וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: סודרלינג הדיח את פדרר ועלה לחצי הגמר

השבדי התגבר על הפסקות הגשם, ובעזרת משחק אדיר ניצח 1:3 את השוויצרי. סקיאבונה נגד דמנטייבה בחצי גמר הנשים

גבירותיי ורבותי, לרולאן גארוס 2010 יהיה אלוף חדש. רובין סודרלינג הפסיד לרוג'ר פדרר 12 פעמים בקריירה, אחד מהם בגמר אליפות צרפת אשתקד, ואיש לא ציפה שהמאזן הזה ישתנה הערב (שלישי), איש מלבד השבדי, שבמשחק מצוין, שכולל התקפות בלתי פוסקות, הגשות אדירות וחבטות גב יד מצוינות, ניצח את הפנומן השוויצרי והדיח אותו מהטורניר כבר בשלב רבע הגמר. למרות שהמשחק הופסק פעמיים בשל הגשם שירד בבירת צרפת, סודרלינג לא יצא מהקצב וגבר על פדרר 6:3, 3:6, 5:7, 4:6 בדרך לחצי הגמר. רצף 23 הופעותיו של פדרר-אקספרס בחצאי גמר טורניר גראנד סלאם נקטע.

סודרלינג יפגוש בחצי הגמר את הצ'כי תומאס ברדיך, שהביס ללא תנאי את יריבו הרוסי מיכאיל יוז'ני בתוצאה 3:6, 1:6, 2:6. ביתר משחקי רבע הגמר, שייערכו רק ביום רביעי, יחכה רפאל נדאל לניקולס אלמגרו המסוכן, ונובאק דג'וקוביץ' יפגוש את יורגן מלצר המפתיע.

אצל הנשים עמד במוקד העימות הכל רוסי בין אלנה דמנטייבה לנדיה פטרובה, בו בלמה המדורגת חמישית את חברתה שהדיחה בסיבוב הקודם את ונוס וויליאמס, כשניצחה אותה בשלוש מערכות. הפרס לדמנטייבה הוא מפגש בחצי הגמר מול פרנצ'סקה סקיאבונה, שכבר ניצחה ברבע הגמר את קרוליין ווז'ניאקי. תמונת חצאי הגמר תושלם ביום רביעי עם המשחקים בין סרינה וויליאמס לסמנתה סטוסור, ובין ילנה יאנקוביץ' לירוסלבה שבדובה.

גברים: סודרלינג חיכה למשחק ה-13

עם תום משחקן של ווז'ניאקי וסקיאבונה יצא לדרך המשחק הגדול של רבעי הגמר, בו התעמתו מחדש רוג'ר פדרר ורובין סודרלינג. שנה חלפה מאז מסע הקסם של השבדי, שכלל את הדחתו הסנסציונית של רפאל נדאל בשמינית הגמר, ונעצרה רק בגמר מול הפנומן השוויצרי, שהגשים את חלומו הכמעט אבוד וזכה לראשונה ברולאן גארוס עם ניצחון 1:6, 6:7, 4:6.

בשנה שחלפה טיפס סודרלינג עד למקום השביעי בעולם, אך עדיין לא מצא את התשובה לפדרר, מולו הוא נמצא במאזן עגום של 12:0 לפני ההתמודדות הערב, כולל הדחות בשלושה מארבעת הגרנד סלאמים האחרונים. מנגד, הגיע פדרר למשחק מלא ביטחון, מבלי ששמט אף מערכה עד כה. בתום רבע הגמר השלים סודרלינג נקמה מתוקה, כשבמשחקו ה-13 נגד פדרר-אקספרס הוא הציג טניס משובח בדרך לניצחון 6:3, 3:6, 5:7, 4:6 שמקדם אותו לחצי הגמר. עכשיו סודרלינג מלא ביטחון ולמי אכפת ממאזן העבר. פדרר? השוויצרי התקשה להתמודד עם הראלים הקצרים והטניס ההתקפי שכפה עליו השבדי, ולא הצליח לנצל את הפסקות הגשם כדי לצבור מומנטום ולעצור את יריבו הנלהב. פדרר קיווה להתמודד בגמר נגד רפאל נדאל, אבל עכשיו עליו להתחיל להתכונן לווימבלדון, אולי שם יפגוש את השור ממאיורקה.

השניים שמרו על ההגשה במערכה הראשונה, עד שפדרר שבר במשחקון השמיני, שמר על ההגשה במשחקון הבא והשלים ניצחון 3:6 במערכה שארכה 32 דקות. במערכה השנייה סודרלינג הציג טניס נחוש ובעזרת חבטות גב יד מדויקות שבר במשחקון השני. פדרר לא הצליח לעצור את סודרלינג, וכך גם הפסקת הגשם במצב של 2:5 לשבדי. השניים חזרו לשחק, וסודרלינג השלים 3:6 במערכה.

במצב של 5:5 במערכה השלישית שוב הופסק המשחק בשל גשם עז. לאחר כשעה של הפסקה, חזרו השניים לשחק וסודרלינג נראה כאילו ההתמודדות מעולם לא הופסקה. השבדי הציג כף יד קטלנית, שבר ל-5:6 והמשיך ל-5:7 בזכות הגשה אדירה שחתמה דיונים עם השופט באותו משחקון. פדרר איבד מערכה שנייה אחרי שלא איבד אף מערכה עד אותו שלב. בקיצור, השוויצרי הרגיש את הקיר בגבו. פדרר עלה נחוש למערכה הרביעית, ושבר את סודרלינג במשחקון השני, אך השבדי השיב מיד בשבירה משלו והמשיך לשוויון 3:3. בשלב הזה הטפטוף הפך למטר, ואחרי 21 דקות במערכה השלישית נאלצו המארגנים להפסיק את המשחק.

לאחר ששבר הענן חלף, המשחק חודש וסודרלינג שבר את פדרר במשחקון התשיעי בדרך ל-4:5. במשחקון העשירי סודרלינג המשיך להכות סרבים מעולים, עלה ל-15:40 ופדרר הלחוץ ידע כי עליו להיות בשיאו כדי להיחלץ מהצרה, אבל "שיא" ו"פדרר" ביום שכזה לא הלכו יד ביד. סודרלינג שלח הגשה מצוינת, השלים 4:6 במערכה הרביעית ועלה לחצי הגמר תוך כדי שהוא מדיח את האלוף השוויצרי. לרולאן גארוס 2010 יהיה אלוף חדש.

על הזכות לפגוש את המנצח ביניהם בחצי הגמר נאבקו תומאס בדריך ומיכאיל יוז'ני. הרוסי המדורג 11, שניצל את פרישתו של ג'ו ווילפריד צונגה בסיבוב הקודם, ניסה להשוות את הישג השיא שלו בטורנירי גרנד סלאם, אותו רשם באליפות ארצות הברית ב-2006, כשעבור הצ'כי המדורג 15 מדובר בהופעה ראשונה אי פעם בין ארבעת הגדולים בגרנד סלאם. המפגש בין השניים נערך במקביל משחקם של פדרר וסודרלינג, ולכן הופסק אף הוא בשל הגשם הכבד ששטף את פריס. בניגוד למצופה, ברדיך שלוט ביד רמה בקרב וניצח את יוז'ני בקלות בתוצאה 3:6, 1:6, 2:6.

ברדיך, שהציג טניס מצוין בניצחונו על אנדי מארי, שבר כבר במשחקון השני של המערכה הראשונה כשהוא מנפק חבטת גב יד מרהיבה לאורך הקו. יוז'ני שמר על ההגשות שלו ונעזר בחבטות כף יד מדויקות, אך לא הצליח לשבור את יריבו, ששבר במשחקון התישי וחתם את המערכה בניצחון 3:6. הגשם הפך כבד בתחילת המערכה ובמצב של שוויון 1:1 נטול שבירות הוא הופסק. כעבור כשעה חודש המשחק וברדיך היה זה שחזר חד ומדויק. הצ'כי הגבוה עלה ל-1:2, שבר ל-1:3 והמשיך להנחית סרבים מצוינים ולשלוח חבטות גבוהות לעבר הרוסי בדרך ל-1:6 מוחץ במערכה השנייה. במערכה השלישית ברדיך המשיך באותו קצב, וניצח את יריבו 2:6 בדרך לחצי הגמר נגד סודרלינג.

נשים: עוד ג'וב איטלקי

עם הסתלקותה מהדרך של ונוס וויליאמס, הפכה קרוליין ווז'ניאקי למועמדת העיקרית להגיע לגמר מהחלק התחתון של ההגרלה, אלא שגם הדנית המדורגת 3 בעולם פישלה מול טניסאית שמדורגת מתחתיה, והפסידה לפרנצ'סקה סקיאבונה האיטלקיה (17 בטורניר) 6:2, 6:3. סקיאבונה נעה מצוין על החימר, עלתה הרבה יותר לרשת, ושלטה בחבטות ההחזרה ובאחוזי ההצלחה של ההגשות השניות. בשורה התחתונה - האיטלקיה שיחקה הרבה יותר טוב מווז'ניאקי ורשמה עלייה ראשונה בקריירה לחצי גמר טורניר גרנד סלאם.

סקיאבונה תתמודד בחצי הגמר נגד אלנה דמנטייבה (5), שניצחה 6:2, 2:6, 0:6 בדרבי הרוסי את נדיה פטרובה. המדורגת חמישית ידעה שבגיל 29 לא יהיו לא עוד הרבה הזדמנויות להניף תואר גרנד סלאם, ולמרות הפסד במערכה הראשונה ידעה להתאושש עם שתי מערכות קלילות מול פטרובה. הניצחון הזה היה השישי ברציפות של דמנטייבה על בת ארצה, שלא הצליחה לשחזר את הישג השיא שלה בגרנד סלאם עם חצי גמר שלישי בצרפת ותישאר עם זיכרונות טובים (הניצחון על ונוס) ולא מעט תסכול.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully