וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן גנדי: "יאוש לא יגרום לנו לנצח"

מאמן אורלנדו לא מרים ידיים לפני משחק מספר 3 בבוסטון (03:30, ESPN). פירס: "לא מסתכלים על היתרון שלנו בסדרה"

ההיסטוריה נגדם, המציאות נגדם, העולם נגדם. שחקני אורלנדו מג'יק יצטרכו להוכיח בלילה שבין שבת לראשון (03:30, ESPN) מאיזה חומר הם עשויים. אף קבוצה לא חזרה מעולם מפיגור 3:0 בסדרה של הטוב משבעה משחקים, ואם אולרנדו, שנוצחה בשני משחקיה הביתיים נגד בוסטון וחובבי ה-NBA בעולם מצפים לקלאסיקת לייקרס-סלטיקס, רוצה להשאיר לעצמה שמץ של סיכוי - זה הזמן. משחק מספר שלוש הוא ה-קרב של הסדרה הזאת, והמג'יק יודעים שהפסד חוץ בבוסטון גארדן שולח אותם לבדוק יעדי חופשה מוקדם מהצפוי.

כשדוויט הווארד התבקש להגיב להודעת הטוויטר של פול פירס ("לכולם יש מטאטא?"), הסנטר של אורלנדו מג'יק השיב: "אני אמור להגיב על זה?". אז אולי לא במסיבת עיתונאים, אבל על המגרש - ודאי. פירס טען לאחר מכן כי הודעת הטוויטר שלו הושתלה, אבל מה זה משנה, לאורלנדו אסור להיכנע פעם נוספת. "הם ניצחו רק בשני משחקים, הם יכולים לכתוב מה שהם רוצים, אנחנו נשאר צנועים, ממוקדים, גאווה באה לפני נפילה, תזכרו את זה", הוסיף הווארד.

הווארד חייב להאמין, כמו גם יתר חבריו, אבל התקשורת האמריקאית לא נותנת למג'יק הרבה סיכוי בסדרה. "אורלנדו ופיניקס נראות חסרות אונים", כתבה לינדה רוברטסון ב"מיאמי הראלד" והפסד בסוויפ יכול לגמור למג'יק עונה טובה בטעם רע במיוחד. כדי שלקבוצה מפלורידה יוותר סיכוי כלשהו, היא צריכה מעורבות גדולה יותר של רשארד לואיס בהתקפה, אחרי שקלע רק 5 (9 פחות מהממוצע שלו בפלייאוף) וזרק רק שש זריקות בהפסד במשחק מספר 2. אורלנדו גם צריכה לדעת לא להיכנס לפיגור מוקדם, כי הסתבר שקשה לה לרדוף אחרי הסלטיקס. סטן ואן גנדי יצטרך למצוא פתרון לבעיות האלה, ואחרות.

"גם אם היינו בשוויון 1:1 או מובילים 0:2 הייתי מדבר על כך שאנחנו חייבים להיות מרוכזים במשחק מספר 3", אמר ואן גנדי לקראת העימות, "זה אותו דבר גם כשאתה בפיגור 2:0, צריך את אותו פוקוס, זה משחק כדורסל ואנחנו צריכים המון המון ריכוז. אני חושב שהשחקנים שלי היו מרוכזים ביומיים האחרונים, אני מקווה שזה ייכנס לנו לראש ונראה הרבה מאמץ במשחק השלישי". ואן גנדי יודע כי לקבוצתו אסור לשדר יאוש, והוסיף: "אין לי ספק שיאוש לא יגרום לנו לנצח, אם משחקים מיואשים התוצאה רעה מאוד. לא הכל תלוי במשחק חזק, לא הכל הוא מי רוצה יותר, צריך גם לשחק טוב, לעשות מה שצריך תחת לחץ".

אורלנדו מנסה להראות רגועה לקראת המשחק, ורשארד לואיס שידר לפחות כלפי חוץ כי יש אמונה בקבוצה, אין יאוש והכל עדיין פתוח, לפחות עד הבאזר שיחתום את המשחק השלישי: "בוסטון ניצחה אותנו בבית בשני המשחקים הראשונים, למה שאנחנו לא נעשה את זה גם?".

ריברס: "צריך להילחם בפיתוי לשנות דברים"

במשחק השישי בסדרה בין קליבלנד לבוסטון, דוק ריברס אסף את שחקניו בפסק הזמן. "אני יודע שכולכם רוצים לנצח, אבל אתם חייבים לעשות את זה ביחד". את המילה "ביחד" הוא הדגיש, הוא צעק אותה, וליווה אותה בתנועות ידיים שהמחישו לשחקניו מה הוא מצפה מהם. בוסטון ניצחה, והמשיכה את ה"ביחד" הזה גם בשני המשחקים נגד אולרנדו. הקבוצתיות הזו תהווה מפתח מבחינת הירוקים גם לעיני האוהדים בגארדן, ואין ספק שאם המארחים ימשיכו להציג משחק נטול אגו ויעיל, יחד עם התעלות רגעית של אחד הכוכבים, לאורלנדו הולך להיות ערב לא קל.

בבוסטון כבר חולמים על שחזור האליפות מ-2008, אבל קפטן הקבוצה פול פירס מיהר להרגיע ולהסביר שהדרך עוד ארוכה. "אין מה להשוות בין הקבוצות. יש שחקנים שהתשנו, הוספנו שחקנים חדשים, אפשר להשוות רק אם נזכה באליפות כמו שזכינו אז". פירס התייחס גם לתחושה בקבוצה אחרי שני הניצחונות, וסיפר שהוא וחבריו לא מרגישים עדיין שהם דורכים על קרקע יציבה. "האימונים טובים, הקבוצה נחה, ואנחנו מסתכלים על זה כעל משחק שחייבים לנצח", אמר, "אנחנו מבינים את העבודה. אנחנו חייבים להישאר חדים, בפוקוס. אנחנו לא מסתכלים על היתרון שלנו בסדרה, אלא רק על המשחק השלישי שאותו חייבים לנצח".

גם דוק ריברס לא נח על זרי הדפנה, ויודע שמעידה במשחק השלישי יכולה לגרום ללחץ בקבוצתו. "אני בטח מטריף את הצוות שלי, כי בכל פעם שאני רואה עוד קטע בווידאו אני מגלה דברים חדשים, וצריך להילחם בפיתוי לשנות דברים", אמר המאמן. בוסטון גברה על מיאמי וקליבלנד, ועתה שחקניה יצטרכו את מלוא נסיונם כדי להימנע משאננות ולהבטיח יתרון 0:3 כנראה בלתי מחיק. "למדנו כמה דברים בדרך שעברנו", סיכם פירס, והלילה גם אנחנו נלמד האם בוסטון גדולה על אורלנדו, או שלמג'יק יש עוד איזה טריק בשרוול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully