וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרואטיה תארח את ישראל ללא קהל?

הקרואטים יעמדו לדין בשל התפרעות אוהדים מול גאורגיה ובהתאחדות חוששים לאור האולטימטום שקיבלו מפלאטיני

קרואטיה תעמוד ביום חמישי הקרוב לדין משמעתי באופ"א בשל התפרעות אוהדים במשחק האחרון מול גאורגיה. בהתאחדות המקומית חוששים לספוג עונש כבד של משחק ללא קהל ומקווים כי אופ"א תסתפק בקנס כבד ועונש נוסף על תנאי. אם החששות יתממשו ואופ"א תחליט על משחק ללא קהל: קרואטיה תרצה את עונשה במשחק הביתי מול ישראל ב-6 בספטמבר.

דוח שמכיל 26 עמודים הוגש לאופ"א ובו תיאורים מפורטים על "כשלים ארגוניים והתנהגות שערורייתית של אוהדים" במהלך המשחק שהתקיים בספליט ב-3 ביוני. על פי הדוח, אוהדים קרואטים הניפו צלבי קרס ביציעים, זרקו חזיזים ואבוקות לשדה המשחק וכן שלושה מהם פרצו למגרש לאחר השריקה. כמו כן, ספגה ההתאחדות ביקורת על ליקויי אבטחה שונים.

בתקשורת הקרואטית מאמינים כי אופ"א תסתפק בקנס כבד ועונש של משחק ללא קהל על תנאי. זאת, לאור מקרים מן העבר כמו למשל זה של אוהדי גאורגיה שזרקו סכין לעבור של שחקן נבחרת אירלנד, קווין קילביין. באותו מקרה, ב-2003, אופ"א המירה את העונש בקנס כספי בלבד. בנוסף, בקרואטיה בונים על קשריו של יו"ר ההתאחדות, ולאטקו מרקוביץ', לפני הדיון בחמישי.

הבעיה היא שרק לאחרונה הכריז נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, על מלחמה באלימות ובגזענות וקרא להחמרה בעונשים במיוחד לפני היורו. בסוף חודש פברואר ביקר פלאטיני גם בזאגרב, הביע דאגה מהמצב במגרשים והציב אולטימטום לפיו אם לא יחול שיפור, הקבוצות והנבחרת יספגו עונשים כבדים. "נמאס לי שאנשים לא יכולים להרגיש בטוחים באצטדיונים. קרואטיה וסרביה קיבלו אולטימטום של שנה לטפל בבעיה... הפתרון היחיד הוא אפס סובלנות".

כזכור, עוד לפני כן נענשה סרביה בהפסד טכני (3:0), שני משחקי בית ללא קהל, קנס של 120 אלף יורו והשעייה על תנאי לשנה, לאחר שחוליגאנים פוצצו את משחק הנבחרת באיטליה כעבור שש דקות.

לפיכך, למרות ההערכות האופטימיות, בהתאחדות הקרואטית בהחלט חוששים לקראת הדיון. "אני מעריך שנספוג קנס כספי כבד או שנשחק נגד ישראל ללא קהל", אמר זוראן צ'ברק, מראשי ההתאחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully