וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבק: "השגנו יתרון גדול להמשך הקמפיין"

2.8.2010 / 23:28

מאמן הנבחרת היה מרוצה לאחר הניצחון היוקרתי באיטליה. נעימי: "הישג יפה". בלות'נטאל: "אנחנו מדינה קטנה עם לב גדול"

קובי אליהו

צפו בתקציר המשחק באדיבות הערוץ הראשון, IBA.ORG.IL
עריכה: עידן גוראל

מעטים האמינו שכבר במשחק הפתיחה של קמפיין מוקדמות אליפות אירופה, תצליח נבחרת ישראל המחודשת, להשיג ניצחון חוץ כה חשוב, ועוד באיטליה. אלא ששחקניו של אריק שיבק הוכיחו כי הדיבורים על נבחרת מוכשרת לא היו לשווא, כשניצחו בבארי 71:79 ועשו צעד חשוב מאוד לקראת המשך הדרך בטורניר המוקדמות. עמרי כספי אמנם לא הבריק וכך גם ליאור אליהו, אבל יותם הלפרין וגיא פניני חיפו עליו וסידרו לשיבק פתיחה מוצלחת.

שיבק התייחס ליכולת הבינונית של הכוכבים: "אמרתי לאורך כל התקופה, עמרי וליאור הם שחקנים ענקיים, אבל הוכחנו כבר שאפשר להתגבר על יכולת פחות טובה של שחקן כזה או אחר. אנחנו משחקים כנבחרת ולא כיחידים. עברנו משבר אחרי העבירה של עמרי בצורה טובה, כולם קיבלו ביטחון והמשכנו לניצחון. החילופים עבדו והגבנו מצוין למתרחש על המגרש. למדנו אותם לפי התרגילים של סיינה".

שיבק הצביע על הנקודות המרכזיות מבחינתו: "הדברים הפחות טובים היו בהתחלה, ופה ושם דקות של רכות ואיבודי כדור שטותיים. מבחינת הדברים טובים, שלטנו במשחק כמעט מהדקה השלישית ועד סופו, עם ירידות קלות. ידענו לחפש את האיש הפנוי והזריקות הטובות, וקלענו כך באחוזים טובים".

על המשך הדרך בבית המוקדמות, אמר מאמן הנבחרת: "ניצחון חוץ בקמפיין הזה נותן יתרון גדול, בטח כשמנצחים באיטליה. ידענו שבמשחק ראשון זו הזדמנות טובה לעשות את זה. אני מקווה שההיכל יהיה מלא במשחק הבא ושהקהל ידחוף אותנו. אסור לשכוח שיש עוד שבעה משחקים".

יובל נעימי, שתרם 10 נקודות מהספסל, דיבר על ההכנה לקראת המשחק: "שלושת המאמנים ידעו לפני המשחק שלאיטלקים יהיה קשה נגד איזורית ושהם יקלעו הרבה מהשלוש, ובסך הכל עשינו עבודה מצוינת. הובלנו מההתחלה וקיבלנו ביטחון, עשינו עבודה בריבאונד. סך הכל זה הישג יפה כי אני לא יודע מתי ישראל ניצחה באיטליה".

על היכולת של האיטלקים, אמר נעימי: "הם עשו את ההכנה בדיוק כמונו וגם להם יש שחקני NBA. עכשיו אנחנו נגיע עם ביטחון לקראת המשחק הביתי. אם נמשיך לשחק ביחד וכל אחד יתרום את שלו, זו הגדולה של הנבחרת ואני מקווה שנמשיך ככה".

"יזכרו את התצוגה הזו לזמן רב"

האווירה בסיום המשחק היתה מרוממת, אם כי בנבחרת ניסו להרגיע את השחקנים, ואמרו כי מדובר בסך הכל רק במשחק בודד. סנטר הנבחרת, יניב גרין, ששיחק כשהוא לא כשיר לחלוטין, אמר בסיום: "הופתעתי בכלל מהמשחק שנתנו היום. איטליה זו נבחרת בין אריות אירופה. היום באנו למגרש הביתי שלהם ונתנו תצוגה שאני חושב שיזכרו אותה לעוד הרבה זמן. היינו יותר טובים לאורך כל המשחק, והובלנו לאורך כל המשחק, והגיע לנו לנצח".

על יכולתו האישית אמר הסנטר: "אני בטוח לא מפחד. אני עדיין לא מאה אחוז, עדיין לא בכושר. לא היה לי מספיק זמן להתאמן עם הקבוצה אבל אני שמח שהצלחתי לעזור כמה שיותר היום ושניצחנו את המשחק".

דייויד בלות'נטאל, עבורו היה זה המשחק הרשמי הראשון במדים הכחולים-לבנים, אמר: "הייתי מאוד נרגש מהמשחק הרשמי ומהניצחון הראשון במדי הנבחרת. התרשמתי, הגענו מאוד מרוכזים אפילו שלא התחלנו את המשחק טוב נשארנו רגועים והצלחנו לחזור למשחק בזכות ההגנה. ברבע הרביעי גם כשהם רצו הצלחנו לשמור על המומנטום". בלות'נטאל המשיך ואמר: "לא האמנתי שזה יהיה כל כך מרשים, כל משחק חוץ הוא קשה אבל זו ישראל, מדינה קטנה עם לב גדול והשחקנים הראו את זה היום. אני מקווה ומצפה שעוד נמשיך להשתפר".

באיטליה כצפוי קיבלו את ההפסד בצורה קשה מאוד, בייחוד לאור הציפיות הגבוהות מהנבחרת המקומית. "אנחנו כל כך מצטערים", אמר בסיום המשחק המאמן סימונה פיאנג'יאני לעיתונאים, "השחקנים שלי רצו כל כך, וראו את זה. ברמות האלה אתה לא יכול להרשות לעצמך לעשות כל כך הרבה טעויות. במחצית הראשונה ויתרנו פתאום לכמה דקות, וקלענו ב-1 מ-14 לשלוש במחצית, והטעויות במגרש הפתוח פתחו פער שממנו היה קשה לחזור. אנחנו צריכים לדעת להתגבר על ההפסד הזה, להבין שהמשחק הזה הוא היסטוריה ולחיות ערבים כאלה. אנחנו כועסים כי רצינו להוריד את ההפרש עוד בסוף ולא הצלחנו". איטליה תתמודד ביום חמישי מול לטביה בחוץ במשחקה השני בבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully