וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופה אמריקה 2011: נבחרת אורוגוואי זכתה בטורניר

הסלסטה ניצחה 0:3 בגמר מצוין את פרגוואי והניפה את הגביע בפעם ה-15 בתולדותיה. פורלאן שבר את הבצורת עם צמד

קבלו את הנבחרת הכי טובה בדרום אמריקה. אחרי שהצליחה יותר מכל נבחרת אחרת מהיבשת במונדיאל אשתקד והגיעה לחצי הגמר, נבחרת אורוגוואי השלימה הערב (ראשון) שנה פשוט חלומית ושוב הראתה את הגב לארגנטינה וברזיל. הסלסטה ניצחה 0:3 בגמר קופה אמריקה 2011 את פרגוואי וזכתה בתואר בפעם ה-15 בתולדותיה והראשונה מאז 1995.

לפני 16 שנה, בטורניר הביתי, היה זה אנסו פרנצ'סקולי שכיכב. הטורניר הנוכחי, שהגמר שלו נערך באצטדיון המונומנטל בבואנוס איירס בו להטט הנסיך בעבר, שייך ללואיס סוארס, שכבש את הראשון בדקה ה-12 וחתם טורניר אישי נפלא כשחקן המצטיין. גם דייגו פורלאן שימח אומה שלמה כששבר בצורת בת שנה עם צמד (42 ו-90) והשווה את שיא השערים בנבחרת עם ה-31 שלו. לדרום אמריקה יש אלופה ראויה. הכי ראויה.

כיצד אורוגוואי הגיעה לשיא שלה?
צפו בתמונות מחגיגות הזכייה של אורוגוואי

שחקני נבחרת אורוגוואי חוגגים זכיה בקופה אמריקה 2011. רויטרס
שיאני הזכיות. שחקני נבחרת אורוגוואי חוגגים/רויטרס

קופה אמריקה 2011 בוואלה! ספורט

כבר מהרגע הראשון היה ברור איזו נבחרת הגיעה עם אש בעיניים לגמר הקופה ה-43 ואיזו נבחרת בקושי עומדת על הרגליים. פרגוואי, ללא המאמן חרארדו מרטינו ועוזרו שריצו עונש הרחקה וישבו ביציע, הגיעה תשושה אחרי שני משחקים של 120 דקות אותם עברה רק בפנדלים, וגם הציגה הרכב מוזר ללא לוקאס באריוס. אחרי שעשתה את כל הדרך לגמר מבלי לנצח ולו משחק אחד ולא כבשה שער בכל שלבי הנוקאאוט, האלבירוחה נתקלה הפעם ביריבה עדיפה שגם ידעה לנצל מצבים. זה כבר היה גדול עליה.

אורוגוואי לא חיכתה יותר מדי בגמר הקופה ה-21 שלה אי פעם. כבר בדקה השנייה הגארה צ'רואס היו זכאים לפנדל אחרי נגיעת יד ברורה של נסטור אורטיגוסה, אבל השופט הברזילאי לא שרק. לסוארס זה לא באמת שינה. 10 דקות לאחר מכן היתל חלוצה של ליברפול - ולא בפעם האחרונה במשחק - בדריו ורון האומלל וכבש את שערו הרביעי בטורניר. סוארס עשה ככל העולה על רוחו, פרגוואי התקשתה לייצר מצבים, ובדקה ה-42 הגיע הרגע הגדול של פורלאן, שירה עם כל הלב וחגג שער ראשון בנבחרת מאז המשחק על המקום השלישי במונדיאל האדיר שלו בדרום אפריקה.

השער השני שבר לחלוטין את רוחה של פרגוואי, שהבינה כי לא תשיג כבר את הגביע השלישי ותצטרך להתנחם בהופעה המוצלחת ביותר שלה מאז המקום הרביעי ב-1989. אורוגוואי, מצידה, נהנתה על המגרש וכך לפורלאן התאפשר להשלים צמד בדקה ה-90 ולהשוות את שיא השערים העתיק של הקטור סקארונה (1930) עם 31 כיבושים. עם רוח הלחימה המפורסמת והדור הכי מוכשר אולי מאז הזכייה במונדיאל ב-1950, יש לאורוגוואי נבחרת פנטסטית שבנוסף ליוקרה ולהישג ההיסטורי תקבל גם מענק כספי של 3.5 מיליון דולר - כמו מספר התושבים שלה. מדינה קטנה עם נבחרת גדולה.

מחצית ראשונה

דקה 1: סוארס נלחם בבלמי פרגוואי בתוך הרחבה, השתחרר מדה סילבה וברגע האחרון נבלם לקרן.

דקה 2: הקפטן לוגאנו עלה לכדור הקרן ונגח חזק למרכז השער, אך ויאר הדף בקושי, והניסיון השני של קואטס נעצר בבירור בידו של אורטיגוסה. פנדל לאורוגוואי וכרטיס אדום? לא אם שואלים את השופט הברזילאי.

דקה 12: גול! הצדק נעשה. ניסיון הרחקה של פרס עשה איכשהו את דרכו לרחבת פרגוואי. סוארס הנפלא השתלט, העביר מימין לשמאל ובעט כדור שפגע בוורון, המשיך לקורה ומשם אל הרשת. שער רביעי לסוארס בטורניר, 0:1 מוצדק לאורוגוואי.

דקה 15: סוארס המשיך ללהטט, לקול שירתם האדירה של אוהדי אורוגוואי, והפעם סחט צהוב ראשון במשחק מוויקטור קאסרס.

דקה 25: המשחק מתחמם, פרס ומרטין קאסרס קיבלו גם הם צהובים.

דקה 32: פורלאן נשלח על ידי סוארס ונותר לבד מול ויאר, אבל הבצורת של החלוץ נמשכה והשוער עצר נהדר.

דקה 36: סוארס המשיך את ההתעללות בוורון המסכן, עבר אותו בין הרגליים וסיים עם בעיטה לרשת החיצונית.

דקה 37: פורלאן ניסה לבעוט מהאוויר, הכדור קיפץ על הקרקע ונקלט על ידי ויאר.

דקה 42: גול! הקרח נשבר, אחרי יותר משנה. פורלאן קיבל כדור מארבלו ריוס וירה בשמאל עם כל הלב למרכז השער. שער 30 לפורלאן בנבחרת, 0:2 לאורוגוואי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אוהדי נבחרת אורוגוואי. רויטרס
חגיגה גדולה במונומנטל. אוהדי נבחרת אורוגוואי/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 56: ואלדס בעט נהדר מהאוויר, מוסלרה ליטף את הכדור ועזר לו לפגוש את המשקוף. מצב מסוכן ראשון של פרגוואי.

דקה 62: עוד הזדמנות טובה לפרגוואי, אבל ריברוס לא הגיעה לכדור הרוחב ומוסלרה תפס את הכדור.

דקה 65: שני שינויים התקפיים בפרגוואי, כולל כניסתו של אסטיגריביה המהיר. אולי הוא יוסיף קצת יצירתיות לקישור.

דקה 74: קבאני השתחרר ברחבה, מסר לא טוב, אבל אגורן הגיע ובעט מצוין, רק כדי לראות את ויאר מספק הצלה גדולה.

דקה 79: זה כבר ניסיון נואש. המגן מארקוס בעט מ-20 מטרים, מעל השער.

דקה 80: קבאני קיבל כדור עומק מגונסאלס, נכנס לרחבה ונתפס קלות על ידי פרס. השופט ויתר לפרגוואי.

דקה 90: גול! אורוגוואי יצאה למתפרצת. קבאני שלח לסוארס, שהשאיר בראש לפורלאן. החלוץ המצוין גלגל לרשת, השלים צמד והשווה את שיא השערים בנבחרת של סקארונה מלפני 81 שנים. 0:3 גדול לאורוגוואי.

הרכב נבחרת אורוגוואי: פרננדו מוסלרה, מקסי פריירה, דייגו לוגאנו, סבסטיאן קואטס, מרטין קאסרס (דייגו גודין, 89), אלברו גונסאלס, דייגו פרס (סבסטיאן אגורן, 70), אחידיו ארבלו ריוס, אלברו פריירה (אדינסון קבאני, 64), דייגו פורלאן, לואיס סוארס.

הרכב נבחרת פרגוואי: חוסטו ויאר, איבן פיריס, פאולו דה סילבה, דריו ורון, אלביס מארקוס, אנריקה ורה (הרנן פרס, 65), ויקטור קאסרס (מרסלו אסטיגריביה, 65), כריסטיאן ריברוס, נסטור אורטיגוסה, נלסון ואלדס, פאבלו סבאיוס (לוקאס באריוס, 77).

כדורגל דרום אמריקאי בוואלה! ספורט

שחקני נבחרת אורוגוואי חוגגים זכיה בקופה אמריקה 2011. רויטרס
הכי גדולים שיש. אורגוואי חוגגת זכיה היסטורית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully