וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון הביסה את אורלנדו ועלתה ל-0:3 בגמר המזרח

הסלטיקס עצרו את דוויט הווארד על 7 נק', ובעזרת הגנה מצוינת ושליטה בריבאונד מחצו את אורלנדו 71:94. הגמר קרוב מתמיד

אחרי שבוסטון ניצחה בשני המשחקים הראשונים באורלנדו, משחק מספר 3 במסצ'וסטס היה אמור להיות ה-קרב של הסדרה. המג'יק ידעו שהפסד בבוסטון סוגר את הסיפור מהסיבה הפשוטה: אף קבוצה לא חזרה מפיגור 3:0 בסדרה של הטוב משבעה משחקים. העובדה ההיסטורית הזו ריחפה הלילה (בין שבת לראשון) כל העת מעל הפרקט בבוסטון גארדן, כשגם הסלטיקס מודעים לכך שניצחון מסדר להם, במוקדם או במאוחר, מקום בגמר. לפני המשחק פול פירס אמר כי הוא וחבריו לא חושבים על היתרון שיש להם ומתייחסים למשחק הזה ככזה שחובה עליהם לנצח. לא תמיד שחקנים עומדים מאחורי הקלישאות שהם מספקים, ולא תמיד לקלישאות יש אחיזה במציאות, אבל הלילה בוסטון עשתה את זה. הסלטיקס מחצו את אורלנדו 71:94 והפכו משחק טעון למשחק טיול. הסלטיקס עלו ל-0:3 בגמר המזרח, את ההיסטוריה כולם מכירים, ועכשיו כל קבוצה תתכונן לעתיד שלה: אורלנדו תחשוב בקטן, ותנסה להימנע מסוויפ מביך במשחק מספר 4 שייערך בעיר השעועית, ואילו בוסטון תרצה לגמור את העבודה חלק, מהר ויפה ולהתכונן לגמר מול אלופת המערב.

גארד בוסטון סלטיקס רייג'ון רונדו. רויטרס
רשארד לואיס עם הגב למשחק, רייג'ון רונדו עם הפנים לגמר מול אלופת המערב/רויטרס

לאורך הסדרה הזאת בוסטון הציגה משחק קבוצתי, כשלפרקים נהנתה מהתעלות של אחד משחקניה. בדרך כלל מדובר בחבר טריו - קווין גארנט, פול פירס או ריי אלן - כשהוא מגובה ברייג'ון רונדו, שמנווט, קולע ומוסר. הפעם הסלטיקס קיבלו את העזרה מהספסל בדמותו (הגדולה) של גלן דייויס, שקלע 17 נקודות, הוריד 6 ריבאונדים ושיחק הגנה גדולה ב-27 הדקות שהיה על הפרקט. ביג בייבי הסתייע ברונדו, שקלע 11 וחילק 12 אסיסטים, כדי לשמור את הסלטיקס מלאי אנרגיה עד לסיום.

בניגוד למשחקים הקודמים בהם בוסטון פתחה פער שצומק עד לרגעי הסיום ונקלעה למשחק צמוד, הפעם הירוקים רצו קדימה ולא הורידו את הרגל מהגז. בוסטון פתחה את המשחק מצוין עם ריצת 0:7 מנקודות של פירס וריי אלן וטסה ל-12:27 ברבע הראשון. אורלנדו ההמומה התעשתה ובעזרת יכולת טובה של ג'אמיר נלסון ונקודות של וינס קרטר מנעה מההפרש לתפוח וירדה למחצית בפיגור 51:34.

הרבע השלישי היה קריטי מבחינת שתי הקבוצות, כשהן יודעות כי הוא יקבע את הכיוון בהמשך. רשארד לואיס קלע לאורלנדו, ונענה בצד השני על ידי ג'אמפ של ריי אלן ושלשה של פול פירס, והיה ברור שבוסטון לא תיתן למג'יק אפשרות להרים ראש. המארחים הידקו את ההגנה, וגרמו למג'יק לסיים את המשחק באחוזים מביכים - 36.9 אחוז מהשדה (8 מ-30 לשלוש, 26.7 אחוז). הסלטיקס גם שלטו בריבאונד (36:43) וגרמו ליריבה לאבד 17 כדורים, כשהם מציגים משחק אחראי ומאבדים רק 8. ברבע השלישי גלן דייויס טייל הרבה לקו העונשין ודייק משם, רונדו פיטם, בוסטון קלעה ברבע הזה 24 נקודות ואורלנדו לא מצאה את הטבעת. בעצם, היא מצאה רק את הטבעת, וזה נגמר ב-13 נקודות בלבד שקלעה ב-12 הדקות עליהן היה מונח גורל המשחק. הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד, והסלטיקס ניצחו בסיום 71:94 בדרך ליתרון 0:3 בגמר המזרח.

17 הנקודות של גלן "ביג בייבי" דייוויס הוליכו את הסלטיקס, פול פירס הוסיף 15 ו-9 כדורים חוזרים, ריי אלן קלע 14 (6 מ-13 מהשדה) והיה נהדר כשהוסיף 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. רונדו קלע 11 ומסר 12 אסיסטים, קווין גארנט הסתפק ב-10 נקודות ו-6 ריבאונדים ב-24 דקות, ראשיד וואלאס עלה מהספסל וסיפק 10 נקודות ו-4 כדורים חוזרים.

דוויט הווארד שוב הוכיח חוסר יציבות, ואחרי שקלע 30 נקודות במשחק מספר 2, הוא התקשה בהתקפה מול הבשר שהצמידה לו בוסטו. הווארד קלע רק 7 נקודות (3 מ-10 מהשדה) והוריד 7 ריבאונדים (רק אחד בהתקפה). הגלימה של סופרמן דהתה במקצת בפלייאוף הזה, ואם ברצונו לעוף רחוק עליו להפוך מגוון יותר מבחינת ארסנל המהלכים ההתקפיים שלו ולדעת לשמור על יציבות. וינס קרטר (5 ריבאונדים) וג'אמיר נלסון הוליכו את אורלנדו עם 15 נקודות כל אחד, מייקל פייטרוס עלה מהספסל וקלע 12, רשארד לואיס היה חלש ותרם 4 נקודות ב-2 מ-8 מהשדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully