וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל עלתה לאליפות אירופה

שיבק ושחקניו הפסידו במונטנגרו 79:69, אך יקחו חלק באליפות שתתקיים בליטא. כספי ואליהו הובילו עם 18 כ"א. צפו בתקציר

AP

תקציר המשחק באדיבות רשות השידור

http://www.iba.org.il/

עריכת וידאו: יותם בן דוד

---

קמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2011 הגיע הערב (ראשון) בפודגוריצה לסיומו, כאשר נבחרת ישראל נכנעה 79:69 לנבחרתה החזקה של מונטנגרו. עם זאת, המטרה, כפי שאומרים, מקדשת את האמצעים, והנבחרת השיגה את שלה: מקום באליפות אירופה שתתקיים בליטא בקיץ הבא. התוצאות משאר הבתים, ובפרט ה-83:94 שהשיגה גיאורגיה על בולגריה, סייעו לאריק שיבק ושחקניו, שעלו לפרקט בידיעה שהם יכולים להפסיד בפער של עד 43 נקודות, ועדיין להעפיל לאליפות. למרות זאת ישראל נלחמה, וגם הציגה כדורסל לא רע בכלל לפרקים כשהמקום הראשון עמד אל נגד עיניה, אלא שברבע האחרון היא די נפלה מהרגליים, וזה לא הספיק כדי לנצח את הנבחרת שבסופו של דבר, היא הטובה ביותר בבית א'.

יותם הלפרין (ימין) שחקן נבחרת ישראל מול מונטנגרו. Risto Bozovic, AP
המטרה הושגה. הלפרין/AP, Risto Bozovic

הקמפיין הנוכחי של הנבחרת התאפיין בלא מעט עליות ומורדות. אין ספק כי אחת העליות היתה לפני מספר שבועות בהיכל נוקיה, שם ניצחו שיבק ושחקניו את מונטנגרו, והערב, לפרקים, שוב הציגה ישראל את אותו כדורסל קבוצתי ויעיל. אחרי פתיחה נוראית, שאפשרה למארחים לעלות ל-0:8 מהיר התעוררו הישראלים, כאשר כספי הפציץ תשע נקודות ברבע הראשון והנבחרת נטלה את ההובלה. פניני ונעימי קמו נהדר מהספסל והעלו את ישראל ליתרון 8 משלה בשלהי הרבע השני, אלא ששם, פחות או יותר, זה נעצר.

מונטנגרו חזרה בדרך בה היא בדרך כלל חוזרת למשחקים - בעזרת ניקולה פקוביץ' האדיר, שקיבל סיוע מולאדימיר דראגיצ'ביץ' (17 מ-19 מהשדה במשותף). שחקניו של דושאן וויושביץ' הלכו פנימה וניצלו את הצבע הישראלי הרך, כל הדרך להשגת היתרון בפתיחת הרבע האחרון. בשלב הזה הנבחרת נעצרה, לקחה זריקות רעות, והמונטנגרים עלו ליתרון דו-ספרתי. משם ישראל כבר לא חזרה, אבל בסופו של דבר המטרה היא שקובעת. קמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2011 ידע דרך עקלקלה משהו, אבל בסופו של דבר הוא הגיע לייעד המצופה. ישראל מעפילה בפעם ה-23 בתולדותיה לאליפות אירופה, והעשירית ברציפות. מישהו רוצה לבוא בטענות?

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מהלך המשחק

ישראל פתחה עם יותם הלפרין, יובל נעימי, עמרי כספי, ליאור אליהו ודייויד בלות'נטאל. אלא שהפתיחה של הנבחרת היתה רעה, כאשר החטאות של נעימי, אליהו וכספי בצירוף איבודי כדור והגנה חדירה מתמיד עזרו למארחת לעלות ל-0:8 מהיר. נעימי ובורשטיין קלעו את הנקודות הראשונות של הנבחרת, כאשר שתיים של רכז הפועל ירושלים צימקו את הפער ל-10:7. כספי התעורר, כאשר ארבע תשע נקודות שלו במהלך הרבע העניקו לנבחרת יתרון ראשון במשחק, 17:18. אלא שולאדימיר דראגיצ'ביץ' ופרדראג דרובניאק הוותיק החזירו למארחת את היתרון, ושלשה של ירטין קבעה 20:24 בתום הרבע הראשון.

ארבע נקודות רצופוות של בלות'נטאל בפתיחת הרבע השני בצירוף אסיסט יפהפה של יוגב אוחיון לאורי קוקיה העלו את הנבחרת ל-24:26. אליהו קלע את ארבע נקודותיו הראשונות ברציפות, כשמנגד עומאר קוק החטיא זריקה אחר זריקה מחוץ לקשת, ופניני ונעימי ניצלו זאת כדי להעניק לנבחרת 29:37. בדקות הבאות החליפו שתי הנבחרות סלים, כאשר חדירה של קוק השכיחה חדירה נפלאה של נעימי בצד השני, ולחדרי ההלבשה ירדו השתיים כאשר ישראל ביתרון 37:41.

בלות'נטאל הצטיין גם בפתיחת הרבע השלישי, אלא שניקולה פקוביץ' האדיר שמר את המונטנגרים קרוב-קרוב, והשווה ל-47:47. כספי תפר שלשה מצוינת, לפני שבורשטיין ואליהו חברו להאלי-הופ נהדר, אלא שקוק השיב בשלשה ועבירה שהעלתה את המארחת ל-54:56. קוקיה סידר אסיסט אדיר מאחורי הגב לכספי, כאשר נקודה של פורוורד סקרמנטו מהקו העניקה לישראל יתרון 56:57 עם העליה לרבע המכריע.

סואד סחוביץ' ודרובניאק הפציצו שתי שלשות מוצלחות עם פתיחת הרבע האחרון, אלא שאליהו דאג להשוות ל-62:62, שמונה דקות לסיום. פקוביץ' הבלתי עציר קלע ארבע נקודות רצופות, בעוד חדירה של ירטין השלימה ריצת 0:7 של המארחת, שעלתה ל-62:69, חמש דקות לסיום. הנבחרת ניסתה לחזור, אלא שזריקות רעות של פניני ונעימי מנעו ממנה זאת, כאשר פקוביץ' וחבריו עלו ליתרון דו-ספרתי נינוח. כספי ואוחיון צימקו ל-75:69 בלבד, חמישים שניות לסיום, אלא ששם זה נגמר.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: ליאור אליהו 18 (9 מ-14 מהשדה, 8 ריבאונדים), עמרי כספי 18, יובל נעימי 8 (5 אסיסטים), דייויד בלות'נטאל 8, גיא פניני 6, טל בורשטיין 5 (4 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 3 חטיפות), יותם הלפרין 2, אורי קוקיה 2, יוגב אוחיון 2.

קלעו למונטנגרו: ולאדימיר דראגיצ'ביץ' 20 (9 מ-10 מהשדה, 8 ריבאונדים) ניקולה פקוביץ' 19 (8 מ-10 מהשדה, 6 ריבאונדים), עומאר קוק 11 (2 מ-7 ל-3), גוראן ירטין 11, ולדאימיר דאסיץ' 6 (7 ריבאונדים), פרדראג דרובניאק 5, סואד סחוביץ' 5, סלבקו וראנס 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully