וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאלאס ניצחה את מיאמי 103:112 ועלתה ל-2:3 בגמר

המאבריקס נהנו מערב קליעה מדהים והם רחוקים כעת משחק אחד בלבד מזכיה באליפות. לברון שוב לא הופיע לרבע האחרון

גמר 2011 בוואלה! ספורט: סיקור מיוחד

כשיצא לדרך פלייאוף ה-NBA הנוכחי, סימנו פרשנים רבים את ההפתעה הצפויה במערב: הדחתה של דאלאס (המדורגת שלישית) מול פורטלנד (שישית) בסיבוב הראשון. שבעה שבועות עברו מאז, ולא רק שהמאבריקס עדיין בחיים. אחרי המשחק החמישי בסדרת הגמר הלילה (בין חמישי לשישי), קבוצתו של ריק קרלייל רחוקה 48 דקות מטבעת אליפות היסטורית. ערב נפלא של הטקסנים במשחק הבית האחרון שלהם העונה סידר להם 103:112 מתוק על היריבה השנואה ממיאמי, וכעת שבה הסדרה לפלורידה. בלילה שבין ראשון לשני יתקיים המשחק השישי. אם יהיה צורך במשחק שביעי (ובפלייאוף המטורף והנפלא הזה, זה בהחלט נראה הגיוני) – הוא יתקיים באולמה הביתי של ההיט, בלילה שבין שלישי לרביעי. מי שצריך להשלים שעות שינה, מוטב שיעשה זאת כעת.

לברון ג'יימס, מיאמי היט, מול שחקני דאלאס מאבריקס ג'יי ג'יי בראה, שון מריון. רויטרס
תגיד, מה יהיה? לברון מול מריון/רויטרס

הסיפור הגדול של משחק 4 היה כמובן היעלמותו המוזרה של לברון ג'יימס, שסיים עם שמונה נקודות בלבד ושמע מדינה שלמה מתלוננת באוזנו. הלילה קינג ג'יימס אמנם היה מעט אסרטיבי, מעורב ויעיל יותר - זה אפילו הסתיים בטריפל-דאבל (17 נקודות, 10 ריבאונדים, 10 אסיסטים) - אך בסופו של דבר היה זה משחק אול-אראונד מוצלח; לא כזה של סופרסטאר, שלוקח את הקבוצה על הגב. כמו במשחק הקודם, גם הפעם לברון נעלם לחלוטין ברבע המכריע של משחק קריטי בסדרת הגמר, וקלע 2 נקודות בלבד (!). המאזן הכולל של קינג ג'יימס עד כה בחמשת הרבעים האחרונים של גמר 2011 עומד על 11 נקודות. לשם השוואה, נוביצקי קלע 52 בדאלאס. מי שנכנס לתפקיד המנהיג והמסיים עד כה בסדרה עבור ההיט הוא דווין וויד, שפתח נהדר, אך נפצע בירך כבר בשלהי הרבע הראשון, ובילה דקות לא מעטות של המשחק בחדר ההלבשה. ברגעים מסוימים לא היה ברור האם פלאש יוכל בכלל לחזור לשחק, ובלי עזרה נאותה מלברון ברגעי האמת, הוא לא היה מסוגל לעשות זאת לבדו.

המשחק הלך צמוד ברובו, כאשר בניגוד לארבעת המשחקים הראשונים בסדרה, הפעם היתה זו דאלאס שנטלה את היתרון ראשונה, ושמרה עליו למשך מרבית שלבי המשחק. ובניגוד לכל מה שראינו עד הלילה מסדרת הגמר – אחת הסדרות ההגנתיות ביותר בשנים האחרונות – הפעם היה זה משחק התקפי מובהק. המאבריקס קלעו באחוזים מדהימים, כמעט בלתי נתפסים: 56.5% מהשדה (36 מ-69) ו-68.4% ל-3 (13 מ-19!). ג'יי ג'יי בראה סוף סוף הופיע לסדרה, ג'ייסון טרי היה ענק - גם עם שתי שלשות מכריעות במאני טיים, אך גם עם ניהול משחק נבון ואחראי, טייסון צ'אנדלר נתן מחצית ראשונה גדולה, והיה גם ג'ייסון קיד אחד, שתפר שלוש שלשות חשובות בעצמו, והוכיח שיש דברים שכסף לא יכול לקנות. שכל, נסיון ולב, נניח.

דירק נוביצקי, דאלאס מאבריקס. רויטרס
ערב גדול שלו, ערב ענק של החברים לקבוצה. נוביצקי/רויטרס

הקלעי המוביל של דאלאס שוב היה דירק נוביצקי הלילה (29 נקודות ב-50 אחוז מהשדה), אך הסיפור של משחק, וככל הנראה של העונה כולה של המאבס עד כה, הוא שמדובר בקבוצה. כבודדים הרי אין להם סיכוי - לא מול מיאמי, וכנראה שגם לא מול פורטלנד. למשך כמה וכמה דקות הלילה, הורכב הקו הקדמי של דאלאס מיאן מהימני ובריאן קרדינל. האם מישהו יכול היה לדמיין לעצמו כי אלה השחקנים שיתחרו על אליפות באמצע יוני? סביר שלא. אבל כשכל החלקים מתחברים ברגעים הנכונים - וריק קרלייל חיבר את הקבוצה הזאת כפי שלא ראינו קבוצה מתחברת כבר זמן רב - מקבלים שלם שהוא הרבה יותר גדול מסך חלקיו, בעוד על מיאמי ניתן לומר את ההיפך הגמור. ובכל זאת, הסדרה המשוגעת, המטורפת והנפלאה הזאת עוד רחוקה מלהיות גמורה. הכל יכול לקרות בשני המשחקים הבאים במיאמי. כמה חבל שנצטרך לחכות עד ליל ראשון לצפות שוב בקלאסיקה הזאת.

מהלך המשחק

רבע ראשון:

כמו במשחק הרביעי, גם הפעם בחר ריק קרלייל לפתוח עם ג'יי ג'יי בראה לצד ג'ייסון קיד. האמריקן איירליינס ארינה היה בטירוף. חמישה סלי שדה רצופים, בניצוחם של קיד ושון מריון, העלו את דאלאס ל-6:13 מהיר. ומה עם לברון? כל העיניים היו נשואות כמובן לקינג ג'יימס, שספר שתי נקודות, שני איבודים ו-1 מ-4 מהשדה בשש הדקות הראשונות. דווין וויד, כרגיל, היה האיש שהחזיק את ההיט בתמונה, עם חדירות אגרסיביות לצבע, אלא שאחת מהן הסתיימה בנפילה רעה פציעה בירך, שהכריחה טיפול בחדר ההלבשה. המחליפים של דאלאס – בעיקר ג'ייסון טרי ובריאן קרדינל – שיחקו היטב, אך גם אלה של מיאמי: ג'וואן האוורד, קשישא, תפר שני ג'אמפים מחצי-מרחק, ומריו צ'אלמרס סגר בסך הכל רבע בינוני למדי של ההיט עם שלשה משוגעת מחצי מגרש (כן, ממש כמו במשחק 3) שהעניקה להיט יתרון 30:31.

רבע שני:

ריבאונד התקפה, יכולת טובה של כריס בוש, שיפור מצד לברון ויד מאופסת מצד צ'אלמרס המצוין (4 שלשות במחצית) עזרו למיאמי לשמור על היתרון בפתיחת הרבע השני, ואחרי כשלוש דקות חזר גם וויד מחדר ההלבשה ונראה בריא לגמרי כשהעלה את ההיט ל-44:48. אלא שאחרי כמה דקות של החטאות שבה דאלאס להוביל הודות להתעוררות של נוביצקי לצד יכולת מצוינת של טייסון צ'אנדלר וטרי, ובתום המחצית הכי התקפית בגמר עד כה הוליכה המאחרת 57:60, תוך שהיא קולעת ב-65.7 אחוז ל-2 (23 מ-35) ו-71.4 אחוז ל-3 (5 מ-7).

רבע שלישי:

וויד נותר בחדר ההלבשה לקבל טיפול נוסף בירך הפגוע, ובמקומו עלה בחמישיה מייק מילר ומיד תפר שתי שלשות רצופות. נוביצקי השיב עם שלשה משוגעת ממש עם תום שעון הזריקות, ודאלאס הוליכה 65:70. ארבע וחצי דקות לסיום הרבע שב וויד לפרקט, אך מיד ראה את ג'ייסון קיד ממשיך משחק מצוין עם שלשה ואסיסט לדאנק של צ'אנדלר, שקבע יתרון שיא במשחק – 71:80 למאבס. עד תום הרבע הצליחה מיאמי לצמק עד 84:79, ועם העליה לעוד רבע מכריע בסדרה כך נראתה השורה הסטטיסטית של לברון: 15 נקודות (7 מ-15 מהשדה, 1 מ-2 מהקו), 7 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 3 איבודים.

רבע רביעי:

יודוניס האסלם ו-וויד היו אמונים על צימוק ההפרש בפתיחת הרבע האחרון, ו-8:30 דקות לסיום הוליכה דאלאס 88:90 בלבד. לברון המשיך להתרכז בתפקידו כמנהל משחק, ושלשה אדירה של פלאש השלימה ריצת 0:9, וקבעה 95:99 למיאמי, 4:30 דקות לסיום. גמור? לא, ממש לא בכיוון. טרי השיב עם שלשה משלו, נוביצקי הוסיף דאנק, ומיד אחר כך פרגן עם אסיסט לשלשה ענקית של קיד, והפעם הריצה היא של דאלאס - 0:10, ויתרון 100:105, 1:26 דקות לסיום. אחרי שפספסו כמה צ'אנסים, תפר ג'ייסון טרי עוד שלשה ענקית - אולי השלשה של הסדרה - ולוח התוצאות הראה 101:108 למאבס, 33 שניות לסיום. משם מיאמי כבר לא חזרה. דאלאס חוגגת ניצחון ענק, ובלילה שבין ראשון ושני היא יכולה להפוך את העונה המדהימה הזאת להיסטורית.

סטטיסטיקה

קלעו לדאלאס: דירק נוביצקי 29 (9 מ-18 מהשדה, 10 מ-10 מהקו), ג'ייסון טרי 21 (8 מ-12 מהשדה, 3 מ-5 ל-3, 4 ריבאונדים, 6 אסיסטים) ג'יי ג'יי בראה 17 (6 מ-11 מהשדה, 4 מ-5 ל-3, 5 אסיסטים), ג'ייסון קיד 13 (3 מ-5 ל-3, 6 אסיסטים, 3 חטיפות), טייסון צ'אנדלר 13 (5 מ-7 מהשדה, 7 ריבאונדים, 2 חסימות), שון מריון 9, דשון סטיבנסון 4, בריאן קרדינל 4, יאן מהימני 3.

קלעו למיאמי: דווין וויד 23 (6 מ-12 מהשדה, 10 מ-12 מהקו, 8 אסיסטים, 4 איבודים), כריס בוש 19 (6 מ-12 מהשדה, 10 ריבאונדים, 4 איבודים), לברון ג'יימס 17 (8 מ-19 מהשדה, 0 מ-4 ל-3, 1 מ-2 מהקו, 10 ריבאונדים, 10 אסיסטים, 4 איבודים, 45 דקות), מריו צ'אלמרס 15 (4 מ-6 ל-3), יודוניס האסלם 10, מייק מילר 9 (3 מ-4 ל-3), ג'וואן האוורד 6, מייק ביבי 2, ג'ואל אנתוני 2, אדי האוס שותף (3 דקות) ולא קלע.

ועוד קצת מספרים ועובדות מהלילה המרתק הזה:

* דאלאס קלעה הלילה 13 שלשות. שיא השלשות בגמר עומד על 14, אותו קבעו יוסטון ואורלנדו בפלייאוף של 1995 (גם בוסטון קלעה 13 שלשות ב-2008, מול הלייקרס).

* בכל 11 המשחקים בהם דאלאס מסרה 20 אסיסטים או יותר בפלייאוף הזה, היא ניצחה.

* לברון הוא השחקן החמישי ב-25 השנים האחרונות שמסיים עם טריפל-דאבל במשחק גמר, אך מפסיד. מאז לארי בירד ב-1986, אף שחקן אחר לא זכה באליפות אחרי אותו "הישג".

* אגב, מאז 1994 היו ארבעה טריפל-דאבלים בלבד בסדרת הגמר: ג'ייסון קיד עשה זאת, טים דאנקן עשה זאת, רייג'ון רונדו עשה זאת, וכעת גם לברון ברשימה.

* ובכל זאת - קינג ג'יימס הגיע הלילה פעמיים לקו העונשין. הממוצע שלו עד כה בסדרה עומד על 3.2 ביקורים בלבד בקו העונשין, באף אחד מחמשת המשחקים לא הגיע לקו יותר מארבע פעמים.

* ומה עם האחוזים מחוץ לקשת? בשני המשחקים האחרונים, לברון עומד על 1 מ-11.

* מתוך 26 הפעמים שסדרת הגמר היתה במצב של 2:2, הקבוצה שניצחה את משחק 5 ניצחה את הסדרה כולה 19 פעמים.

* אגב, דוגמא הפוכה למצב היתה בעונה שעברה, כאשר בוסטון הובילה על הלייקרס 2:3, טסה ללוס אנג'לס והפסידה פעמיים ברציפות.

מאמן דאלאס מאבריקס ריק קרלייל. רויטרס
עוד אחד וגמרנו. קרלייל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully