וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: בראגה עשתה היסטוריה

הפורטוגלים הדהימו עם 3:4 סנסציוני בסביליה ועלו לראשונה. ברמן עברה את סמפדוריה אחרי דרמה גדולה, גם פרטיזן בבתים

יום משחקים היסטורי בפלייאוף ליגת האלופות. מלבד העפלת הבכורה של הפועל תל אביב, גם בראגה עלתה הערב (שלישי) לשלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה בתולדותיה. סגנית האלופה הפורטוגלית הדהימה עם 3:4 סנסציוני בסביליה שהשלים עבורה ניצחון כפול. לעומתה, החלום של שריף טירספול נגוז עם הפסד ביתי 3:0 לפ.צ. באזל. ורדר ברמן החזירה לסמפדוריה על כך שכבשה מולה שער בדקה ה-91 במשחק הראשון ושער של מרכוס רוזנברג שלח את המשחק להארכה. קלאודיו פיזארו בדקה ה-100 כבש והעלה את הגרמנים לשלב הבא. פרטיזן בלגרד העפילה גם היא לליגת האלופות אחרי דו קרב פנדלים בבלגיה מול אנדרלכט.

סמפדוריה - ורדר ברמן 2:3 (הארכה, 5:4 בסיכום)

זה כבר היה בידיים איטלקיות, אך בסוף הלך לאיבוד. סמפדוריה ניצלה את שער החוץ שהבקיעה באיטליה וביצעה מהפך מרשים כשכבר אחרי רבע שעה הפכה את הקערה על פיה ביחס הכולל, אך כמו שכבשה במשחק הראשון בסיום וצימקה ל-3:1, כך הערב היא ספגה בתוספת הזמן שער שכפה הארכה ובהמשך נשברה ותסתפק בהגרלת הליגה האירופית.

הגרמנים פתחו את המשחק בדומה לתצוגה המביכה שלהם בהפסד בשבת 4:1 להופנהיים. כבר בדקה השמינית אנטוניו קסאנו הגביה לרחבה מצד שמאל וג'אמפאולו פאציני המצוין נגח לפינה הקרובה מחמישה מטרים, כשטים ויסה הצליח רק להדוף פנימה. חמש דקות בלבד חלפו, ופאציני המשיך נהדר מהאוויר כדור חופשי ששלח לרחבה מריוס סטנקביצ'יוס. קסאנו עם שער בעקב חשב שהסיפור גמור כשכבש את השלישי בדקה ה-85, אבל מרכוס רוזנברג השבדי צימק ל-3:1 עמוק בתוך תוספת הזמן ושלח את המשחק להארכה.

אחרי עשר דקות בהארכה הצליח קלאודיו פיזארו להכניע את קורצ'י, לקבוע 2:3 במשחק ולשלוח את ורדר ברמן לשלב הבתים של ליגת האלופות, אחרי דרמה גדולה במיוחד.

סביליה - בראגה 4:3 (5:3 בסיכום)

איזו סנסציה ברמון סאנצ'ז פיחואן! מחזיקת גביע אופ"א מ-2006 ו-2007 הודחה בצורה מפתיעה לעיני הקהל הביתי, כשבראגה הצנועה השלימה על חשבונה ניצחון כפול כדי להעפיל לראשונה בתולדותיה לליגת האלופות. לגיבור האלמוני של סגנית האלופה הפורטוגלית קוראים מתאוס. השחקן הברזילאי הכריע את המשחק הראשון בבראגה, וכבש את הראשון שחרץ למעשה גם את גורל הגומלין באנדלוסיה.

סביליה הגיעה למצבים טובים בפתיחה, אבל לאחר 20 דקות הלחץ החל לשחק תפקיד והעונש הגיע בהקדם. דווקא אנדרס פאלופ, השוער הוותיק של סביליה, שמט כדור פשוט בדקה ה-31 וראה את מתאוס עט על הריבאונד ומגלגל מולו לרשת. סביליה ניסתה לחזור, אך היעד של שלושה שערים הרתיע אותה ובפתיחת המחצית השנייה היא ספגה את השני מרגלי המחליף לימה. לואיס פביאנו עוד צימק בדקה ה-60 בעזרת טעות קשה של השוער פליפה וחסוס נבאס השווה (84), אבל התגובה של בראגה הייתה של לימה עם צמד מהיר (85 ו-89), כשפרדי קאנוטה קבע הפסד 4:3 בסיום. סביליה תיאלץ להסתפק בהגרלת שלב הבתים של הליגה האירופית בזמן שבבראגה יחגגו ללא הפסקה, בעיקר לנוכח השדרוג הכלכלי הצפוי.

אנדרלכט - פרטיזן בלגרד 2:2 (4:4 בסיכום, פרטיזן ניצחה 2:3 בפנדלים)

איזה משחק הפכפך בבריסל, כשבסיומה של רכבת הרים הייתה זו פרטיזן בלגרד שחגגה עם ניצחון בפנדלים והשאיר את אנדרלכט שוב מחוץ לליגת האלופות. איביצ'ה אילייב פתח בהרכב האלופה הסרבית, אבל מי שגנב את ההצגה בפרטיזן היה הסקורר הברזילאי קלאו. בדקה ה-15 המשיך החלוץ פנימה בראשו כדור קרן שהוגבה לעברו והקפיץ את האוהדים שעשו את הדרך מבלגרד. במחצית השנייה עקץ קלאו פעם נוספת במתפרצת מצד שמאל בדקה ה-53, ורומלו לוקאקו הצעיר הצליח לצמק בעזרת השוער האורח בדקה ה-64. בדקה ה-71 חזרה אנדרלכט למשחק, כשגיום ז'ילה שלח כדור נפלא מ-20 מטרים לחיבורים וקבע שוויון כולל בין שתי הקבוצות. שתי דקות לאחר מכן לוקאקו כבר חגג מהפך, אבל השער שלו נפסל בטענת נבדל.

בהארכה לא נרשם שום שינוי, מה שהוביל את המשחק לפנדלים. קלאו מפרטיזן כבש ראשון, שלושת הבאים לא הצליחו למצוא את הרשת. פטרוביץ' מפרטיזן כבש והעלה את הסרבים ל-0:2. ז'ילה צימק ל-2:1. דוידוב מפרטיזן החמיץ ולגר מאנדרלכט כבש כדי לאזן ל-2:2. סטנקוביץ' שמר על קור רוח והעלה את פרטיזן ל-2:3. מהצד השני, בוסופה לא עמד בלחץ, שלח את הכדור שלו ליציע ואת פרטיזן בלגרד לליגת האלופות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שריף טיראספול - פ.צ. באזל 3:0 (4:0 בסיכום)

במולדובה החזיקו אצבעות לאלופה ב-10 השנים האחרונות, שריף טיראספול, בתקווה שזו תהיה הנציגה הראשונה אי פעם של המדינה בשלב הבתים של ליגת האלופות. אלא שחלוצי שריף סבלו מאוזלת רגל מול שערו של פרנקו קוסטנסו, ומי שתהיה בהגרלת הבתים מחר היא אלופת שוויץ, פ.צ. באזל.

השוויצרים הגיעו במערך זהיר למשחק החוץ, כדי לשמור על היתרון השביר שלהם מהמשחק הראשון ולהשיג העפלה שלישית במילניום הנוכחי לשלב הבתים. הקבוצה של טורסטן פינק עשתה את העבודה מבחינה הגנתית, ועקצה עם מצב נייח בדקה ה-74, כשמרקו שטרלר נגח לרשת מקרוב. שריף איבדה את העשתונות, ואז'ה טרחינשווילי הורחק ואלכסנדר פריי הוותיק סגר עניין עם צמד (80 ו-87). עכשיו באזל תשאף לקמפיין אלופות קצת יותר מוצלח מהפעם הקודמת.

*** הליגה האירופית: צסק"א מוסקבה עלתה לשלב הבתים אחרי שגברה 1:2 בקפריסין על אנורתוזיס פמגוסטה והשלימה ניצחון כפול (0:4 במשחק הקודם). קאפו העלה את המארחים ליתרון בדקה ה-75, אבל סיידו דומביה (85) ומארק גונזאלס (89) ביצעו מהפך.

עדכון ראשון: 23:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully