וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק בנאדו: ”משהו בי נקרע, נתלש”

בלם מכבי חיפה קיים מסע"ת ודיבר בדמעות על הפרישה מכדורגל: "זורם בי דם ירוק". יעקב שחר: "הוא המאלדיני שלנו"

מכבי חיפה

צילום: אבישי גולן, עריכת וידאו: יותם בן דוד

כל הדיווחים על מכבי חיפה

48 שעות לאחר ההודעה על פרישתו מכדורגל, קיים היום (שלישי) אריק בנאדו מסיבת עיתונאים נרגשת בה דיבר בקול רועד על תחושותיו, הזיל דמעה. "אני מאוד מתרגש וזה יום עצוב וקשה. הרבה רגשות מעורבים. לפני שבועיים והחלטנו שאפתח את העונה כרגיל. הייתי מוכן לעונה בכל הכוח והתכוננתי אליה. הראש היה מוכן, אבל הלב אמר משהו אחר והרפואים אמרו שאני לא יכול להתאמן באופן סדיר עד שכל הבדיקות יסתיימו. הגענו להחלטה שאפרוש ממשחק ומאוד קשה לי עם זה. כדורגל זה כל חיי וזה נתן לי הרבה בחיים. אני רועד ותסלחו לי.

"מאז ההודעה שמכבי חיפה הוציאה, משהו בי נקרע, נתלש. יחסרו לי האימונים, ההווי. נתתי את כל כולי לכדורגל, והוא נתן לי המון. השגתי כמעט את כל מה שחלמתי עליו. סימנתי וי על הכל, אני גאה במה שהשגתי, וקשה לי מאוד להיפרד מזה. אני פורש גאה, ובראש מורם".

"לא קל לעכל את זה", אמר על הפרישה, "מישהו אחר שולט בגורל שלך, ואומר לך להפסיק את מה שעשית מגיל 9. התכוננתי לעונה הבאה, למחנה אימונים, לליגת האלופות, אבל פתאום הכל נעצר. התלבטתי עם המאמנים וההנהלה אם להמשיך, ואחרי שהחלטתי כבר, מישהו אמר לי להפסיק. מוזר לי שהאדרנלין נגמר, ההווי עם החבר'ה, הקהל במגרשים, להפיל חלוצים".

בנאדו ביקש להודות לכל מאמניו החל מימיו במחלקת הנוער וכן אנשי המקצוע שהדריכו אותו בבית"ר ירושלים ונבחרת ישראל. כשהגיע לאלישע לוי, אמר: "למרות שההתחלה לא הייתה טובה, אני מעריך אותו בצורה בלתי רגילה ואני חושב שזה הדדי".

על נבחרת ישראל אמר: "אני רוצה להודות לנבחרת על הרגעים היפים. הייתה לי את הזכות לשרת את הנבחרת והמדינה", ולאחר מכן המשיך: "אני רוצה להודות למועדון בית"ר ירושלים על השנים ולקהל שתמיד נתן לי אהבה".

על הקהל של מכבי חיפה אמר: "הוא הקהל הכי טוב בעולם. אני לא יכול לתאר את הפידבקים שיקבלתי מהם בכל הקריירה ובמיוחד בשנה האחרונה. אני רוצה להודות גם ליעקב שחר שהעסיק אותי כל כך הרבה שנים. היו לנו כל כך הרבה חוויות ביחד, היה לי עונג לשרת אותך".

לסיכום, בנאדו דיבר על הקפטן יניב קטן: "הוא חבר קרוב, הוא המנהיג של מכבי חיפה וימשיך להנהיג אותה להישגים גדולים. אנשים לא יודעים כמה הוא חשוב למועדון הזה. היה לי חלום לסיים את הקריירה במכבי יחיפה ואני אסיר תודה ששחר הגשים לי את החלום לפרוש במועדון שגדלתי בו. יש לי דם ירוק בגוף וזה כבוד גדול עבורי לסיים את הקריירה במועדון הזה. תודה רבה".

כזכור, לאור תוצאות שתי בדיקות רפואיות שעבר בנאדו קיבל הבלם המלצה להפסיק לשחק ובמכבי חיפה החליטו שלא לקחת סיכון. לכן, בנאדו בן ה-37 פרש מכדורגל כבר עתה ולא חיכה ימתין לתום הקמפיין האירופי.

בנאדו, מגדולי שחקני ההגנה בישראל, הוא שיאן ההופעות בנבחרת ישראל עם 94 הופעות ושיאן ההופעות בליגת העל עם 565 משחקים, 399 מהם במדי חיפה. הבלם הוותיק חזר למכבי חיפה בקיץ אחרי שעזב ב-2006 לטובת בית"ר ירושלים. שובו לקבוצה התקבל בזעם על ידי חלק גדול מהאוהדים הירוקים, אך היחס השתנה במהרה.

שחר: "אריק הוא המאלדיני שלנו"

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר דיבר על בנאדו: "בכדורגל יש הרבה רגעים מרגשים, במגרש וכפי שראיתם גם מחוצה לו. אריק, שהוא סמל גדול מאוד במועדון שלנו, פורש מכדורגל. כשמסתכלים מרגע הפרישה לאחור, רואים דרך ארוכה מאוד עם הרבה מאוד הישגים ורגעים מרגשים לצד לא מעט אכזבות שהן חלק בלתי נפרד מהספורט.

"אריק הוא המאלדיני שלנו. הוא שירת במשך הרבה שנים את המועדון, הנבחרת וגם נתנו קצת למועדונים אחרים ליהנות ממנו. הוא היום נפרד כשחקן ואני משוכנע שנמצא מקום בו הוא יוכל להמשיך ולתרום לנו. אנחנו לא מוותרים עליו בקלות ועל מה שהוא סימל. אני מאוד שמח שהשנה האחרונה בקריירה לא הייתה רק שנת פרישה, אלא גם שנה בה היית בורג חשוב במערכת שהחזירה את האליפות הביתה. בשם כולם אני אומר לך תודה ומאחל לך שתעסוק בדברים שאתה אוהב לעסוק עוד שנים רבות ומקווה שיחד נמצא את הדרך להמשיך ולעשות דברים טובים יחד".

בנאדו הגיב להצעה ואמר: "אני שמח מאוד על מה ששחר אמר. אם ימצאו לי מקום, תמיד אשמח לשרת את המועדון הזה. אני צריך לעכל את הדברים, לצאת לחופש, לחשוב".

המאמן אלישע לוי אמר גם הוא כמה מילים: "אני לא מכיר את אריק הרבה זמן. ההתחלה הייתה לא טובה וכולנו זוכרים איזה רעש היה מסביב, אבל בן אדם נמדד ברגעים קשים. תמיד הסתכלנו אחד על השני ואריק ידע לתת כבוד והתגלה במלוא הדרו. מנהיגות, נחישות, הקרבה ועשה הכל כדי שהקבוצה תהיה אלופה ואלו דברים שאי אפשר שלא להעריך. מאוד מרגש ומצער שאריק נאלץ לפרוש בנסיבות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully