וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הפסידה 2:1 לקרואטיה במוקדמות אליפות אירופה

הנבחרת פתחה היטב, אך ההגנה קרסה מהר. קרנצ'אר כבש צמד (36 בפנדל ו-41), ושכטר רק צימק (81). הלך עוד קמפיין?

שוב הגענו אופטימיים, שוב האמנו, שוב רצינו ושוב קיווינו, אבל לצערנו, שוב התפכחנו מהר, מהר מדי. נבחרת ישראל נכנעה הערב (שבת) 2:1 לנבחרת קרואטיה, רשמה את ההפסד הראשון שלה במוקדמות אליפות אירופה 2012 ושוב נחשפה במערומיה. 33,421 הצופים שהגיעו לאיצטדיון רמת גן ראו את הנבחרת של לואיס פרננדז פותחת את המשחק היטב, אבל לא מנצלת את חוסר הערנות של יריבתה. לעומת זאת, כשקרואטיה התעוררה והחליטה ללחוץ מעט על הדוושה, ישראל קרסה בחוסר אונים. ניקו קרנצ'אר ניצל את הרפיון בהגנה האורחת כדי לכבוש צמד מהיר במחצית הראשונה (36 בפנדל, 41) ולמעשה לגמור את המשחק. איתי שכטר עוד צימק תשע דקות לסיום, אבל זה היה מאוחר מדי. ישראל תצא מחר ליוון, לקראת המשחק הבא בקמפיין, כשהפסד נוסף יהפוך את סיכויי ההעפלה לטורניר בעוד שנתיים לכמעט בלתי קיימים.

ניקו קרנצ'אר שחקן נבחרת קרואטיה כובש פנדל. ברני ארדוב
חגיגה כפולה. קרנצ'אר/ברני ארדוב

ישראל פתחה את המשחק עם התלהבות ואיתי שכטר שיחרר בעיטה ראשונה לכיוון שער האורחת כבר אחרי 40 שניות. הקרואטים ניסו להאט את הקצב והצליחו במשך כמה דקות וגם הצמידו כדור לקורה בבעיטה מחוץ לרחבה, אבל ההזדמנויות הבאות היו של ישראל, כשרק השוער האורח, ודראן רונייה, מונע מנבחרתו ספיגה. בדקות הללו נראה היה שכל הימור של לואיס פרננדז היה בינגו. אלרואי כהן נראה נמרץ באגף הימני של ההגנה, אלמוג כהן הסתדר עם הענקים הקרואטים במרכז המגרש והנבחרת בלבן גילתה עליונות זעירה.

אלא שאחרי רבע שעה של עדיפות ישראלית, הקרואטים השכימו, ארגנו את החוליה האחורית ובלמו את היריבה שלהם רחוק מהשער. מנגד, ביליץ' התחיל להרגיש את הלחץ מהבית בחודשים האחרונים וידע שהוא חייב ניצחון. הערב הוא העלה הרכב סופר התקפי, עם שורה של שחקנים שכל אחד מהם מסוגל להכריע את המשחק בפעולה בודדת, ואלו ניצחו עבורו את המשחק.

השער הראשון, בדקה ה-36, אמנם נבע מטעות חמורה של דקל קינן, שהפיל שחקן יריב בתוך הרחבה במהלך כדור קרן וניקו קרנצ'אר ניצל זאת כדי לכבוש מהנקודה הלבנה, אבל השער השני של הקרואטים כבר היה מלאכת מחשבת של מסירות קצרות ומהירות, כשבסיום לוקה מודריץ' מוצא את קרנצ'אר בתוך הרחבה, והצמד של טוטנהאם דואג ל-0:2.

פרננדז ערך שני חילופים בדקות הראשונות של המחצית השנייה, אבל גם הכניסה של רוברטו קולאוטי וליאור רפאלוב לא עזרה, כשהקרואטים נותנים ליריבהם שיעור במשחק כדורגל נכון. הנבחרת של ביליץ' דאגה למנוע מישראל להגיע להזדמנויות נוספות, שלטה לחלוטין בקצב ולמרות שנרדמה שוב לקראת הסיום, מה שאיפשר לאיתי שכטר הנהדר לצמק ל-2:1, היא עשתה מספיק כדי לנצח.

בסופו של יום, ישראל הפסידה לנבחרת יותר טובה ויותר חכמה ממנה, ושוב התאכזבה. 11 שנים עברו מאז ניצחון הבית האחרון שלנו במשחק על נבחרת עדיפה במשחק שבאמת קובע משהו וכמו שזה נראה עכשיו, זה לא עומד להשתנות. ביום שלישי פרננדז והשחקנים שלו יעלו לכר הדשא ביוון, אולי שם זה יעבוד יותר טוב.

טל בן חיים, דקל קינן שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים. ברני ארדוב
ההגנה לא התמודדה עם המבחנים שלה. בן חיים וקינן/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

דקה 1: שכטר אסף כדור כ-22 מטרים מהשער הקרואטי, התקדם מספר מטרים ובעט חזק, רונייה נגע בכדור, שיצא לקרן.

דקה 7: ההגנה הישראלית התקשתה להרחיק את הכדור, ראקיטיץ' בעט כדור יעף מצוין מ-23 מטרים, אבל הכדור נעצר בקורה של אוואט. מזל גדול לישראל.

דקה 13: שכטר קיבל את הכדור סמוך לקו החצי והתחיל לדהור לכיוון הרחבה הקרואטית, לא ספר את סימוניץ' ולבסוף בעט היטב מזווית לא קלה, אבל רונייה הדף לקרן. פתיחה נהדרת של חלוץ הפועל תל אביב.

דקה 14: ורמוט שלח כדור עומק מצוין לזיו, שנכנס מהקו האחורי והגיע למצב נוח מול רונייה, המגן בעט מקצה הרחבה חזק ורונייה בלם היטב.

דקה 23: הקרואטים מצליחים לסדר את ההגנה שלהם בדקות האחרונות, ולהימנע מפרצות כמו בדקות הראשונות.

דקה 35: קרנצ'אר מצא את עצמו חופשי סמוך לרחבה ובעט שטוח, אוואט בלם לקרן. ראקיטיץ' העלה את הכדור לרחבה ודקל קינן משך שחקן יריב ברחבה ושמע שריקה לפנדל.

דקה 36: גול! ניקו קרנצ'אר בעט חזק ימינה, אוואט לקח את הצד הנכון, אבל לא יכול היה להגיע. 0:1 לקרואטיה.

דקה 39: ברדה השתחרר בצד ימין, נכנס לרחבה והוציא כדור שטוח לורמוט, אלא שהקשר הגיע לא טוב לכדור ולא הצליח לבעוט לשער.

דקה 41: גול! התקפה יפה של הקרואטים הסתיימה בשני שלהם. מודריץ' קיבל פס נאה בתוך הרחבה, נתן מסירה קטנה לקרנצ'יאר, שמול קינן העביר מימין לשמאל ושלח כדור חזק ומדויק לפינה הרחוקה. 0:2 לקרואטיה.

דקה 45: השופט מוריד את הנבחרות למחצית. רבע שעה ראשונה של ישראל נמחקה כלא הייתה אחרי הצמד של קרנצ'אר. מפיגור כזה יהיה קשה לחזור.

מחצית שנייה

דקה 51: פרננדז ראה שאין שינוי בדקות הראשונות של המחצית והעלה את קולאוטי במקום תמיר כהן. אולי עם עוד חלוץ ישראל תצליח לחזור.

דקה 56: קרנצ'אר התקדם עם הכדור בצד שמאל, חתך למרכז ושיחרר בעיטה חזקה, היישר לרשת החיצונית של אוואט.

דקה 64: הקרואטים מתגוננים היטב וישראל לא מצליחה להתקרב לרחבה של רונייה, כשניסיונות הגבהה נעצרים בקלות על ידי האורחים.

דקה 76: מנז'וקיץ' המחיף חתך מימין לשמאל על סף הרחבה והוציא כדור לפראניץ', שהפציץ מ-20 מטרים מטר מעף המשקוף.

דקה 81: גול! שכטר לקח את הכדור מהאגף השמאלי, חתך למרכז, התגבר על מספר שחקני הגנה ובעט כדור שטוח ואלכסוני, שנעצר ברשת של רונייה. ישראל מצמקת ל-2:1, יש סיכוי לשוויון?

דקה 87: מאטה ביליץ' הפציץ כדור חופשי מ-25 מטרים, מעט מעל המשקוף הישראלי.

דקה 90+2: אוואט עלה לקרן שלא נוצלה, הקרואטים יצאו למתפרצת, אבל התמהמהו ופיספסו הזדמנות פז לגמור סופית את המשחק.

נבחרת ישראל: דודו אוואט, אלרואי כהן (אייל גולסה, 69), טל בן חיים, דקל קינן, תמיר כהן (רוברטו קולאוטי, 51), יואב זיו, ביברס נאתכו, אלמוג כהן, גילי ורמוט, אליניב ברדה (ליאור רפאלוב, 56), איתי שכטר.

נבחרת קרואטיה: ודראן רונייה, ודראן צ'ורלוקה, יוסיפ סימוניץ', גורדון שינדלפלד, איבן סטריניץ', דניאל פראניץ', איבן ראקיטיץ' (אוגניין ווקויביץ', 77), ניקו קרנצ'אר, לוקה מודריץ', אדוארדו דה סילבה (מריו מנדז'וקיץ', 57), איביצ'ה אוליץ' (מאטה ביליץ', 72).

אוהדי נבחרת ישראל. ברני ארדוב
אוהדי הנבחרת שוב התאכזבו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully