וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "בשנה הבאה נזכה בגביע"

מאמן מכבי ת"א התגאה בשחקניו למרות ההפסד. פדרמן: "גרעין הקבוצה יישאר". אלפי אוהדים דימו צפירה מחוץ לאולם

יח"צ - חד פעמי

צילום וידאו: נועם אשל, ברצלונה
עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו
קריינות: דני בורשבסקי

תמה ונשלמה העונה האירופית של מכבי תל אביב, כאשר הקבוצה המופלאה של דיוויד בלאט סיימה את מסע הקסם שלה ביורוליג בהפסד 78:70 לפנאתינייקוס בגמר. הצהובים כל כך רצו לזכות בפיינל פור 2011 בברצלונה, דווקא בערב יום הזיכרון, אך הערב הם פשוט נתקלו בקבוצה טובה יותר, מנוסה יותר, ובהחלט מוכשרת יותר. אין ספק כי בלאט הוציא העונה 110 אחוז מסך שחקניו, ועצם ההעפלה לגמר היורוליג מהווה הישג חסר תקדים, אותו פשוט לא ניתן היה לצפות כשהחבורה המיוחדת הזאת התגבשה לה בקיץ. אמת, הצהובים פספסו הערב צ'אנס לחגוג גביע אירופה שישי בתולדותיהם, אך העונה האירופית הזו היתה הכל מלבד כישלון. גם מהמקום השני, בלאט ושחקניו יכולים להרים את ראשם בגאווה.

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב בכדורסל צופה בשחקני פנאתינייקוס חוגגים ניצחון בגמר הפיינל פור. רויטרס
תוגת ההפסד. פארגו צופה בפנאתינייקוס חוגגת/רויטרס

מזרחי לשחקנים: "יום הזיכרון חשוב יותר"

בתום המשחק ריכז קפטן מכבי תל אביב דרק שארפ את השחקנים במעגל על הפרקט, אמר מספר מילים ולאחר מכן מחאו השחקנים הצהובים כפיים לאלפי האוהדים שעשו את דרכם לברצלונה. שחקני מכבי תל אביב קיבלו את המדליות על המקום השני, ובשעה 19:50 דיבר שמעון מזרחי במערכת הכריזה באולם, והזכיר לאלפי האוהדים הצהובים שעדיין נותרו באולם כי בעוד עשר דקות ייכנס יום הזיכרון: "נא להתנהג בהתאם", אמר היו"ר, "תודה רבה לכם על העידוד, תודה על שני ערבים נהדרים".

לאחר מכן ירדו אנשי הקבוצה ושחקניה לחדר ההלבשה. דקות ספורות לאחר מכן מיהר לקחת קצין התקשורת של המועדון ניצן פררו את השחקנים מאזור הראיונות ולרכז אותם בחדר ההלבשה לצורך הצפירה. אלפים מאוהדי הקבוצה נעמדו מחוץ לאולם בסמוך לצפירה. חלקם השתמשו בזמבורות כדי לייצר צפירה מדומה, עמדו את דקת הדומיה והתפזרו בשקט.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יושב ראש מכבי תל אביב שמעון מזרחי מביט בשעון בגמר יורוליג 2011 בברצלונה. אודי ציטיאט,
עשה כל מה שביכולתו כדי לכבד את יום הזיכרון. מזרחי/אודי ציטיאט

שמעון מזרחי התייחס בסיום ליום הזיכרון ואמר: "עמדנו בלוח הזמנים, האצנו את מארגני הטקס כדי שזה יקרה מהר והגביע והמדליות יחולקו מהר. פנינו לקהל כדי שיכבד את יום הזיכרון ועכשיו נלך לבית הכנסת של הקהילה היהודית כדי לכבד את הטקס וגם ניקח טיסה מוקדמת כדי שאנשים יוכלו לפקוד את קברי יקיריהם". על המשחק עצמו אמר היו"ר המיתולוגי: "אני חושב שהיתה הופעה מאוד מכובדת, הגענו למצב שכבר הובלנו, וגם לקראת הסיום היינו במשחק, אבל פנאתינייקוס במכלול היתה טובה יותר".

דייויד פדרמן, מבעלי הקבוצה, אמר: "זה היה החלק הכי חשוב היום. שהכל יעבור כמו שצריך ונכבד את יום הזיכרון, אם ננצח ננצח, אם נפסיד נפסיד. חד משמעית היה חשוב לנו לא להיות בשעה שמונה על הפרקט, אני שמח שעמדנו בזה. שאלו אותי מה היינו עושים אם הטקס היה נופל ליום הזכרון. אני חושב שכן היינו נשארים, כי זה היה כי טקס זה לא משחק, ואתה צריך לתת כבוד גם לזולת. המארגנים של הירוליג נתנו לנו כבוד בלתי רגיל וצריך לתת כבוד לקבוצה המנצחת. זה לא היה סוף העולם, אבל אני שמח שלא היינו צריכים את זה".

על כך שאמר לוואלה! ספורט לפני מספר ימים כי זכיה ביורוליג עלולה לגרום לכך שמכבי תל אביב תיאלץ לבנות מחדש את הקבוצה הוסיף פדרמן: "יכול להיות ששחקן כזה או אחר יקבל הצעות שיהיו יותר אפקטיביות. לכל אחד מהשחקנים יש משפחה, לכן אין לנו טענות לאף אחד שירצה ללכת. זה המחיר של הצלחה, ככה זה בספורט. אני מאמין שהגרעין של הקבוצה הזאת יישאר".

בחדר ההלבשה אמר דייויד בלאט אמר לשחקניו: "אני גאה מאוד בדרך שלנו, בשנה הבאה ניקח את הגביע". היו"ר שמעון מזרחי אמר לשחקנים: "יום הזיכרון חשוב יותר". שחקני מכבי נעמדו בשעה המיועדת בצפירה, שהשומעה מתוך טלפון סלולרי מהארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחפשים את חצי הכוס המלאה. שחקני מכבי תל אביב מודים לאוהדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקינס: "כולם שיחקו חזק, אי אפשר לצפות ליותר"

גם שחקני הקבוצה התייחסו בסיום לדקת הדומיה המרגשת שחלקו בחדר ההלבשה. "זה משהו שאני מאוד מתגאה בו במדינת ישראל, ובכבוד שאנחנו נותנים לה", אמר ג'רמי פארגו. על המשחק עצמו הוסיף הרכז: "לפנאתינייקוס יש הרבה ניסיון והם גרמו לנו לעשות דברים שאנחנו לא רגילים וקלעו את הזריקות שלהם. לא קל להפסיד, אני מאוד מאוכזב על הדברים שעשיתי על המגרש, אבל אלמד מהם ואני מקווה להשתפר".

סופוקליס שחורציאניטיס, שפשוט לא הצליח להיכנס למשחק, אמר בסיום: "שיחקנו חזק בהגנה, אבל זה לא הספיק לנו. פנאתינייקוס לא שיחקה רק הגנה טובה, כתמיד, היא שיחקה חזק מאוד. היא קבוצה טובה מאוד, יש להם מאמן מצוין וכנראה את הגארד הכי טוב ביורוליג".

ליאור אליהו השתדל למצוא את חצי הכוס המלאה על אף ההפסד הכואב: "ידוע שהם קבוצת הגנה ונתנו להם סלים נוחים. יש אכזבה, אבל נתנו עונה אירופאית יפה. ההתקפה הארוכה שלהם, ההגנה הטובה שלה מגנה על כל הפרש שיש להם. 4 הפרש מרגיש כמו 8, וחבל שנתנו להם לברוח בסוף הרבע השלישי. ברור שקשה לחזור. חבל מאוד".

צ'אק אידסון הוסיף: "צריך לתת לפנאתינייקוס כבוד, הם שיחקו משחק מצויין ומגיע להם. לא הצלחנו ליצור את הקצב שרצינו ולרוץ יותר, הם שיחקו את הסגנון שלהם. לא יהיה קשה לחזור לליגה הישראלית כי איבדנו את האליפות בעונה שעברה, ויש לנו חבורה טובה. נראה אם אהיה פה בעונה הבאה, לא אדבר על כך עד סיום העונה".

דורון פרקינס, שנאלץ לראות מהצד את חבריו במשחקים המכריעים ביותר של העונה, אמר בסיום: "זה היה מרגש גם לראות את המשחק מהצד, וכמובן שגם דקת הדומיה היתה מרגשת. זה מסוג המשחקים שפשוט דברים לא הלכו, אבל הקבוצה נלחמה. זה היה קשה לראות. כולם שיחקו חזק ואי אפשר היה לצפות ליותר מזה. למדנו הרבה העונה, ונגיע מוכנים לעונה הבאה".

ריצ'ארד הנדריקס: "יום הזיכרון חשוב מאוד עבור ישראל, ולקחנו דקה כדי להתייחס לאירוע הזה. זה היה חשוב. חייבים לתת קרדיט לפנאתינייקוס היום, אבל גם לקהל שלנו שעשה עבודה מדהימה. נפלנו בדברים הקטנים, ועכשיו אנחנו צריכים להרים את הראש. זה לא קשה לחזור לליגה הישראלית, אנחנו קבוצה תחרותית והחבר'ה פה מחוברים ורוצים לחזור לעניינים. חייבים להודות לאוהדים שעשו את כל הדרך והגיעו עד לפה בשביל לתמוך בנו. אנחנו עוד נחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully