וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס: "אלה היו 3 הדקות הטובות בחיי"

כוכב מיאמי חגג את הקאמבק המדהים מול הבולס וחזרתו לגמר. וויד: "אין לי מושג מה קרה שם". רוז: "קיבלתי החלטות מפגרות"

שלוש דקות לסיום, כששיקגו הובילה 65:77 על מיאמי, אוהדי הבולס בוודאי פינטזו כיצד הקבוצה שלהם מצמקת את גמר המזרח ל-3:2, אולי אפילו כופה משחק שביעי ומכריע בעיר הרוחות. באותן דקות קסומות הכל היה נראה אפשרי. והכל באמת היה אפשרי - אם כי בעיקר עבור ההיט, שסיימו את משחק מספר 5 בגמר המזרח עם ריצה מדהימה של 3:18, בדרך ל-80:83 גדול והעפלה ראשונה לגמר ה-NBA מאז הטבעת האחרונה שחגג המועדון, ב-2006. וכן, גם הפעם היריבה על התואר תהיה דאלאס.

שחקן מיאמי היט לשעבר אלונזו מורנינג מעניק לקבוצה את תואר אלופת המזרח. GettyImages
הבחור שהיה שם ב-2006 העניק להיט את תואר אליפות המזרח. מורנינג עם מיקי אריסון/GettyImages

"אנחנו אפילו לא מבינים מה קרה שם", הודה דווין וויד בהתייחסו לקאמבק המדהים, שעבורו הגיע אחרי שלושה וחצי רבעים רעים למדי. "אני לא זוכר את כל המהלכים. אני רק זוכר שהמאמן הסתכל עלינו ואמר - 'עשינו את זה בעבר. היינו במשחקים כאלה ויצאנו לריצות של 0:12, 0:14, פשוט תאמינו'. יצאנו מפסק הזמן והאמנו, השגנו את כל העצירות בהגנה. זה כל מה שאני זוכר", הוסיף פלאש, שנכנס לשלוש הדקות האחרונות עם 3 מ-10 מהשדה ותשעה איבודים, ויצא מהם גיבור גדול.

לברון ג'יימס, ששוב היה גדול ברגעי ההכרעה וסיים עם 28 נקודות, 11 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ממש לא מסתפק בעצם ההעפלה לגמר. "אין שום תחושה של הקלה כרגע כי עדיין נותרה לנו עבודה. נתחיל להתכונן לדאלאס מאוד מהר". ואיך אפשר בלי התייחסות נוספת לביקורות על עצם הגעתו להיט? "אני מבין הרבה מהדברים, אבל צריך להבין שעשיתי את הדבר הטוב ביותר עבורי ועבור המשפחה המשפחה שלי. הייתי אומר שיש לנו עוד חודש של שנאה, בשנה הבאה נראה מה יהיה", אמר קינג ג'יימס, שסיים את הרבע האחרון עם 12 נקודות - רובן ככולן בקלאץ'. לוויד אמר לברון: "אלה אולי היו שלוש הדקות הכי טובות בחיים שלי".

שחקן מיאמי היט לברון ג'יימס. GettyImages
מוכן לחודש נוסף של שנאה. לברון/GettyImages

מאמן הקבוצה אריק ספולסטרה, שגם כן נאלץ להתמודד עם שלל ביקורות וסתם הרבה פיות, סיכם: "היינו צריכים להתגבר על הרבה קשיים. חמשת ההפסדים הרצופים בחודש מרץ עזרו לנו. המציאות היא שהיינו צריכים לעבור תהליך, ואמרנו את זה מתחילת העונה. היינו צריכים לעבור דרך האש כדי שיהיה לנו ביטחון ונוכל להצליח בפלייאוף".

ופאט ריילי, האיש שקיבץ וגיבש את קבוצות החלומות הפלורידיינית בקיץ, סיכם: "היו לנו שניים-שלושה שחקנים ששיחקו ללא פחד, אני לא מופתע שהקבוצה הזאת הגיעה לאן שהגיעה. אבל במצבים כאלה אין דברים בטוחים. אתה אף פעם לא יכול לדעת האם תזכה באליפות עד שאתה זוכה באליפות. סיפקנו לשחקנים האלה בסיס להזדמנות, זה חלק מהחזון שהיה לנו בהתחלה".

רוז לוקח את כל האחריות

ויש גם קבוצה עצובה, מאוד עצובה מהמשחק הלילה. קוראים לה שיקגו בולס, ואחרי שהיתה הקבוצה הטובה ביותר בעונה הסדירה וסיפקה ללה את ה-MVP החדש ומאמן העונה, היא הולכת הביתה מאוכזבת מתמיד. דרק רוז, המנהיג של השוורים הצעירים והסימפטיים, לקח בסיום את כל האחריות עליו. "הכל באשמתי. איבודים, החטאות, לא הייתי עייף, פשוט קיבלתי החלטות מפגרות וזה עלה לנו במשחק. אבל אני הולך להשתפר, אני לא דואג. זה רק יעשה אותי רעב יותר".

שחקן שיקגו בולס דרק מתחבק עם שחקן מיאמי היט לברון ג'יימס. Mike Ehrmann, GettyImages
ילד, הזמן שלך עוד יגיע. לברון מחבק את רוז/GettyImages, Mike Ehrmann

אגב, בתום המשחק קיבל רוז חיבוקים חמים מלברון ו-וויד. "זה יעזור לך", אמר קינג ג'יימס ל-MVP העצוב. "הייתי במצבים האלה, אבל צריך להמשיך לעבוד". לתקשורת הוסיף לברון: "מה שרוז עשה עבור העיר הזאת בשנים האחרונות זה פשוט מדהים. השמים הם הגבול עבורו. הוא רק ילך וישתפר".

גם מאמן הבולס טום תיבודו ניסה לנחם את הרכז הנהדר שלו. "הנסיון הוא מורה מצוין. דרק ילמד, הוא יתכונן וישתפר. לפעמים צריך לעבור חוויות כאלה לפני שאתה מבין כמה קשה כזה. לפעמים דברים לא הולכים כמו שאתה רוצה, וצריך להמשיך לשחק עם ריכוז ולעבור דרכם. כל המשחקים היו צמודים, אני מקווה שנוכל ללמוד מהסדרה הזאת, לעבור הלאה ולהשתמש בנסיון הזה בעונה הבאה".

ואם התחלנו בקאמבק, אז בואו גם נסיים איתו. הנה מה שהיה לקורט תומאס בן ה-38 להגיד בנושא: "הם פשוט קלעו זריקה גדולה אחרי זריקה גדולה. היתה לנו הזדמנות מושלמת ואיבדנו אותה. אני לא חושב שראיתי דבר כזה", אמר הפורוורד שמבלה כבר 16 עונות בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully