וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את בני השרון 88:90 אחרי הארכה

הצהובים מאוד התקשו ונעזרו בטעות של המזכירות. גלבוע/גליל גברה על נתניה 76:85, חיפה הפתיעה וגברה על אשדוד 66:73

המחזור ה-21 בליגת העל נמשך הערב (ראשון) עם שלושה משחקים נוספים, ובמוקד זכינו, סוף סוף, ל"משחק עונה" אמיתי. אחרי שמכבי תל אביב השפילה את הפועל ירושלים בשבוע שעבר ב-41 הפרש, הערב היא פגשה את בני השרון הלוחמנית, שגררה אותה להארכה ואילולי החלטה מפוקפקת למדי של צוות השיפוט והמזכירות אולי גם היתה מנצחת. לבסוף זה נגמר ב-88:90 לצהובים, שקיבלו מבחן של ממש לפני פתיחת סדרת ההצלבה מול קאחה לבוראל בשבוע הבא.

גלבוע/גליל, שקיבלה השבוע ממכבי חיפה את מרקו קילינגסוורת', בהחלט נהנתה מהטרייד, כאשר הרכש החדש שלה הוביל אותה ל-76:85 חשוב על האקסית מהעונה שעברה, ברק נתניה. חיפה עצמה, שקיבלה בעסקת קילינגסוורת' את טיילר ווילקרסון, גם כן אמרה תודה רבה לעסקה, וראתה את האמריקאי האתלטי מוביל אותה ל-66:73 מפתיע על אשדוד.

בני השרון – מכבי תל אביב 90:88 (אחרי הארכה)

וואו. יופי של משחק קיבלנו הערב בהרצליה, כאשר בני השרון הוכיחה שהיא הקבוצה מספר 2 של הכדורסל הישראלי נכון להיום. אמת, בסופו של יום דן שמיר ושחקניו הפסידו בצורה אכזרית למדי, אך הם בהחלט יכולים להיות מרוצים - גם מהיכולת בדקות הסיום, גם מההצגה של שון ג'יימס הנהדר, ובעיקר מסגירת פיגור בן 15 נקודות בפתיחת הרבע האחרון.

והצהובים? דייויד בלאט ממש לא ישמח מנפילת המתח של שחקניו שהוליכו בפער גדול בתוך הרבע האחרון (אך ניצלו מהפסד כשסטיל החטיא מהעונשין 3 שניות לסיום הזמן החוקי) ולא ישמח מהקריסה הלא ברורה בדקות הקלאץ'. יש בהחלט עוד עבודה לקראת פתיחת סדרת רבע גמר היורוליג מול קאחה לבוראל, אך חצי הכוס המלאה היא שסוף סוף מכבי תל אביב חוותה משחק צמוד, וצלחה אותו. גם זה משהו.

השרונים פתחו עם הגנה מצוינת, כאשר עצרו את סגנית האלופה על 2 נקודות בלבד בשלוש הדקות הראשונות ועלו ל-2:6. דייויד בלאט ממש לא אהב זאת, ביצע מספר חילופים, ולחץ אופייני של פרקינס-את-פארגו השלים ריצה אופיינים של הצהובים, שעלו ל-8:17. אלא שבריאנט דנסטון עלה מהספסל המארח היטב, בני השרון הידקה את ההגנה, ובתום הרבע הראשון פיגרה 21:18 בלבד. מכבי פתחה את הרבע השני בריצת 0:7 בניצוחו של פרקינס הפנטסטי, שהעלה אותה ל-18:28, אלא שבני השרון שוב חזרה דרך ההגנה וצימקה ל-33:28. דקות טובות של פילברטו ריברה המשיכו את המומנטום, אך בסיום המחצית הראשונה עדיין הוליכה מכבי תל אביב - 37:42.

בני השרון המשיכה לסבול מערב נורא של לי ניילון גם בפתיחת הרבע השלישי ובעטה שוב ושוב בדלי כשהיתה יכולה לחזור ואפילו לעלות ליתרון. שחורציאניטיס, אידסון ודייויד בלו ניצלו זאת כדי לקבוע 55:63 עם העליה לרבע המכריע. ריצת 0:7 בדקות הבאות כבר קבעו 55:70, שבע וחצי דקות לסיום. בני השרון לא הרימה ידיים, וקאמבק גדול בניצוחו של שון ג'יימס סייע לה לצמק ל-74:69 בלבד, שלוש לסיום. ואז, במצב של 73:76 לצהובים, תפר רון סטיל שלשה מדהימה שקבעה 76:76, 55 שניות לסיום. פניני הגיב עם שלשה גדולה מהצד השני, ולאחר איירבול של פרקינס קיבלה בני השרון כדור אחרון, 11 שניות לסיום, בפיגור 79:78. סטיל סחט עבירה אך קלע רק פעם אחת מהקו עם 3 שניות לסיום, פניני החטיא מחצי מגרש בשניה האחרונה, והקבוצות הלכו להארכה.

מכבי פתחה את ההארכה עם 3 נקודות מהירות, אך ארז כץ תפר שלשה והשווה ל-82:82. שון ג'יימס האדיר החזיק את ההגנה השרונית ממש בכוחותיו האחרונים, עם סדרה מדהימה של גגות, ובצד השני העלה את בני השרון ליתרון ראשון מאז הרבע הראשון - 84:86. צ'אק אידסון השיב בשלשה גדולה, ובמצב של 88:89 לצהובים קיבלה בני השרון כדור עם 26 שניות לסיום. ארז כץ ניסה לזרוק שלשה אך נחסם על ידי ליאור אליהו. לבני השרון אמורות היו להישאר כ-2 שניות על שעון הזריקות, אך הקריאה נשמעה מהמזכירות, והשופטים טענו כי אזל הזמן והעניקו את הכדור לאורחים מתל אביב. דייויד בלו קלע פעם אחת וסגר עניין, אך חבל שדרמה כה גדולה מסתיימת בטעם מר משהו.

קלעו לבני השרון: שון ג'יימס 17 נקודות (17 ריבאונדים, 5 חסימות ו-2 חטיפות), רון סטיל 15 (5 אסיסטים), בריאנט דאנסטון 14, דן גרונפלד 11, לי ניילון 10, פילברטו ריברה 8, ארז כץ 6, שרון ששון 3, דורי אסף 2, בן רייס 2.

קלעו למכבי תל אביב: דורון פרקינס 16 נקודות (6 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-4 חטיפות), גיא פניני 14 (7 ריבאונדים), ליאור אליהו 12 (7 ריבאונדים), דייויד בלו 11, צ'אק אידסון 11, סופוקליס שחורציאניטיס 8, טל בורשטיין 7, ג'רמי פארגו 5, ריצ'רד הנדריקס 4, מילאן מצ'באן 2.

הפועל גלבוע/גליל עליון – ברק נתניה 76:85

כבר שבועות רבים שגלבוע/גליל מנצחת ומפסידה משחקי ליגה לסירוגין. בשבוע שעבר נכנעה האלופה לאשדוד, ועל כן הערב היא שבה למסלול הנצחונות. ליאור ליובין עדיין מייחל למעט יציבות בוודאי, אך הערב הוא בהחלט יכול להיות מרוצה מהשתלבותו המהירה של מרקו קילינגסוורת', שהגיע ממכבי חיפה בתמורה לטיילר ווילקרסון, והצטיין עם 17 נקודות, 9 ריבאונדים והרבה משחק פנים. מנגד גם נתניה ממשיכה להראות חוסר יציבות, ובשבוע הבא מחכה לה מכבי חיפה. הפסד נוסף, ומי יודע - אולי אריק אלפסי ושחקניו ייאלצו לחוות מאבקי ירידה.

אריק אלפסי שוב בחר לשנות את החמישיה שלו, כאשר הפעם שילב בין הראשונה והשניה - עם שמוליק ברנר, אריק מקולום, אדריאן בנקס, אלירן גואטה ואלטון בראון. האלופה לא התרשמה מכך, ויכולת טובה של וורן קרטר, ג'ק מקלינטון ועידו קוז'יקרו, בצירוף סל על הבאזר של קורטני פלס, סייעו לה להוליך 17:23 בתום הרבע הראשון. בראון היה האיש של נתניה בפתיחת הרבע השני, והאורחים עלו ל-27:28. אלא שמקלינטון ופלס הגיבו בריצת 0:7, ואיבודי כדור רבים של מחליפי נתניה עזרו לגלבוע/גליל ליטול את ההובלה ולרדת לחדרי ההלבשה כשהם ביתרון 32:38.

גל מקל ודגן יבזורי שהיו די אנמיים במחצית הראשונה פתחו נהדר את החצי השני והעלו את האלופה ליתרון שיא עד אותו רגע - 36:48. אלפסי לקח פסק זמן, וחזר ממנו עם בראון ובנקס משופרים שהריצו את קבוצתם קדימה, בעוד שלשה נדירה של שמוליק ברנר השלימה ריצת 1:10 של הנתנייתים, שצימקו ל-49:48 בלבד. אלא שפלס חזר לפרקט בדיוק בזמן, וקבע 49:56 לאלופה עם העליה לרבע המכריע. הדקות הבאות היו שייכות לגוני יזרעאלי, שניהל בחכמה את משחק קבוצתו וסייע לה לשמור על היתרון למעשה עד סיום המשחק, כאשר נתניה לא הצליחה להוריד את הפיגור מתחת גבול שש הנקודות.

קלעו לגלבוע/גליל: מרקו קילינגסוורת' 17 (9 ריבאונדים), ג'ק מקלינטון 13, קורטני פלס 13 (4 חסימות), וורן קרטר 12 (5 אסיסטים), גוני יזרעאלי 10, גל מקל 8, דגן יבזורי 6, עידן קוז'יקרו 4, זיו בן צבי 2.

קלעו לנתניה: אדריאן בנקס 18, אלטון בראון 17 (10 ריבאונדים, 3 חטיפות), שמוליק ברנר 10 (5 אסיסטים), רומאו טראוויס 10, ג'ו סמית 7, אלירן גואטה 6, עמית שמחון 3, ליאור שגב 2, אריק מקולום 1.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מכבי חיפה – מכבי אשדוד 66:73

גבירותי ורבותי, עכשיו הוא הרגע להגיד מזל טוב למיקי גורקה על נצחונו הראשון כמאמן ראשי בליגת העל. עוזר המאמן שהחליף את עמי נאווי לפני כשבוע וחצי קטע עבור החיפאים תקופה נוראית של ארבעה הפסדי ליגה רצופים, וכבשבוע הבא ממתינה לחיפה נתניה הלא יציבה, גם הימלטות מהקו האדום לפתע נראית אפשרית. כמו במקרה של גלבוע/גליל, גם במשחק הערב בנשר המצטיין היה זה שעמד במרכז הטרייד בין הקבוצות בסוף השבוע שעבר. טיילר ווילקרסון כיכב עם 20 נקודות ב-100 אחוז מהשדה, הוסיף 7 ריבאונדים והמון אקטיביות, ואולי הוא מה שחיפה היתה צריכה כדי לצאת סוף סוף לדרך חדשה. ואשדוד? העולה החדשה ממשיכה להציג חוסר-יציבות, והיא תיאלץ לחכות שבוע נוסף על מנת להבטיח את מקומה בפלייאוף העליון. יש לציין כי אוליבייה לאפייט, שהצטיין בשבוע שעבר, לא קלע נקודה הערב, בעוד ווין וואלאס הפצוע שוב לא שותף.

צמד הג'ושים - דאנקן וקרטר - קלעו את 11 הנקודות הראשונות של אשדוד, אלא שמנגד חיפה נשארה קרובה הודות למשחק קבוצתי מוצלח, כאשר חמש נקודות מהקו של הרכש טיילר ווילקרסון סייעו לה לרדת בפיגור 18:17 בלבד בתום הרבע הראשון. שחקנה החדש של חיפה המשיך לשלוט ברחבות גם בדקות הבאות, נעזר בסילבן לנדסברג וג'רמיין ג'קסון ולפתע הוליכו הירוקים 25:34. ניב ברקוביץ' עלה מהספסל והכניס הרבה אנרגיה באשדוד, שנשענה גם על ג'וש קרטר כדי לצמק ולרדת לחדרי ההלבשה בפיגור 40:36.

החיפאים המשיכו לשלוט בנעשה גם ברבע השלישי והוליכו למרבית אורכו בהפרש שנע בין 5 ו-10 נקודות, אלא שמאיר טפירו לקח פיקוד, ועם שלשה בשניה האחרונה של הרבע צימק את ההפרש ל-54:50 בלבד, עשר דקות לסיום. בפתיחת הרבע המכריע מצאה אשדוד את השוויון המיוחל, 56:56, אלא שאז התעוררו ווילקרסון ואלישי כדיר והעלו את חיפה ל-56:61. אשדוד שוב חזרה, אלא שווילקרסון הנהדר היה מאוד אקטיבי וקבע 65:70 למארחת, דקה וחצי לסיום. משם אשדוד כבר לא הצליחה לחזור.

קלעו למכבי חיפה: טייל ווילקרסון 20 נקודות (8 ריבאונדים), סילבן לנדסברג 16 (5 ריבאונדים ו-6 איבודים), אלישי כדיר 13 (7 ריבאונדים), ג'רמיין ג'קסון 10 (7 אסיסטים), דרק לואו 9, אבי בן שימול 5. רוברט רות'בארט, דרו האוזמן ורודני ווב שותפו אך לא קלעו.

קלעו למכבי אשדוד: מאיר טפירו 16 נקודות (6 אסיסטים), ג'וש קארטר 14 (5 ריבאונדים), ניב ברקוביץ' 14, ג'וש דאנקן 14 (5 ריבאונדים), יאן מרטין 8 (8 ריבאונדים). אוליבר לפאייט, אור איתן ודניאל גור אריה שותפו אך לא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully