וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני יהודה - מכבי חיפה: בחזרה למקום הפשע

תחת זכרונות איבוד האליפות במחזור הסיום של העונה שעברה, שבים הירוקים לבלומפילד. גולסה יפתח, בלילי רוצה לשחק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

בני יהודה:

הניצחון האחרון של בני יהודה על מכבי חיפה הושג באפריל 2008, במסע ההישרדות המפורסם של אותה עונה, כאשר הזהובים ניצחו 0:1 משער של משה ביטון בקרית אליעזר. מאז נפגשו הקבוצות עוד שש פעמים, ואחרי חמישה ניצחונות ירוקים רצופים, בלי שבני יהודה הבקיעה בהם אפילו שער אחד, הגיע ה-1:1 המפורסם בסיום העונה שעברה. בני יהודה מוליכה עד כה את טבלת ביצוע העבירות כאשר לחובתה 56 עבירות, ממוצע של 18.7 למשחק.


מכבי חיפה:

בפעם האחרונה והיחידה שבני יהודה אירחה את מכבי חיפה במחזור הרביעי, זה קרה אי שם בשנת 1968. בני יהודה ניצחה 0:3 ובחיפה ירצו לשכוח את אחד המשחקים הרעים של הקבוצה באותה עונה. אבל יחד עם זאת, בחיפה ידעו בעיקר עליות בשנים האחרונים מול הזהובים. הפעם האחרונה שבני יהודה ניצחה הייתה בעידן רוני לוי, בתקופה רעה מאוד של הקבוצה בעונת 2007/8. אז שיחק בלם ארגנטינאי בשם דייגו קרוסה שרשם משחק לא טוב, היום משחק שם בלם ארגנטינאי אחר שלא רוצה לשחזר את הטראומה. מתוך 101 מפגשים בין הקבוצות בהיסטוריה, חיפה ניצחה 57 פעמים. זה עדיין לא מבטיח לה כלום.

מפתחות וטקטיקה

בני יהודה:

אנשי הקבוצה, שחקניה והנהלת המועדון, השתתפו הבוקר (שישי) בהלווייתה של קלרה בלילי ז"ל, אמו של חלוץ הקבוצה פיני בלילי, שהלכה אמש לעולמה אחרי מאבק ממושך במחלה קשה והיום הובאה למנוחת עולמים. בלילי שהתבשר על מות אמו אמש בסיום האימון, אמר לחבריו כי הוא מעוניין ליטול חלק במשחק מחר לזכרה של אמו, אולם רק בסמוך למשחק תתקבל ההחלטה הסופית. בבני יהודה כבר הודיעו לחלוץ כי הם כמובן יתמכו בו בכל החלטה שיקבל. כמו כן, קיבלה הקבוצה אישור לקיים דקת דומיה טרם המשחק, אך ההחלטה תעמוד בידיו של החלוץ.

בחלק המקצועי נראה כי השפן שהמאמן דרור קשטן צפוי לשלוף מחר במשחק הוא שיבוצו של המגן איציק עזוז בקישור וזאת כדי להצר את צעדיו של פיטר מסיללה. הבלם אביב חדד יפתח לצידו של איבן גארידו במרכז ההגנה. הקולומביאני סובל מכאבים בגב וקיבל זריקה, אבל יפתח. פדרו גלבאן שנראה מצוין באימונים, יערוך הופעת בכורה בליגה אחרי שהחלים מהשבר ברגלו. במידה שבלילי יחליט לשחק בסופו של דבר, הוא יפתח בהרכב לצידו של איליה יברויאן בהתקפה. אם בלילי לא ישחק, יפתח שלו מנשה במקומו בקישור וגלבאן יוסט לעמדה קדמית יותר.


מכבי חיפה:

אלישע לוי חזר על אותם דברים באסיפות השבוע: ביקורת מסוימת על משחק ההגנה ובקשה להימנע מעבירות מיותרות על סף הרחבה. ההתלבטות הגדולה של אלישע לוי הייתה האם להמשיך בהרכב ששיחק בוסרמיל ולפתוח עם אייל גולסה שחזר מהרחקה, או ללכת על אדריאן סילבה. לבסוף הוא בחר בגולסה.

כך או כך, שחקנים קבוצה סיפרו כבר אתמול על אווירה מתוחה לקראת המשחק. שחקן בקבוצה אמר אחרי האימון: "לכולם ברור שההיעדרות של קטן פגעה בנו, איתו היינו הרבה יותר רגועים". השחקן ערך ריצה בת 40 דקות, אבל גם מחר החבורה של אלישע לוי תצטרך להסתדר בלעדיו. לאימון הגיע הבעלים יעקב שחר, שאמר לשחקנים: "אני מאחל לכולנו חג שמח. ראיתי קטעים מאוד יפים נגד עכו, חסר לכם לא לנצח מחר". שחקנים בקבוצה סיפרו שהנשיא צחק אחרי שאמר את הדברים.

יעמדו למבחן

בני יהודה: פדרו גלבאן

הארגנטינאי המוכשר, שסיים בעונה שעברה כמלך השערים של הקבוצה עם 12 כיבושים, יערוך סופסוף הופעת בכורה העונה במשחק ליגה במדים הזהובים. אם גלבאן יציג יכולת דומה לזו מה-2:3 על הפועל פתח תקוה השבוע בגביע הטוטו, הזהובים עשויים להשיג ניצחון ראשון על חיפה מזה שלוש עונות. גלבאן מהווה סכנה לכל הגנה וגורם לכך שההתמקדות בו נותנת חופש פעולה והרבה שטח פנוי לשאר שחקני החלק הקידמי של בני יהודה.

מכבי חיפה: איגנסיו קאנוטו

אם בשלב הזה של העונה, מוקדם ככל שיהיה, הוא עדיין עומד למבחן - עושה רושם שמכבי חיפה החתימה בלם בינוני. עד עכשיו היה קל לזרוק את האשמה על אריק בנאדו ולדבר על חוסר תיאום, אבל מעכשיו הבלם הזה יצטרך להוכיח שהוא יכול להסתדר גם עם בלם מהנוער, או להפוך את שי מימון מהבלם המוביל לבלם שמשחק לצדו. במכבי חיפה יודעים שאין לקאנוטו את האחריות והטכניקה של טשיירה, גם לא את המשחק החכם של קינן. לפני שחוזרים לדבר על נבחרת ארגנטינה, בחיפה היו רוצים לראות אותו סוחט מחמאות של "בלם גדול", ולא של "משחק סביר, ואי אפשר לבוא אליו בטענות". ההבדל הזה הוא ההבדל בין ניצחון על בני יהודה בליגה להפסד מול הפועל עכו בגביע הטוטו. סניור קאנוטו, שומע?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הרכבים משוערים

בני יהודה: דלה איינוגבה, עוז ראלי, איבן גארידו, אביב חדד, כפיר אדרי, חסן אבו זייד, קסטוטיס איבשקביצ'יוס, איציק עזוז, פדרו גלבאן, פיני בלילי (שלו מנשה), איליה יברויאן

מכבי חיפה: אמיר אדרי; עלי עוסמאן, שי מימון, איגנסיו קאנוטו, פיטר מסיללה; ג'ון קולמה, ליאור רפאלוב, עידן ורד, אייל גולסה; ולדימיר דבאלישווילי, מוחמד גדיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully