וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה החליטה: אם תפרוץ שביתה - הליגה תופסק

11.4.2011 / 16:09

בעקבות איומי השביתה של ארגון השחקנים, החליט הדירקטוריון להפסיק את ליגת העל. קליסקי: "הליגה תסתיים ולא תחזור"

ראשי מנהלת ליגת העל ערכו היום (שני) סבב שיחות ביניהם ולאחריו הוחלט כי במידה וארגון השחקנים יכריז ביום רביעי על שביתה של השחקנים הישראלים, שלא יופיעו למחזור ה-26 שייערך באותו היום, תופסק ליגת העל. ההחלטה הזאת הגיעה לאחר שהקבוצות סירבו להופיע עם שחקנים זרים והשחקנים שאינם שייכים לארגון השחקנים, קרי חיילים ושחקני נוער, בניגוד לעמדתו הראשונית של יו"ר המנהלת, אבנר קופל. בשלב זה לא קבעו במנהלת הליגה תאריך לחזרת הליגה, כשגם אפשרות על הכרזה על סיומה בשלב מסוים אם השביתה לא תסתיים קיימת.

בהודעה הרשמית של מנהלת הליגה נכתב כי "לאור הודעת השחקנים כי בדעתם להשבית את חגיגת מחזור חג הפסח ביום רביעי, וזאת כאשר הינם נמצאים חתומים על הסכם עבודה מקוים במלואו מול בעלי הקבוצות ובעוד שבעונה זו מתקיים החוק הרוסי, מודיעה המנהלת כי במידה ותפרוץ השביתה במועד הנ"ל הרי שעונת המשחקים לשנת 2010/2011 תסתיים במועד זה לאלתר.

"המנהלת מצרה ומתנצלת בפני אוהדי וחובבי הכדורסל במידה ותאלץ להודיע על סיום העונה כתוצאה משביתת השחקנים הלא אחראית, המתקיימת ללא כל הצדקה ציבורית ומוסרית ואשר עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לליגת לוטו, לענף הכדורסל וכמובן בסופו של יום לשחקנים עצמם.

בארגון השחקנים המשיכו להעביר מסרים מרגיעים לשחקנים, שכזכור דורשים הבטחה כי החוק הרוסי ימשיך לעונה נוספת, בנוסף לדרישות נוספות שהציגו בפני המנהלת והקבוצות. היו"ר ניר אלון ביקר היום בצהריים באימון מכבי אשדוד באולם זיסמן ושוחח עם השחקנים. ביום רביעי הקרוב בשעה 14:00, ארבע שעות בלבד לפני פתיחת המשחק הראשון של המחזור, בין מכבי תל אביב לברק נתניה, יכנס אלון את השחקנים להכרעה סופית האם ללכת לשביתה או לא. גורמים שונים בכדורסל הישראלי הפעילו לחצים על אלון להפסיק את איומי השביתה, אך בשלב זה נראה כי הוא נחוש בעמדתו.

אגב, במידה שהליגה אכן תופסק, צלחת האליפות תוחזר לגלבוע/גליל, קרי היא תישאר אלופת המדינה. מכבי תל אביב תיחשב כמי שתסיים את הליגה במקום הראשון, אבל היא לא תהיה האלופה.

משה ויינקרנץ, יו"ר ארגון המאמנים, הביע את התנגדותו הנחרצת לשביתה המתקרבת: "חייבים למצוא פתרון לחילוקי הדעות, אך לא בדרך של שביתה בעת הזו. בסופו של יום שביתה תפגע בכל המערכת ובענף כולו. לאנשים במנהלת ובארגון השחקנים הכדורסל זו דרך חיים ולחלקם פרנסה, מכיוון שכך זה נושא שקרוב לליבם וחייב להימצא פתרון".

קליסקי: "נסיים את הליגה, ולא נחזיר אותה"

משה קליסקי, יו"ר מכבי ראשון לציון וחבר דירקטוריון מנהלת הליגה, הגיב לדברים: "הכוונה הראשונית הייתה להמשיך את הליגה עם זרים ושחקני נוער, אבל לקבוצות יש בעיות עם זה. אין לזה ערך ספורטיבי, ולכן הוחלט פשוט לסיים את הליגה באותו הרגע שהשחקנים יחליטו לשבות. לא מפסיקים לצורכי המתנה שהשחקנים יחליטו לחזור. רוב הקבוצות גם יכריזו על השבתת מגן, לא נוכל לקיים את הליגה בלי הישראלים, והם לא יוכלו לחזור ולא יקבלו את הכסף על יתרת הזמן. הם לא יוכלו לחזור בעוד שבוע.

"קבוצות יוכרזו בנקודת מיקום שלהם בליגה באותו הזמן של ההכרזה, זאת אומרת שמכבי תל אביב תהיה האלופה. ויכול להיות שלאור המצב הזה, ולאור חוסר הספורטיביות, אולי יוחלט להקפיא את הירידות.

"קיימתי היום פגישה עם השחקנים, ועם יועץ משפטי מתמחה בדיני עבודה שהסביר לשחקנים חד משמעית שזכותם לשבות וזכותו של כל עובד במדינת ישראל לשבות, ואף אחד לא אומר להם לא לשבות. הוא הסביר להם את המשמעויות מבחינת תשלומים, שכר והשבתת מגן. אמרתי להם כמה דברים מהלב, שאני חושב שניר אלון מוליך אותם שולל. הוא לא חושב לטובת השחקן. לאורך כל השנים, בטח לאורך חמש השנים האחרונות, השחקן הישראלי קיבל את היכולת להתבטא ולשחק על המגרש.

"מי שדואג לשחקן ולא ישן בלילות כדי לשלם לשחקנים את השכר בקבוצה שלי, זה אני ולא ניר אלון. אם ניר אלון רוצה לעשות הון פוליטי על חשבון השחקנים, הם יהיו הנפגעים ולא יקבלו משכורת. אני מקווה שהשחקנים הבינו את הדבר הזה ושהם יידעו להילחם כדי לא לעשות את השביתה, בטח שלא בעיתוי הזה ולצאת לדרך שיש בה אל חזור".

תגובתו של ניר אלון: "שראשי המנהלת יעשו מה שהם מבינים, המטרה שלנו להגיע להסכם עד ליום רביעי, זו המטרה. אני לא יכול לחשוף מה שקורה מאחורי הקלעים. אנחנו נערכים לשביתה, אבל המטרה היא למנוע את השביתה. אנחנו רוצים שהכדורסל ימשיך, אבל הכדור הוא לא בידיים שלנו כרגע. ההחלטה על מתכונת השביתה, אם לא נגיע עד ליום רביעי בשעה 14:00 להסכם, תיפול באסיפת השחקנים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully