וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: רפאל נדאל עלה לחצי הגמר

השור ממאיורקה הרשים עם 4:6, 1:6 6:7 נפלא על רובין סודרלינג בשחזור הגמר מאשתקד ויפגוש את מארי בשלב הבא

שמונה טניסאים וטניסאיות בלבד נשארו בטורניר הרולאן גארוס הערב (רביעי) עם השלמת משחקי רבע הגמר. אצל הגברים הראה רפאל נדאל עליונות מוחלטת על רובין סודרלינג בשחזור הגמר מאשתקד, כאשר מחץ את יריבו 4:6, 1:6, 6:7 בסוג של הצהרת כוונות, כאשר בחצי הגמר השני גבר אנדי מארי 6:7, 5:7, 2:6 על חואן איגנסיו צ'לה.

גם אצל הנשים מאוד מסקרן, כשאחרי שפרנצ'סקה סקיאבונה ומריון ברטולי הבטיחו את מקומן בין ארבע האחרונות, הצטרפו אליהן גם מריה שראפובה, אחת המועמדות הבולטות להניף את התואר בסיום הטורניר, ונה לי הסינית. הרוסיה עשתה בית ספר במערכה הראשונה לאנדראה פטקוביץ' הגרמניה, והשלימה את המשימה בשתי מערכות עם 0:6, 3:6. בשלב הבא היא תפגוש את פינאליסטית אליפות אוסטרליה הפתוחה, שהסתדרה היטב עם ויקטוריה אזרנקה וניצחה אותה 5:7, 2:6 בדרך לחצי הגמר.

גברים: נדאל לא רע על חימר, למקרה ששכחתם

הקשיים המפתיעים של רפאל נדאל עד כה בטורניר ושני ההפסדים שלו לנובאק דג'וקוביץ' במדריד וברומא השכיחו את העובדה שהשור ממאיורקה הפסיד רק פעם אחת בקריירה שלו ברולאן גארוס. כפי שנדאל בוודאי זוכר, אותו הפסד הגיע מול רובין סודרלינג, שהיה חתום על אחת הסנסציות הגדולות ביותר אי פעם בפאריס כשהעיף את מלך החימר בשמינית הגמר ב-2009. אולי עובדה זו מסבירה יותר מכל את הנחישות איתה עלה הערב נדאל, הדריכות והטניס הפנטסטי.

הספרדי למעשה שלט במשחק כמעט מתחילה ועד סוף, כאשר שבירה במשחקון הראשון אפשרה לו לעלות ל-0:3 מהיר ולנצח את המערכה הראשונה 4:6, תוך שהוא מכריח את סודרלינג ל-15 שגיאות בלתי מחויבות. המערכה השניה היתה כבר תצוגת תכלית של נדאל, כאשר בפיגור 1:0 ניצח שישה משחקונים רצופים בדרך ל-1:6 גדול במערכה בה ביצע שתי שגיאות בלתי מחויבות בלבד. המומנטום של הטורפדו בכחול נמשך גם בתחילת המערכה השלישית, אותה שוב פתח עם שבירה מהירה ועלה ל-0:2. סודרלינג לא הרים ידיים, שבר חזרה, והצליח לכפות שובר שוויון, אך כמה נקודות פשוט מדהימות של נדאל סידרו לו 3:7 בטיי-ברייק, וניצחון חלק ומרשים בשלוש מערכות.

יריבו בחצי הגמר יהיה אנדי מארי, שנזקק לשני קאמבקים גדולים מול ויקטור טרויצקי כדי להעפיל לרבע הגמר, והערב הסתפק בשלוש מערכות בלבד בדרכו ל-6:7, 5:7, 2:6 על חואן איגנסיו צ'לה, אחד הסיפורים הנעימים של הטורניר. גם המדורג רביעי בעולם נאלץ להזיע לא מעט מול הארגנטינאי בן ה-32, אך בסופו של דבר 68 ווינרים (לעומת 29 בלבד של צ'לה) עזרו לו לנצח ולעלות לראשונה בקריירה לחצי גמר הטורניר. ספק אם נותרה לו מספיק אנרגיה כדי להדהים את נדאל, אך מי יודע.

נשים: שראפובה ממשיכה ליהנות

מריה שראפובה ממשיכה לשעוט קדימה ולרגע לא עוצרת. היום הרוסיה, שמדורגת רק שביעית בטורניר, נפנפה מהדרך שלה את מי שנחשבת לתגלית הגדולה של 2011, אנדראה פטקוביץ' (15). אחרי הניצחון המרשים על אגניישקה רדוואנסקה, שהוכיח שהזכייה בטורניר רומא לא הייתה מקרית, שראפובה כבר מריחה את הגמר בטורניר ובכל מקרה תרשום הופעה שנייה בחצי הגמר אחרי שלא ביקרה שם מאז 2007. פטקוביץ', שקיוותה להגיע לארבע האחרונות בטורניר גרנד סלאם לראשונה בקריירה, תאלץ לצבור עוד קצת ביטחון לפני שהיא מגיעה לרמות הגבוהות באמת.

פטקוביץ' המפתיעה פשוט קרסה במערכה הראשונה וחטפה בייגל מהרוסיה, שלא איפשרה לה לנצח ולו במשחקון אחד. לשראפובה לקח 32 דקות אחרי שהיכתה שישה ווינרים וניצלה שלוש שבירות מחמשת הנסיונות שהיו לה. במערכה השנייה המשחקון הראשון היה ארוך במיוחד, אבל בסיומו שראפובה שברה פעם נוספת. ההתאוששות של הגרמניה ועצירת המפולת הגיעו רק אחרי תשעה משחקונים במשחק, כשפטקוביץ' הצליחה לשמור לראשונה על ההגשות שלה ובהמשך שברה את שראפובה בדרך ל-2:2. הרוסיה השיגה שבירה חשובה נוספת, נשברה מיד לאחר מכן, אבל שמרה את היתרון אצלה ושייטה לניצחון 3:6 ובמשחק כולו.

בשלב הבא תחכה לשראפובה משוכה קשה הרבה יותר בדמותה של פינאליסטית אליפות אוסטרליה הפתוחה, נה לי. אם מישהו סימן את ויקטוריה אזרנקה כמועמדת הטבעית להגיע לגמר אחרי הדחת המדורגות הבכירות, דווקא הסינית הראתה שהיא חזק בתמונה. אחרי שבירות הדדיות, לי שמרה על ההגשות שלה במשחקון ה-11 ושברה עם משחקון מושלם כדי לנצח 5:7 תוך שהיא מנצלת 12 טעויות לא מחויבות של הבלארוסית.

אזרנקה, שטיילה במשחקים הקודמים בטורניר, לא הצליחה הפעם להעלות את הרמה, ואיפשרה לנה לי לשבור פעם נוספת במשחק במשחקון השלישי, ולמרות שאזרנקה החזירה לה, היא נשברה פעם נוספת בדרך לפיגור 4:2, כשמשם הסינית שייטה ל-2:6 ולעוד ניצחון גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully