וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו הכריז על פרישה מהמשחק

אחד מגדולי הכדורגלנים בהיסטוריה תולה את הנעליים: "הפסדתי את המאבק לגוף שלי, אך אני לא מתחרט על דבר"

רויטרס

וידאו: רויטרס
עריכה: דורון שטיין

דבר נפל היום (שני) בכדורגל העולמי, כאשר אחד מהכוכבים הגדולים בשני העשורים האחרונים, רונאלדו, הודיע על פרישה מהמשחק לאחר 18 שנים. כבר אתמול הצהיר החלוץ הברזילאי הגדול שהוא צפוי לעשות כן, והיום הגיעה ההכרזה הרשמית, שלבטח תגרור גל עצב גדול בעולם.

רונאלדו אוחז אמנם בחוזה עד סוף 2011 בקורינתיאנס הברזילאית, אולם השחקן החליט להקדים את פרישתו בין היתר בגלל הדחתה המוקדמת והמפתיעה של הקבוצה הברזילאית מגביע הליברטדורס. רונאלדו בן ה-34, שלוש פעמים זוכה בתואר שחקן השנה של פיפ"א בעולם ופעמיים אלוף העולם עם נבחרת ברזיל, טען כי הפציעות החוזרות ונשנות הן אלו שהכריעו אותו וגרמו לו להודיע על הפרישה מהמשחק.

"אני מודיע היום בזאת על הפרישה שלי כשחקן כדורגל מקצועני", אמר רונאלדו במסיבת עיתונאים מרגשת שנערכה במתחם האימונים של קורינתיאנס בסאו פאולו אליה הגיע עם שני בניו. בשנים האחרונות סבל רונאלדו מבעיית משקל עימה נאלץ להתמודד ושבגינה ספג לא מעט העלבות מאנשי עולם הכדורגל.

במסיבת העיתונאים התייחס הברזילאי לעניין וסיפר שגילה לפני מספר שנים כי הוא סובל מבעיה בבלוטת התריס: "היה לי חשוב להבהיר זאת באופן חד משמעי ביום האחרון שלי בקריירה. לפני כארבע שנים, כשהייתי במילאן, גיליתי שאני סובל מתת פעילות בבלוטת התריס, בעיה שגורמת להאטה בקצב חילוף החומרים בגוף. עם זאת, הובהר לי שכדי לטפל בבעיה זאת אצטרך ליטול הורמונים שאסורים לשימוש בכדורגל".

במהלך האירוע פרץ רונאלדו בבכי כשהתנצל בפני אוהדי קורינתיאנס על פרישתו המוקדמת, זאת למרות שהוא כאמור חתום על חוזה בקבוצה עד תום השנה, ועל כך שלא הצליח להוביל את הקבוצה לזכייה בליברטדורס. עם זאת, הצהיר רונאלדו שהוא ימשיך לפקוד את משחקי הקבוצה בתור אוהד שלה.

"נתתי הכל לכדורגל וביצעתי המון הקרבות, אני לא מתחרט על דבר", המשיך רונאלדו הנרגש, "אבל פשוט הפסדתי את המאבק לגוף שלי. זהו המוות הראשון שלי. אני לא יודע כיצד אמשיך עם חיי מעתה והלאה, אתגעגע לתחושה של משחק הכדורגל". החלוץ האגדי אמר שנכון לעת עתה לא יהיה משחק פרישה, אך "ביוני או יולי אנסה להביא כמה מהשחקנים ששיחקו איתי למסיבת פרידה".

על הקריירה הגדולה של רונאלדו

רונאלדו לואיס נזאריו דה לימה נולד ב-22 בספטמבר 1976 בפרבר של ריו דה ז'ניירו. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בקרוזיירו, ב-1994 עבר לפ.ס.וו איינדהובן. לאחר שנתיים, בעונת 1996/7, עבר לברצלונה, שם נתן את העונה הגדולה בקריירה שלו. החלוץ הברזילאי, אז בן 20 בלבד, כבש 47 שערים ב-49 משחקים, והוליך את הקבוצה לזכייה בגביע למחזיקות גביע. באותה עונה ועונה לפני כן הוכתר רונאלדו בתואר שחקן השנה בעולם, והשלים זכייה שלישית ב-2002. ביחד עם זינאדין זידאן, שניהם היו לשחקנים היחידים בעולם שהשלימו שלוש זכיות בתואר האישי הבכיר. למרות אותה עונה מופלאה בבארסה, עבר לאחר מכן לאינטר תמורת כ-28 מיליון דולר.

רגעי השיא מבחינת נבחרות של רונאלדו היו ב-1994 ו-2002 (זכה בנעל הזהב), עת זכה החלוץ האדיר עם הסלסאו בגביע העולם. 'הפנומן', כך כונה, מחזיק בשיא הכיבושים בכל הזמנים במונדיאלים עם 15 הבקעות. כמו כן, זכה רונאלדו פעמיים עם ברזיל בקופה אמריקה (1997, 1999).

רונאלדו היה מעורב בחייו בלא מעט שערוריות ופרשיות בין אם על המגרש ובין אם מחוצה לו, הגדולה שבהן, לפחות על המגרש ושעד היום לא התבררה באופן מלא, התרחשה בלילה שלפני גמר גביע העולם בצרפת 1998. שמועות רבות יצאו מאז אותו אירוע מכונן בחייו ודיברו על כך שהוא סבל מהתמוטטות עצבים. עם זאת, הוא עלה לשחק בהרכב אך נראה כמו צל חיוור של השחקן הגדול, ברזיל הובסה 3:0 על ידי המארחת.

במהלך השנים האחרונות בקריירה סבל רונאלדו מבעיות ברכיים קשות, תוך שהוא נפצע בתדירות גבוהה. הוא בילה מספר תקופות ארוכות מחוץ למגרשים בניסיונות החלמה וחזרה למשחק. את הקריירה המופלאה שלו חותם רונאלדו עם יותר מ-400 שערים במהלכה, כשהוא עושה זאת בשבעה מועדונים שונים ובנבחרת ברזיל. רק תואר אחד משמעותי חסר לו בקריירה הענקית שלו - ליגת האלופות.

  • עוד באותו נושא:
  • רונאלדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully