וגם עבר הכנה מצוינת עם מכבי חיפה. עלייה לצ'מפיונס בכלל תעלה לו את הביטחון לקראת יוון".

מסקנה: אם חושבים התקפה מול יוון, משומר הוא האיש

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אייל משומר שחקן מכבי חיפה חוגג שער במרכז, מאחוריו גוסטבו בוקולי. קובי אליהו
התקפית הוא יכול לעשות דברים שכמעט אף מגן לא עשה כאן. אייל משומר חוגג שער/קובי אליהו

מספרים

בכל הקשור למספרים, אז העונה שעברה הייתה הטובה ביותר של משומר בשנים האחרונות: שלושה שערים, שלושה בישולים ואליפות. מאמנו אלישע לוי אמר עליו בראיון סיום העונה כי "ההתייצבות והבגרות של אייל משומר היוו חלק חשוב בהתקדמות שלנו השנה וביכולת שלנו לדעת לצאת ממצבים קשים. הוא הפך לשחקן מאוד משמעותי במכבי חיפה ורואים את זה היטב גם במספרים".

מעבר למספרים, גם בכל הקשור לנסיון במשחקים גדולים, אזי למשומר יש את מספר ההופעות הגדול ביותר במעמדים גדולים מבין כל הרביעייה. אמנם ברמת הנבחרת יואב זיו הוא בעל מספר ההופעות הרב ביותר, אך ברמת קבוצה - משחקי עונה, הופעות בצ'מפיונס ליג, לחץ רצוף לאורך שנים של קבוצה שנאבקת על כל התארים – משומר מעל כולם.

מסקנה: אין מה לחשוש מבלק-אאוט של משומר באתגר מול יוון

אלישע לוי מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
מרוצה מההתקדמות של משומר, שמתבטאת גם במספרים. אלישע לוי/ברני ארדוב

כושר

בהנחה שהניסוי של אלמוג כהן כמגן מאחורינו, המגנים הפוטנציאליים לפתוח נגד יוון הם יובל שפונגין, יואב זיו ודני בונדר (אם כי אצל פרנדז, צפו תמיד להפתעות). מי צריך לפתוח מול יוון? לפי האנשים ששאלנו אותם, הכל תלוי בסגנון המשחק שפרננדז ייצור והאם הוא חושב שהתנפלות קדימה היא שתנצח את המשחק מול יוון או אולי הנעת כדור סבלנית. על יובל שפונגין אומר אבי כהן הירושלמי כי "הוא פוטנציאל גדול, אבל עדיין לא עשה מספיק וצריך להוכיח יותר לפני שהוא מקבל את הבמה במשחק כזה"; על יואב זיו אומר יוסי מזרחי כי "למרות שחסרים לו יסודות מסוימים, הוא פייטר אמיתי ובכל משחק ובכל תפקיד יכול לעשות דברים יפים מאוד ולתרום לנבחרת, למרות שכמגן ימני הייתי הולך לכיוון אחר ואת זיו בוחן יותר לכיוון המגן השמאלי"; על בונדר הדעה אחידה: חזק הגנתית, חלש התקפית.

סלובודאן דראפיץ' מנתח: "אין ספק שבכל הקשור לסגל הנבחרת, אייל משומר צריך להיות חלק ממנו ולהתחרות על מקום בהרכב. יש לכדורגל הישראלי בעיה בעמדת המגינים באופן כללי ופרננדז מנסה למצוא את הפתרון הטוב ביותר למשחקים ספציפיים. לחלק מהם התאים בונדר ולחלק מהם מתאים שחקן התקפי יותר כמו שפונגין, או משומר כעת".

אבישי ז'אנו מסכם: "זה לא שיש הבדלים גדולים בין כולם, אבל אם אני הייתי צריך לבחור אז משומר קצת טוב יותר ומתאים יותר למשחק נגד יוון. התקפית ברור שהוא הטוב ביותר מכל הרשימה והגנתית הוא השתפר מאוד, מה גם שאף אחד לא יותר מדי טוב הגנתית בנבחרת בעמדות המגינים. אולי זה יהיה השינוי החדש של פרננדז, אל תפסלו את זה".

אייל גולסה לא רוצה לאכזב את יעקב שחר

צפו בשחקני מכבי חיפה נרגעים בגנק

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

לואיס פרננדז מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
כרגע יש לו העדפות אחרות בעמדת המגן הימני. מה אתם חושבים? לואיס פרננדז/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully