וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'לסי זכתה באליפות אנגליה

הכחולים זכו בתואר עם 0:8 על וויגאן, דרוגבה חגג עם שלושער. מנצ'סטר יונייטד, האלופה היוצאת, התנחמה עם 0:4 על סטוק

נגמרו כל הספקולציות והחישובים ועכשיו אפשר לומר באופן רשמי וסופי: צ'לסי היא אלופת אנגליה לעונת 2009/10. הכחולים דרסו 0:8 את וויגאן, הגיעו ל-103 שערי זכות בעונה, והחזירו את האליפות לסטמפורד ברידג' אחרי שנאלצו לצפות בתואר נשאר באולד טראפורד בשלוש העונות האחרונות.

קרלו אנצ'לוטי ושחקניו יכולים עוד לחגוג דאבל ראשון בהיסטוריה, אם ינצחו ביום שבת את פורטסמות בגמר הגביע, אך מה שיעניין את אוהדי הקבוצה הלילה זה רק חגיגות האליפות הרביעית בהיסטוריה של המועדון. המיליונרים של רומן אברמוביץ' השלימו עונה נפלאה בה ניצחו פעמיים את כל שלוש הגדולות, כשהניצחון הבולט מכולם היה בחוץ מול מנצ'סטר יונייטד, שהעלה אותה לראשות הטבלה על חשבון היריבה המושבעת.

מהצד השני, באולד טראפורד האווירה הייתה די קודרת עם התקבל הבשורה על היתרון המוקדם של הכחולים, אך יחד עם זאת מנצ'סטר יונייטד שמרה על כבודה וגאוותה כאלופה היוצאת והביסה 0:4 את סטוק סיטי.

פרנק למפארד ושחקני צ'לסי מניפים את גביע האליפות. Shaun Botterill, GettyImages
103 שערי זכות, מאזן מושלם מול הגדולות, דומיננטיות ושליטה בשדה כמעט בכל משחק, ואטוטוטו דאבל אדיר. צ'לסי/GettyImages, Shaun Botterill

צ'לסי - וויגאן 0:8

הכחולים של קרלו אנצ'לוטי הגיעו למחזור הסיום כשהם במושב הנהג כדי לזכות באליפות רביעית בהיסטוריה וראשונה זה ארבע שנים, כשכל מה שהיו זקוקים לו זה ניצחון קטן על וויגן בסטמפורד ברידג'. קטן? ממש לא. צ'לסי התעללה בוויגאן האומללה עם 0:8 אדיר ולא השאירה ספק לרגע מי ראויה להיות האלופה. אחרי שלוש פעמים שכבשה העונה שביעייה, היום הכחולים הפגיזו עם שמינייה, והקבוצה בעלת התדמית ההגנתית המשיכה להפגיז ללא רחמים (כאמור, 103 שערי זכות), כשהיא מנצלת את הפערים שממשיכים לגדול בפרמיירליג בין הגדולות לקטנות.

צ'לסי פתחה, כצפוי, בטירוף ועלתה ליתרון בדקה השישית. בעיטה חופשית של דרוגבה פגעה בחומה, והוכנסה לרחבה על ידי באלאק, שהעביר למאלודה שמצא את אנלקה לבד מול השוער ומשם החלוץ הצרפתי מצא את הרשת. בדקה ה-30 עשתה צ'לסי צעד ענק לניצחון כשלמפארד הוכשל בתוך הרחבה על ידי קאלדוול שראה את הכרטיס האדום. למפארד עצמו לקח את הפנדל וקבע 0:2, שקירב את צ'לסי לתואר.

גם במחצית השנייה לא נרשם שינוי במגמת המשחק, כשמהלך קבוצתי נפלא של צ'לסי הסתיים בשער של קאלו מקרוב בדקה ה-50. אפשר כבר להוציא את השמפניות מהמקרר. בדקה ה-56 השלים אנלקה צמד, הפעם במהלך יפה בהרבה כשמסירה של איבנוביץ' מצאה את רגלו של החלוץ הצרפתי שבעט מהאוויר פנימה. 0:4 לאלופה הנכנסת. בדקה ה-63 הגיע הרגע לו חיכה דרוגבה כבר הרבה זמן. החלוץ מחוף השנהב נגח מקרוב את החמישי של הקבוצה שלו הערב וה-100 מתחילת העונה. חמש דקות חלפו ודרוגבה מחייך חיוך יותר רחב, כשניצל פנדל וכבש את ה-28 שלו העונה. מה שהבטיח לו את תואר מלך השערים עם שניים יותר מווין רוני. זהו? ממש לא. בדקה ה-80 הגיע השביעי ונחשו מי? כן, שוב דרוגבה, שניצל ערבוביה ברחבה כדי להשלים שלושער ו-29 העונה. בדקה ה-90 נכנס גם אשלי קול לרשימת הכובשים עם בעיטה אדירה מהאוויר לחיבורים.

הרכב צ'לסי: פטר צ'ך, ברניסלב איבנוביץ' (ג'וליאנו בלטי, 58), ג'ון טרי, אלכס, אשלי קול, פרנק למפארד, מיכאל באלאק (נמניה מטיץ', 70), פלוראן מאלודה, סלומון קאלו (ג'ו קול, 58), דידייה דרוגבה, ניקולאס אנלקה.

הרכב וויגאן: מיכאל פוליט, מריו מלכיוט, גארי קאלדוול (הורחק, 30), סטיב גורי, אמרסון בויס, מיינור פיגוארואה, בן ווטסון (הנדרי תומאס, 62), מוחמד דיאמה (פול שארנר, 72), ג'יימס מקארתי, צ'ארלס אנזוגביה, הוגו רודאיגה (ויקטור מוסס, 81).

מנצ'סטר יונייטד - סטוק סיטי 0:4

ביונייטד לא ידעו למה לצפות בתחילת העונה. אחרי שנפרדו מכריסטיאנו רונאלדו, ואחרי שלוש אליפויות ברציפות, באולד טראפורד חששו מנפילת מתח ומאיבוד ההגמוניה, אך החבורה של פרגוסון הייתה בתמונת המירוץ עד הרגע האחרון, והוכיחה שאסור להספיד אותה אף פעם. נדמה שבהתחשב במגבלות, יונייטד נתנה עונה לא רעה, כשהיא רחוקה רק נקודה אחת מהאלופה. למרות זאת, כשגיגס, סקולס, ואן דר סאר ונוויל ממשיכים להזדקן, כשברבאטוב לא משכנע וההסתמכות על רוני נהיית אובססיבית - היונייטד זקוקה לריענון לקראת העונה הבאה.

השדים האדומים פתחו את המשחק בשליטה מוחלטת, כשרוב המשחק מנוהל בחצי המגרש של האורחת, אלא שהחמצות רשלניות של דימיטאר ברבאטוב השאירו את התוצאה על 0:0. בדקה ה-31 הגיע השער המיוחל כשקרן של גיגס הגיעה לפלטשר בתוך הערבוביה, כשהאחרון דוחק מקרוב פנימה. 0:1 למנצ'סטר יונייטד.

השדים האדומים המשיכו לשלוט ובדקה ה-38 הגיע השני, בסימן היפוך תפקידים. ברבאטוב פרץ מאגף שמאל ובישל לגיגס, שהיה במרכז ובעט פנימה. 0:2 ליונייטד, אך הוולשי הוותיק לא חגג. גם הוא הבין שהאליפות כנראה תישאר בסטמפורד ברידג' הערב.

המחצית השנייה נראתה כהשתקפות של הראשונה, כשיונייטד כבשה בדקה ה-54 משער עצמי אומלל של היגינבותאם. הדקות הבאות התנהלו באווירת נכאים כשאלכס פרגוסון משקיף מהעמדה שלו על שחקניו הצעירים נפרדים מתואר האליפות. בדקה ה-84 כבשה המארחת את הרביעי כשהגבהה של גיגס הגיעה לראשו של פארק, שנגח פנימה 0:4. השדים האדומים נפרדים מהתואר אחרי שלוש שנים, אבל שומרים על סטייל.

יונייטד לא הצליחה להפוך לקבוצה הראשונה שזוכה בארבע אליפויות ברציפות מאז הוקמה הליגה האנגלית ב-1888, ולא הצליחה לחלוף על פני ליברפול בטבלת האליפויות ולהגיע ל-19.

הרכב מנצ'סטר יונייטד: אדווין ואן דר סאר, ריו פרדיננד, גארי נוויל, נמניה וידיץ', פטריס אברה, נאני, פול סקולס (דארון גיבסון, 62), דארן פלטשר, ריאן גיגס, דימיטאר ברבאטוב (פדריקו מאקדה, 62), ווין רוני (ג'י סונג פארק, 76).

הרכב סטוק סיטי: אסמיר בגוביץ', אנדי ווילקינסון, רוברט הות, ריאן שואוקרוס, דני היגינבותאם (דני קולינס, 67), רורי דלאפ, גלן וולאן, דין וויטהד (סאליפ דיאו, 67), מאתיו אתרינגטון, ממאדי סידיבה (דני פיו, 67), ריקארדו פולר.

תוצאות נוספות

אברטון - פורטסמות 0:1 (23 דקות לטל בן חיים במדי פורטסמות)
לאברטון: דיניאר ביליאלטדינוב (90)

האל סיטי - ליברפול 0:0 (יוסי בניון לא שיחק במדי ליברפול)

אסטון וילה - בלקבורן 1:0
לבלקבורן: דייויד הוילט (84)

ארסנל - פולהאם 0:4
לארסנל: אנדריי ארשבין (21), רובין ואן פרסי (26), כריס בירד (עצמי, 38), קרלוס ולה (84)

ברנלי - טוטנהאם 2:4
לברנלי: וויד אליוט (42), ג'ק קורק (55), מרטין פטרסון (71), סטיבן תומפסון (88). לטוטנהאם: גארת בייל (3), לוקה מודריץ' (32)

וולבס - סנדרלנד 1:2
לוולבס: קווין דויל (10, פנדל), אדלן גדיורה (78). לסנדרלנד: קנווין ג'ונס (8)

ווסטהאם - מנצ'סטר סיטי 1:1
לווסטהאם: לואיס בואה מורטה (17). למנצ'סטר סיטי: שון רייט פיליפס (21)

בולטון - בירמינגהאם 1:2 (תמיר כהן לא שיחק במדי בולטון)
לבולטון: קווין דייויס (32), איבן קלאסניץ' (58). לבירמינגהאם: ג'יימס מקפאדן (77)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully