וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם גרנט פוטר מווסטהאם

המאמן הישראלי קיבל הודעת פיטורים מיד לאחר ההפסד הדרמטי 3:2 לוויגאן וירידת הליגה. לא ינהל את המשחק האחרון

סוף תקופת אברהם גרנט בווסטהאם! מיד לאחר ההפסד הדרמטי 3:2 לוויגאן שהוריד את ווסטהאם סופית לליגת המשנה, הודיע הערב (ראשון) המועדון כי גרנט פוטר מתפקידו. ההחלטה נבעה מרצונם של הבעלים דייויד גולד ודייויד סאליבן להעניק למחליף זמן רב לבנות את הקבוצה לקראת מאבקי העלייה בעונה הבאה. ווסטהאם פרסמה הודעה רשמית לקונית באתרה הרשמי: "המועדון מאשר שאברהם גרנט אינו מאמן ווסטהאם יונייטד יותר. קווין קין ינהל את המשחק במחזור האחרון מול סנדרלנד ב-22 במאי".

מנג'ר ווסטהאם אברהם גרנט. GettyImages
סוף הדרך. גרנט בהלם/GettyImages

גרנט: "מצטער שלא עשינו את העבודה"

גרנט בן ה-56 הגיע בקיץ שעבר לווסטהאם כמחליפו של ג'אנפרנקו זולה האיטלקי וחתם על חוזה לארבע שנים. למרות שמועות חוזרות ונשנות לגבי מעמדו לכל אורך העונה, גולד וסאליבן העניקו לישראלי גיבוי. אלא שמצבה של ווסטהאם נותר רע והפטישים בילו מתחת לקו האדום ברוב שלבי העונה, עם שבעה ניצחונות ב-37 משחקים. בשבועות האחרונים דווח כי גם במקרה של הינצלות, ווסטהאם תיפרד מגרנט ואחרי הירידה, העניין יהפוך בקרוב לרשמי. הערב, אחרי הירידה השנייה ברציפות של המאמן הישראלי, זה קרה.

פיל מקנאטלי, איש ה-BBC, שהיה באצטדיון סיפר את שהתרחש: "החלו שמועות שגרנט פוטר עוד לפני שהוא הגיע למסיבת העיתונאים שאחרי המשחק. הוא נשאל האם כבר איבד את משרתו וענה: 'לא אדבר על עצמי'. אז גרנט נעלם ואחרי 20 דקות נכנס דובר ווסטהאם לחדר וסיפר לעיתונאים שחיכו כי גרנט כבר לא המנג'ר וקווין קין ינהל את המשחק האחרון. גרנט נראה על סף דמעות ונראה שהוא ידע היטב שגורלו נחרץ, אפילו לפני שדיבר על התוצאה שהורידה את ווסטהאם ליגה".

על פי אתר ההימורים 'סקייבט', שחקן העבר פאולו די קאניו הוא המועמד המוביל להחליף את גרנט עם יחס של 1/4 אחריו ברשימה כריס יוטון וסם אלרדייס (1/5), מרטין אוניל ורוברטו די מתאו (1/6), סלאבן ביליץ' ואלן קרבישלי (1/7) וסטיב מקלארן וגוסטבו פוייט (1/12).

עוד לפני שקיבל את ההודעה על סיום ההתקשרות עמו, התייחס גרנט למשחק הכל כך מתסכל מבחינתו: "ב-2:2 היו לנו מצבים מצוינים לכבוש וזה אולי הסיפור של העונה שלנו. האוהדים היו נפלאים. אני מצטער שלא עשינו את העבודה שרצינו לעשות, אבל אני מאמין בעתיד המועדון. זהו יום עצוב מאוד, עבורי במיוחד. הגעתי לכאן עם הרבה התלהבות ותשוקה והאמנתי שנוכל לעשות משהו יפה, אבל אני עצוב שלא הצלחנו. אני מצטער מאוד בשביל האוהדים". גרנט, שאימן לפני כן את צ'לסי ופורטסמות, הוזכר כמועמד לחזור לצ'לסי כמנהל מקצועי, תפקיד אותו כבר מילא בעבר בתקופת ז'וזה מוריניו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עיתונאי אוהד ווסטהאם: "גרנט המאמן הגרוע בהיסטוריה"

עוד לפני הדיווח על פיטוריו, החלו בתקשורת האנגלית להטיח האשמות במאמן הישראלי וציינו שבדקה ה-71 במשחק החוץ מול וויגאן, מטוס קל חג מעל אצטדיון DW ונשא שלט: "אברהם גרנט - אגדה של מילוול". אוהדי היריבה הגדולה של ווסטהאם שמחו לאיד בזמן שהפטישים שמטו את היתרון והפסידו, גם העיתונאים לא נשארו מאחור.

מטוס של אוהדי מילוול עם שלט לכבוד אברהם גרנט. Clive Mason, GettyImages
אוהדי מילוול בשמים/GettyImages, Clive Mason
מטוס של אוהדי מילוול עם שלט לכבוד אברהם גרנט. Chris Brunskill, GettyImages
והנה קלוז-אפ של מה שהיה כתוב שם/GettyImages, Chris Brunskill

אלן האנסן, פרשן 'הטלגרף' ושחקן ליברפול בעבר, לא ריחם על גרנט לאחר הירידה ותלה בו את האשמה למצבה של ווסטהאם. "גרנט הוא האשם העיקרי, אבל גם לשחקנים יש חלק. ווסטהאם זה מועדון מבוסס עם שחקנים ראויים וקהל תומך שלא אמור להיות קרובים בכלל לאזור המסוכן. הטעות הגדולה היא של ההנהלה, שלא לקחה צעד אמיץ ופיטרה את גרנט מוקדם יותר. זה יכול היה להציל את הקבוצה, ווסט ברומיץ' הוכיחה עד כמה מהלך כזה יכול להצליח".

האנסן הביע דאגה לגבי עתידה של ווסטהאם: "אני לא יכול לזכור קבוצה עם כל כך הרבה שחקני נבחרת אנגליה שמסיימת עונה בירידה. כשאתה מסתכל על רביעייה כמו רוברט גרין, מתיו אפסון, סקוט פארק וקרלטון קול, זה נראה בלתי אפשרי שווסטהאם תהיה במקום בו היא נמצאת. זו סיטואציה נוראית שיכולה לפגוע קשות בווסטהאם. מקרים כמו לידס ונוטינגהאם לימדו שגם למועדונים גדולים לא קל בליגת המשנה".

גם איאן דייל, עיתונאי ואוהד ווסטהאם, ביקר בחריפות את גרנט בבלוג שלו, הנקרא "ווסטהאם עד שאמות": "אברהם גרנט, אם יש לך קמצוץ של בושה, אתה תתפטר הערב. הרבה אנשים אשמים במה שקרה למועדון האהוב שלנו העונה, אבל החלק שלך לא יישכח בקרוב. רציתי שתפוטר בינואר ואיכשהו החזקת במשרתך. אתה המאמן הכי גרוע שהיה למועדון הזה, וזה כולל את גלן רודר".

צ'רלי ניקולאס, פרשן 'סקיי': "זה יכול היה להיות ניצחון. הם הובילו 0:2 ואברהם גרנט עשה הכל נכון, לא? בה כבש צמד, ווסטהאם שיחקה והייתה יכולה להבקיע לפחות עוד שני שערים. לרוברט גרין היה משחק ענק ועד שנגמר לו המזל הוא סיפק הרבה הצלות. ב-45 הדקות הראשונות ווסטהאם עשתה הכל נכון, שיחקה מדויק, האיזון היה טוב והם יצרו הזדמנויות. אז למה הם לא סגרו את העסק? הם היו יכולים, אבל לאורך כל העונה הם הוכיחו שהם לא מסוגלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully