וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל פרנקל עברה 1.94 מטרים ועלתה לגמר

שברה את השיא הישראלי ועלתה לגמר הקפיצה לגובה באליפות אירופה באולמות עם הישג נהדר. רנו לאבילני הדהים במוט

הקופצת הישראלית לגובה דניאל פרנקל רשמה היום (שבת) הישג נהדר ומרשים, כאשר קבעה שיא ישראלי שהקנה לה גם את העלייה לגמר הקפיצה לגובה באליפות אירופה באתלטיקה הנערכת בסוף השבוע הנוכחי בפריז.

פרנקל המצוינת עברה גובה של 1.94 מטרים והבטיחה את מקומה בין שמונה הגדולות של התחרות. כזכור, פרנקל העמידה את השיא הישראלי בקפיצה לגובה לא מכבר על רף של 1.92 מטרים, כאשר הפעם היא עברה בתחרות את הגובה הזה בקפיצה הראשונה שלה. אחר כך התפנתה פרנקל לשבור את השיא. היא פסלה בשתי הקפיצות הראשונות שלה בגובה של 1.94, אולם בשלישית עשתה זאת, קבעה שיא ישראלי, כאמור, ועלתה לגמר הקפיצה, שייערך ביום ראשון.

לתוצאה המצוינת של פרנקל משמעויות רבות: שבירת השיא הישראלי הן באולם והן הכללי, קביעת קריטריון B לאליפות העולם בקוריאה בקיץ (שהושג כבר כשעברה 1.92), והחשוב מכל גמר אירופי שני ברציפות שלה והראשון בהיסטוריה באולם של קופצת ישראלית.

11 מתמודדות, כולל פרנקל, עברו גובה של 1.92, כאשר את הגובה הבא עברו רק שבע קופצות (קופצת נוספת עלתה לגמר למרות שפסלה בגובה זה בהתבסס על הקפיצות הקודמות שלה). פרנקל, כמו קופצות רבות אחרות, ויתרה על הגובה ההתחלתי של 1.75 מטרים ועברה בכל קפיצות הגובה הבאות (1.80, 1.85, 1.89, 1.92) בפעם הראשונה. אגב, בדיעבד התברר כי גם אם פרנקל הייתה פוסלת ב-1.94 היא הייתה עולה לגמר.

מי שלעומתה חוותה תחרות פחות טובה היא הקופצת הישראלית השנייה, מעין פורמן, שפסלה שלוש פעמים בגובה של 1.85 מטרים והודחה מהמשך התחרות. פורמן צלחה גובה של 1.75 ו-1.80 בקפיצותיה הראשונות, אבל התקשתה כאמור בגובה הבא.

כזכור, מתחרות הקפיצה בגובה לנשים באליפות אירופה נעדרות שתי הקופצות הבכירות בעולם כיום, בלנקה ולאסיץ' הקרואטית ואריאן פרידריך הגרמניה, שויתרו על עונת החורף.

"אני מאושרת", אמרה פרנקל רגעים ספורים לאחר שרשמה את ההישג המעולה. "אחרי שעברתי 1.94 לרגע הציפה אותי תחושה מדהימה. אחרי שירדתי מהמזרן וראיתי את הפנים המאושרות של טולי (מאמנה אנטולי שפרן, א.ב) זה עשה אותי מאושרת יותר. עכשיו אני צריכה לדעת להרגיע את עצמי כי עשיתי רק חצי עבודה. חשוב שאגיע מחר לגמר (16:30 שעון ישראל) ממוקדת בדיוק כפי שהגעתי היום".

וחוץ מזה, יום איכותי במיוחד בפריז

חובבי האתלטיקה בצרפת קיוו אולי לראות את ילנה איסינבאייבה מככבת באליפות אירופה, אבל נראה שדווקא הכוכב המקומי שלהם השכיח את היעדרותה של שיאנית העולם החולה. רנו לאבילני היה הפייבוריט העיקרי לזכייה במדליית הזהב, ובמקום להיחלץ מהמעמד הוא ניצח כמו גדול וקבע תוצאה מדהימה של 6.03 מ'. מדובר בשיא אליפות, שיא הצרפתי ובתוצאה השלישית בטיבה אי פעם בקפיצה במוט באולם, אחרי סרגיי בובקה וסטיב הוקר. לאחר מכן לאבילני ניסה לקבוע שיא עולם והעמיד את הרף על 6.16 מ', אבל לא היה קרוב ופסל שלוש פעמים.

גם איבן אוחוב הרוסי ניצח כצפוי בתחרות הקפיצה לגובה אחרי שעבר 2.38 מ'. לאחר שהבטיח את ניצחונו ניסה אוחוב לשבור את שיא העולם ולקבוע 2.44 מ', אך פסל שלוש פעמים. סבסטיאן באייר הגרמני ניצח בתחרות הקפיצה לרוחק עם 8.16 מ', כאשר טדי טאמגו הצרפתי, קופץ המשולשת הטוב בעולם כיום, פיספס מדליה במקצוע המשני שלו וסיים רביעי עם 7.98 מ'.

מו פראח הבריטי ניצח בריצת ה-3,000 מטרים לגברים אחרי שעצר את השעונים ב-7:53:00 דק' והקדים ב-32 מאיות את היילה איברהימוב שמייצג את אזרבייג'אן. סימונה לה מנטיה האיטלקיה קבעה את תוצאת השנה בקפיצה משולשת לנשים וניצחה עם 14.60 מ', כשהיא מקדימה ב-15 סנטימטרים את אולסיה זבארה הרוסיה. הספרינטרים דווין צ'יימברס מבריטניה וכריסטוף למייטרה מצרפת ניצחו במקצי חצי הגמר ל-60 מטרים, כאשר למייטרה היה המהיר ביותר לפני שלב הגמר עם 6.55 שנ'. הקרב על התואר יתקיים ביום ראשון ב-17:55 שעון ישראל (שידור ישיר ביורוספורט).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully